A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
KFNB IIa | |
KFNB IIa kkStB 111 sorozat ČSD 365.1 sorozat | |
Pályaszám | |
KFNB IIa 1001–1008 kkStB 111.01–08 ČSD 365.101–108 | |
Általános adatok | |
Gyártó | Wr. Neustadt |
Gyártásban | 1907 |
Selejtezés | 1958-ig |
Darabszám | 8 db |
Műszaki adatok | |
Tengelyelrendezés | 4-6-0 |
Nyomtávolság | 1435 mm |
Hajtókerék-átmérő | 1670 mm |
Futókerék-átmérő | 860 mm |
Hossz | 11 244 mm |
Magasság | 4570 mm |
Csatolt kerekek tengelytávolsága | 2800 mm |
Teljes tengelytávolság | 7600 mm |
Üres tömeg | 61,4 t |
Szolgálati tömeg | 67,5 t |
Tapadási tömeg | 43,8 t |
Gőzvontatás | |
Jelleg | 2'C h2 |
Tengelytávolság szerkocsival | 14 548 mm |
Hengerek | |
Száma | 2 |
Átmérője | 540 mm |
Dugattyú lökethossza | 630 mm |
Gőznyomás | 12 at |
Sugárzó fűtőfelület | 14,40 m² |
Csőfűtőfelület | 138,90 m² |
Szerkocsi | |
Típusa | 58 |
Vízkészlet | 16,0 m³ |
Sablon • Wikidata • Segítség |
A KFNB IIa egy túlhevített gőzű gyorsvonati szerkocsisgőzmozdony-sorozat volt az osztrák Ferdinánd császár Északi Vasútnál (németül: Kaiser Ferdinands-Nordbahn, KFNB).
A Bécsújhelyi Mozdonygyár 1907-ben szállított a KFNB-nek nyolc darab 2’C tengelyelrendezésű ikergépes túlhevített gőzű mozdonyt, melyeket a vasútnál a IIa sorozatba osztottak be és az 1001-1008 pályaszámokat kapták. Ezek a KFNB IId (kkStB 308 sorozat) mozdonyokat váltották, mivel a megnövekedett vonattömegekhez azok már gyengének bizonyultak.
Eredetileg 2'C1 4v jellegű mozdonyokat terveztek beszerezni, ám a Porosz P 8 tapasztalatai alapján 2C túlhevítős mozdony beszerzése mellett döntöttek.
Ebben az időben Ausztriában a túlhevítős mozdonyokkal még nem rendelkeztek megfelelő tapasztalatokkal, ezért az üzemükben sok volt a probléma, amit fokozatosan megoldottak.
A KFNB 1906-os államosítása után az osztrák cs. kir. Államvasutak (németül österreichen k.k. Staatbahnen, kkStB) a nyolc mozdonyt a kkStB 111 sorozatba osztotta be. A kkStB 210 sorozatot váltották az üzemben. A 111-esek egyenlően elosztva Bécsben és Prerauban voltak használatban.
Az első világháború után valamennyi mozdony a Csehszlovák Államvasutakhoz (ČSD) került ČSD 365.1 sorozatba, ahol 1958-ig selejtezték őket.
Fordítás
- Ez a szócikk részben vagy egészben a KFNB IIa című német Wikipédia-szócikk fordításán alapul. Az eredeti cikk szerkesztőit annak laptörténete sorolja fel. Ez a jelzés csupán a megfogalmazás eredetét és a szerzői jogokat jelzi, nem szolgál a cikkben szereplő információk forrásmegjelöléseként.
Irodalom
- Karl Gölsdorf: Lokomotivbau in Alt-Österreich 1837–1918. Bécs: Verlag Slezak. 1978. ISBN 3-900134-40-5
- Alfred Horn: Die Kaiser-Ferdinands-Nordbahn. 2 Bécs: Bohmann Verlag. 1970. = Die Bahnen Österreich-Ungarns,
Külső hivatkozás
- A típus története számokban (német nyelven)
- Kép a KFNB IIa 1006 pályaszámú mozdonyról
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
Analóg multiméterek túlterhelés elleni védelme
Egyenáram
Egyenáram mérése
Egyenirányítós lengőtekercses műszer
Elektromágnes (fizika)
Elektromos feszültség
Elektromos térerősség
Fáziseltolódás
Fázismutató
Fajlagos ellenállás
Feszültséggenerátor
Feszültségváltó
Forgó mágneses tér
Háromfázisú hálózat
Hőelektromosság
Hatásos ellenállás
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.