A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
KkStB 90 sorozat | |
MGB 1–2 kkStB 90 sorozat | |
Pályaszám | |
MGB 1–2 kkStB 90.01–02 | |
Általános adatok | |
Gyártó | Sigl/Bécs, Bécsújhely |
Darabszám | 2 db |
Műszaki adatok | |
Nyomtávolság | 1 435 mm |
Hajtókerék-átmérő | 1 180 mm |
Engedélyezett legnagyobb sebesség | 45 km/h |
Csatolt kerekek tengelytávolsága | 3 020 mm |
Teljes tengelytávolság | 3 020 mm |
Üres tömeg | 20,0 t |
Szolgálati tömeg | 22,0 t |
Tapadási tömeg | 22,0 t |
Gőzvontatás | |
Hengerek | |
Száma | 2 |
Átmérője | 345 mm |
Gőznyomás | 8,5 at |
Tűzcsövek | |
Száma | 101 |
Rostélyfelület | 0,87 m² |
Sugárzó fűtőfelület | 4,6 m² |
Csőfűtőfelület | 59,2 m² |
Forrfelület | 63,8 m² |
Sablon • Wikidata • Segítség |
A kkStB 90 sorozat egy szerkocsisgőzmozdony-sorozat volt a cs. kir. osztrák Államvasutaknál, amely mozdonyokat a Mährische Grenzbahn (MGB) vásárolt. Az MGB-nél az 1 és 2 pályaszámukon kívül nevük is volt: SCHÖNBERG és ZÖPTAU.
A két háromcsatlós mozdonyt a Sigl bécsi és bécsújhelyi telephelyén építették 1871-ben. A mozdonyok külsőkeretesek és belső vezérlésűek voltak.
Az MGB 1895-ös államosítása után a kkStB 90.01-02 pályaszámokat adott nekik. 1896-ban, illetve 1898-ban új kazánt kaptak, melyek méretei a táblázatban láthatók.
Az első világháború után a két mozdony a Csehszlovák Államvasutakhoz került, ahol selejtezték őket anélkül, hogy pályaszámot kaptak volna.
Fordítás
- Ez a szócikk részben vagy egészben a kkStB 90 című német Wikipédia-szócikk fordításán alapul. Az eredeti cikk szerkesztőit annak laptörténete sorolja fel. Ez a jelzés csupán a megfogalmazás eredetét és a szerzői jogokat jelzi, nem szolgál a cikkben szereplő információk forrásmegjelöléseként. Az eredeti szócikk forrásai sz9ntén ott olvashatóak.
További információk
- A típus története számokban (német nyelven)
- kkStB 90 (német nyelven)
Irodalom
- Verzeichnis der Lokomotiven, Tender, Wasserwagen und Triebwagen der k. k. österreichischen Staatsbahnen und der vom Staate betriebenen Privatbahnen nach dem Stande vom 31. Dezember 1903, 4. Auflage, Verlag der k. k. österreichischen Staatsbahnen, Wien, 1904
- Karl Gölsdorf: Lokomotivbau in Alt-Österreich 1837–1918, Verlag Slezak, 1978. ISBN 3-900134-40-5
- Erich Hoch: Verzeichnis der Lokomotiven, Triebwagen, Tender und Wasserwagen der kkStB Österreich 1886–1904. Wien.
- Johann Stockklausner: Dampfbetrieb in Alt-Österreich, Verlag Slezak, Wien, 1979, ISBN 3-900134-41-3
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
Analóg multiméterek túlterhelés elleni védelme
Egyenáram
Egyenáram mérése
Egyenirányítós lengőtekercses műszer
Elektromágnes (fizika)
Elektromos feszültség
Elektromos térerősség
Fáziseltolódás
Fázismutató
Fajlagos ellenállás
Feszültséggenerátor
Feszültségváltó
Forgó mágneses tér
Háromfázisú hálózat
Hőelektromosság
Hatásos ellenállás
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.