A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
KkStB 79 sorozat | |
kkStB 79 sorozat BBÖ 79 sorozat | |
Pályaszám | |
kkStB 79.01-02, BBÖ 79.02 | |
Általános adatok | |
Gyártó | Floridsdorf |
Gyártásban | 1884–1885 |
Selejtezés | 1926-ig |
Darabszám | 2 db |
Műszaki adatok | |
Tengelyelrendezés | 0-8-4T |
Nyomtávolság | 1 435 mm |
Hajtókerék-átmérő | 1 100 mm |
Engedélyezett legnagyobb sebesség | 35 km/h |
Hossz | 12 655 mm |
Magasság | 4 570 mm |
Mereven ágyazott tengelyek távolsága | 2 630 mm |
Teljes tengelytávolság | 8 130 mm |
Üres tömeg | 55,5 t |
Szolgálati tömeg | 72,5 t |
Tapadási tömeg | 53,0 t |
Gőzvontatás | |
Jelleg | D2 n2t |
Hengerek | |
Száma | 2 |
Átmérője | 550 mm |
Dugattyú lökethossza | 610 mm |
Gőznyomás | 11 at |
Tűzcsövek | |
Száma | 223 |
Rostélyfelület | 2,50 m² |
Sugárzó fűtőfelület | 10,00 m² |
Csőfűtőfelület | 154,00 m² |
Sablon • Wikidata • Segítség |
A kkStB 76 sorozat egy tehervonati szerkocsis gőzmozdonysorozat volt az osztrák cs. kir. Államvasutaknál (k.k. österreichische Staaatsbahnen, kkStB), amely mozdonyok eredetileg az Arlbergbahntól származtak.
Mivel az elkészült Arlbergbahnnak szüksége volt megfelelő mozdonyokra, azt az első Semmering mozdonyhoz hasonlóan pályázaton akarták kiválasztani. A pályázatra a Bécsújhelyi Mozdonygyár, a Floridsdorfi Mozdonygyár és a Krauss müncheni gyára vett részt. A Krauss mozdonyok a kkStB 78 sorozatot, a bécsújhelyi mozdonyok a kkStB 76.01-04 sorozat és pályaszámokat kapták. A floridsdorfiak a kkStB 79 sorozatot képezték. Ezek az 1884-1885-ben épült mozdonyok részben külső, részben belsőkeretesek voltak, belső vezérléssel.
Az Arlbergbahnnál végül a 73-as sorozatnál maradtak.
Az első világháború után már csak a 79.02 volt üzemben, amely a BBÖ-höz került, ahol 1926-ban selejtezték.
Fordítás
Ez a szócikk részben vagy egészben a kkStB 79 című német Wikipédia-szócikk fordításán alapul. Az eredeti cikk szerkesztőit annak laptörténete sorolja fel. Ez a jelzés csupán a megfogalmazás eredetét és a szerzői jogokat jelzi, nem szolgál a cikkben szereplő információk forrásmegjelöléseként.
Külső hivatkozás
- Kép a mozdonyról[halott link]
- A típus története számokban (német nyelven)
Irodalom
- Verzeichnis der Lokomotiven, Tender, Wasserwagen und Triebwagen der k. k. österreichischen Staatsbahnen und der vom Staate betriebenen Privatbahnen nach dem Stande vom 30. Juni 1917, 14. Auflage, Verlag der k. k. österreichischen Staatsbahnen, Wien, 1918
- Karl Gölsdorf: Lokomotivbau in Alt-Österreich 1837–1918, Verlag Slezak, 1978. ISBN 3-900134-40-5
- Johann Blieberger, Josef Pospichal: Enzyklopädie der kkStB-Triebfahrzeuge, Band 3. Die Reihen 61 bis 380. bahnmedien.at, 2010, ISBN 978-3-9502648-6-9
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
Analóg multiméterek túlterhelés elleni védelme
Egyenáram
Egyenáram mérése
Egyenirányítós lengőtekercses műszer
Elektromágnes (fizika)
Elektromos feszültség
Elektromos térerősség
Fáziseltolódás
Fázismutató
Fajlagos ellenállás
Feszültséggenerátor
Feszültségváltó
Forgó mágneses tér
Háromfázisú hálózat
Hőelektromosság
Hatásos ellenállás
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.