A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
ÖNWB XIX | |
ÖNWB XIX kkStB 209 sorozat ČSD 354.2 sorozat ČSD 364.2 sorozat | |
Pályaszám | |
ÖNWB XIX 776–779 kkStB 209.01–04 ČSD 354.201–204 ČSD 364.202, 204, 205, 207 | |
Általános adatok | |
Gyártó | StEG |
Gyártásban | 1904 |
Selejtezés | 195? |
Darabszám | 4 db |
Műszaki adatok | |
Tengelyelrendezés | 4-6-0 |
Nyomtávolság | 1 435 mm |
Hajtókerék-átmérő | 1 770 mm |
Futókerék-átmérő | 1 009 mm |
Engedélyezett legnagyobb sebesség | 80 km/h |
Ütközők közötti hossz | 18 322 mm |
Hossz | 11 240 mm |
Magasság | 4 570 mm |
Csatolt kerekek tengelytávolsága | 4 000 mm |
Teljes tengelytávolság | 8 300 mm |
Üres tömeg | 57,7 t |
Szolgálati tömeg | 63,9 t |
Tapadási tömeg | 42,0 t |
Gőzvontatás | |
Jelleg | 2'C n4v |
Tengelytávolság szerkocsival | 14 790 mm |
Hengerek | |
Száma | 4 |
Kisnyomású henger(ek) átmérője | 600 mm |
Dugattyú lökethossza | 650 mm |
Gőznyomás | 13,5 at |
Rostélyfelület | 3,10 m² |
Sugárzó fűtőfelület | 13,90 m² |
Csőfűtőfelület | 184,70 m² |
Teljesítmény | 1050 LE |
Szerkocsi | |
Típusa | 53 |
Vízkészlet | 15,2 m³ |
Tüzelőanyag-készlet | 6,7 m³ szén |
Sablon • Wikidata • Segítség |
Az ÖNWB XIX egy gyorsvonati szerkocsis gőzmozdonysorozat volt az Osztrák Északnyugati Vasútnál (Österreichischen Nordwestbahn, ÖNWB).
Miután a vonatok tömege folyamatosan nőtt, az ÖNWB-nek is szüksége volt nagyobb teljesítményű gyorsvonati mozdonyokra. A 2C tengelyelrendezésű mozdonyokat választották. StEG megbízást kapott négy mozdony megépítésére háromhengeres kompaund és négyhengeres kompaund változatban. Mind a nyolc mozdony 1904-ben készült el. A négyhengeres változatot a XIX sorozatba osztották be.
Valamennyi henger az első tengelyt hajtotta. 45 km/h sebességnél a teljesítményük 1050 LE volt. Annak ellenére, hogy a mozdonyok jól beváltak, nem rendeltek belőlük többet, mert a túlhevített gőzűek jobbnak bizonyultak.
Az ÖNWB 1909-es államosítása után az osztrák cs. kir. Államvasutak (k.k. österreichischen Staatsbahnen, kkStB) a négy XIX sorozatú mozdonyt a kkStB 209 sorozatra számozta át.
Az első világháborút követően valamennyi 209-es sorozatú mozdony a Csehszlovák Államvasutakhoz került a ČSD 354.2 sorozatba. Az 1930-as években átépítették őket kéthengeres túlhevítősökké és átsorolták őket a ČSD 364.2 sorozatba. A ČSD 354.3 sorozatot szintén átépítették és átszámozták 364.2 sorozatúra.
Irodalom
- Karl Gölsdorf: Lokomotivbau in Alt-Österreich 1837–1918. Bécs: Verlag Slezak. 1978. ISBN 3-900134-40-5
- Helmut Griebl: ČSD-Dampflokomotiven. 2 Bécs: Verlag Slezak. 1969.
- Alfred Horn: Die Österreichische Nordwestbahn. 1 Bécs: Bohmann Verlag. 1967. = Die Bahnen Österreich-Ungarns,
Fordítás
- Ez a szócikk részben vagy egészben az ÖNWB XIX című német Wikipédia-szócikk fordításán alapul. Az eredeti cikk szerkesztőit annak laptörténete sorolja fel. Ez a jelzés csupán a megfogalmazás eredetét és a szerzői jogokat jelzi, nem szolgál a cikkben szereplő információk forrásmegjelöléseként.
További információk
- A típus története számokban (német nyelven)
- Kép az ÖNWB 779 mozdonyról
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
Analóg multiméterek túlterhelés elleni védelme
Egyenáram
Egyenáram mérése
Egyenirányítós lengőtekercses műszer
Elektromágnes (fizika)
Elektromos feszültség
Elektromos térerősség
Fáziseltolódás
Fázismutató
Fajlagos ellenállás
Feszültséggenerátor
Feszültségváltó
Forgó mágneses tér
Háromfázisú hálózat
Hőelektromosság
Hatásos ellenállás
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.