Figyelmeztetés: Az oldal megtekintése csak a 18 éven felüli látogatók számára szól!
Honlapunk cookie-kat használ az Ön számára elérhető szolgáltatások és beállítások biztosításához, valamint honlapunk látogatottságának figyelemmel kíséréséhez. Igen, Elfogadom

Electronica.hu | Az elektrotechnika alapfogalmai : Elektrotechnika | Elektronika



...


...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

SöStB Gyula
 
SöStB Gyula
SöStB Gyula - Monostor / ÁVT I 366–369 / ÁVT II 203–206
Pályaszám
SöStB 41–44
ÁVT I 366–369
ÁVT II 203–206
Általános adatok
GyártóEsslingen
Gyártásban1851
Selejtezés1891-ig
Darabszám4 db
Műszaki adatok
Nyomtávolság1 435 mm
Ütközők közötti hossz13 597 mm
Szolgálati tömeg22,4 t
Tapadási tömeg9,5 t
Gőzvontatás
Jelleg1B n2
Hengerek
Száma2
Tapadósúlyból számított vonóerő29,43 kN
SablonWikidataSegítség

Az SöStB GYULA - MONOSTOR sorozat négy szerkocsis gőzmozdony volt a cs. kir. Délkeleti Államvasút-nál (németül k.k. Südöstlichen Staatsbahn, SöStB).

A SöStB ezzel a négy mozdonnyal fejlesztette 1B tengelyelrendezésű személyvonati mozdonyállományát. A mozdonyokat 1851-ben az Esslingeni Mozdonygyárban építették és a kor szokása szerint GYULA, BARCS, PALOTA és MONOSTOR neveket, valamint a 41–44 pályaszámokat kapták. Az állókazán a már elavultnak számító félgömb alakú fedéllel készült.

Amikor 1855-ben az SöStB-t az ÁVT felvásárolta, a birtokába került mozdonyok is új pályaszámokat kaptak. Előbb 366-369, majd 1873-tól 203-206 lett a pályaszámuk. 1891-ben a PALOTA még átkerült a MÁV-hoz, de ott már pályaszámot nem kapott, selejtezték.

Jegyzetek

Fordítás

Ez a szócikk részben vagy egészben a SöStB – Gyula bis Monostor című német Wikipédia-szócikk fordításán alapul. Az eredeti cikk szerkesztőit annak laptörténete sorolja fel. Ez a jelzés csupán a megfogalmazás eredetét és a szerzői jogokat jelzi, nem szolgál a cikkben szereplő információk forrásmegjelöléseként.

Irodalom

  • szerk.: Lányi Ernő: Nagyvasúti Vontatójárművek Magyarországon.. Budapest: Közlekedési Dokumentációs Vállalat. , ISBN 963-552-161-8 (1985) 
  • Kubinszy Mihály. Ungarische Lokomotiven und Triebwagen (német nyelven). Budapest: Akadémia Kiadó (1975) 

Külső hivatkozás

Információ forrás: https://hu.wikipedia.org/wiki/SöStB_Gyula
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.

Source: SöStB_Gyula





A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.