Figyelmeztetés: Az oldal megtekintése csak a 18 éven felüli látogatók számára szól!
Honlapunk cookie-kat használ az Ön számára elérhető szolgáltatások és beállítások biztosításához, valamint honlapunk látogatottságának figyelemmel kíséréséhez. Igen, Elfogadom

Electronica.hu | Az elektrotechnika alapfogalmai : Elektrotechnika | Elektronika



...


...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

StEG 39
 
StEG 39
StEG 39 sorozat
kkStB 228 sorozat
ČSD 344.0 sorozat
Pályaszám
StEG 3901–3920
kkStB 228.01–20
ČSD 344.001–020
Általános adatok
GyártóStEG
Gyártásban1907
Selejtezés1961
Darabszám20 db
Műszaki adatok
Tengelyelrendezés2-6-0
Nyomtávolság1 435 mm
Hajtókerék-átmérő1 540 mm
Futókerék-átmérő995 mm
Engedélyezett legnagyobb sebesség75 km/h
Csatolt kerekek tengelytávolsága3 500 mm
Teljes tengelytávolság6 200 mm
Üres tömeg48,0 t
Szolgálati tömeg53,6 t
Tapadási tömeg42,0 t
Gőzvontatás
Jelleg1C h2
Tengelytávolság szerkocsival12 984 mm
Hengerek
Száma2
Átmérője520 mm
Dugattyú lökethossza650 mm
Gőznyomás11,5 at
Tűzcsövek
Száma139
Füstcsövek
Száma21
Rostélyfelület2,70 m²
Sugárzó fűtőfelület11,8 m²
Csőfűtőfelület139,9 m²
Forrfelület185,2 m²
Szerkocsi
Típusa72
SablonWikidataSegítség

Az StEG 39 sorozat egy gyorsvonati szerkocsis gőzmozdonysorozat volt az Államvasút-Társaságnál (StEG).

A StEG saját mozdonygyárában építtette ezt a 20 túlhevítős gőzmozdonyt 1907-ben és a StEG 39 sorozatba osztotta be.

Az 1909-es államosítás után a császári és Királyi Osztrák Államvasutak (kkStB) a mozdonyokat a kkStB 228 sorozatba osztotta.

Az első világháborút követően a teljes sorozat a Csehszlovák Államvasutakhoz (ČSD) került ČSD 344.0 sorozatként. A második világháború alatt 37.3 sorozatként a Német Birodalmi Vasút (DRB) állományában voltak. A háború után visszakerültek a ČSD állományába. A sorozat utolsó mozdonyát 1961-ben selejtezték.

Fordítás

  • Ez a szócikk részben vagy egészben a StEG 39 című német Wikipédia-szócikk fordításán alapul. Az eredeti cikk szerkesztőit annak laptörténete sorolja fel. Ez a jelzés csupán a megfogalmazás eredetét és a szerzői jogokat jelzi, nem szolgál a cikkben szereplő információk forrásmegjelöléseként.

Irodalom

  • Verzeichnis der Lokomotiven, Tender, Wasserwagen und Triebwagen der k.k. österreichischen Staatsbahnen und der vom Staate betriebenen Privatbahnen nach dem Stande vom 30. Juni 1917. Bécs: Verlag der k.k. österreichischen Staatsbahnen. 1918.  
  • Karl Gölsdorf: Lokomotivbau in Alt-Österreich 1837–1918. Bécs: Verlag Slezak. 1978. ISBN 3-900134-40-5  
  • Helmut Griebl: ČSD-Dampflokomotiven. 2 Bécs: Verlag Slezak. 1969.  
  • Johann Stockklausner: Dampfbetrieb in Alt-Österreich. Bécs: Verlag Slezak. 1979. ISBN 3-900134-41-3  
  • Johann Blieberger – Josef Pospichal: Enzyklopädie der kkStB-Triebfahrzeuge, Band 1. Die Reihen 1 bis 228. (hely nélkül): bahnmedien.at. 2008. ISBN 978-3-9502648-0-7  

További információk

Információ forrás: https://hu.wikipedia.org/wiki/StEG_39
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.

Source: StEG_39





A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.