A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
StEG 39 | |
StEG 39 sorozat kkStB 228 sorozat ČSD 344.0 sorozat | |
Pályaszám | |
StEG 3901–3920 kkStB 228.01–20 ČSD 344.001–020 | |
Általános adatok | |
Gyártó | StEG |
Gyártásban | 1907 |
Selejtezés | 1961 |
Darabszám | 20 db |
Műszaki adatok | |
Tengelyelrendezés | 2-6-0 |
Nyomtávolság | 1 435 mm |
Hajtókerék-átmérő | 1 540 mm |
Futókerék-átmérő | 995 mm |
Engedélyezett legnagyobb sebesség | 75 km/h |
Csatolt kerekek tengelytávolsága | 3 500 mm |
Teljes tengelytávolság | 6 200 mm |
Üres tömeg | 48,0 t |
Szolgálati tömeg | 53,6 t |
Tapadási tömeg | 42,0 t |
Gőzvontatás | |
Jelleg | 1C h2 |
Tengelytávolság szerkocsival | 12 984 mm |
Hengerek | |
Száma | 2 |
Átmérője | 520 mm |
Dugattyú lökethossza | 650 mm |
Gőznyomás | 11,5 at |
Tűzcsövek | |
Száma | 139 |
Füstcsövek | |
Száma | 21 |
Rostélyfelület | 2,70 m² |
Sugárzó fűtőfelület | 11,8 m² |
Csőfűtőfelület | 139,9 m² |
Forrfelület | 185,2 m² |
Szerkocsi | |
Típusa | 72 |
Sablon • Wikidata • Segítség |
Az StEG 39 sorozat egy gyorsvonati szerkocsis gőzmozdonysorozat volt az Államvasút-Társaságnál (StEG).
A StEG saját mozdonygyárában építtette ezt a 20 túlhevítős gőzmozdonyt 1907-ben és a StEG 39 sorozatba osztotta be.
Az 1909-es államosítás után a császári és Királyi Osztrák Államvasutak (kkStB) a mozdonyokat a kkStB 228 sorozatba osztotta.
Az első világháborút követően a teljes sorozat a Csehszlovák Államvasutakhoz (ČSD) került ČSD 344.0 sorozatként. A második világháború alatt 37.3 sorozatként a Német Birodalmi Vasút (DRB) állományában voltak. A háború után visszakerültek a ČSD állományába. A sorozat utolsó mozdonyát 1961-ben selejtezték.
Fordítás
- Ez a szócikk részben vagy egészben a StEG 39 című német Wikipédia-szócikk fordításán alapul. Az eredeti cikk szerkesztőit annak laptörténete sorolja fel. Ez a jelzés csupán a megfogalmazás eredetét és a szerzői jogokat jelzi, nem szolgál a cikkben szereplő információk forrásmegjelöléseként.
Irodalom
- Verzeichnis der Lokomotiven, Tender, Wasserwagen und Triebwagen der k.k. österreichischen Staatsbahnen und der vom Staate betriebenen Privatbahnen nach dem Stande vom 30. Juni 1917. Bécs: Verlag der k.k. österreichischen Staatsbahnen. 1918.
- Karl Gölsdorf: Lokomotivbau in Alt-Österreich 1837–1918. Bécs: Verlag Slezak. 1978. ISBN 3-900134-40-5
- Helmut Griebl: ČSD-Dampflokomotiven. 2 Bécs: Verlag Slezak. 1969.
- Johann Stockklausner: Dampfbetrieb in Alt-Österreich. Bécs: Verlag Slezak. 1979. ISBN 3-900134-41-3
- Johann Blieberger – Josef Pospichal: Enzyklopädie der kkStB-Triebfahrzeuge, Band 1. Die Reihen 1 bis 228. (hely nélkül): bahnmedien.at. 2008. ISBN 978-3-9502648-0-7
További információk
- A típus története számokban (német nyelven)
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
Analóg multiméterek túlterhelés elleni védelme
Egyenáram
Egyenáram mérése
Egyenirányítós lengőtekercses műszer
Elektromágnes (fizika)
Elektromos feszültség
Elektromos térerősség
Fáziseltolódás
Fázismutató
Fajlagos ellenállás
Feszültséggenerátor
Feszültségváltó
Forgó mágneses tér
Háromfázisú hálózat
Hőelektromosság
Hatásos ellenállás
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.