A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
StEG I 118–124 | |
StEG I 118–124 StEG II 354–356 | |
Pályaszám | |
StEG I 118–124 StEG II 354–356 | |
Általános adatok | |
Gyártó | Haswell |
Gyártásban | 1854 |
Műszaki adatok | |
Tengelyelrendezés | 2-4-0 |
Nyomtávolság | 1 435 mm |
Hajtókerék-átmérő | 1 422 mm |
Futókerék-átmérő | 843 mm |
Ütközők közötti hossz | 7 112 mm |
Magasság | 4 315 mm |
Szélesség | 2 845 mm |
Szolgálati tömeg | 28,869 t |
Tapadási tömeg | 19,846 t |
Gőzvontatás | |
Jelleg | 1B-n2 |
Hengerek | |
Száma | 2 |
Átmérője | 395 mm |
Dugattyú lökethossza | 632 mm |
Gőznyomás | 7,0 atm |
Tűzcsövek | |
Száma | 171 |
Hossza | 3 767 mm |
Rostélyfelület | 1,1 m² |
Sugárzó fűtőfelület | 7,6 m² |
Csőfűtőfelület | 101,3 m² |
Forrfelület | 108,9 m² |
Teljesítmény | 198 LE (széntüzeléssel) |
Tapadósúlyból számított vonóerő | 40,5 kN |
Sablon • Wikidata • Segítség |
A StEG I 118–124 hét szerkocsis gőzmozdony volt az Államvasút-Társaságnál (ÁVT, németül Staats-Eisenbahn-Gesellschaft, StEG).
Ezeket a mozdonyokat még a Bécs-Győr Vasút (németül:Wien-Raaber Bahn, WRB) rendelte meg, a Bruck—Újszőny-i (ma Komárom) vonal forgalmához, de a vonal eladása miatt a mozdonyokat már az ÁVT állította forgalomba. A mozdonyokat az akkori szokásoknak megfelelően elnevezték TOTIS, NEU SZŐNY, BABOLNA (később: LANZENDORF), MARTINSBERG, ZURNDORF, RAAB nevekre és a 118-124 pályaszámokat kapták. A mozdonyok belsőkeretes, külső hengerelrendezésűek, belső vezérlésűek voltak.
Az 1B építésű mozdonyok nagyobb átmérőjű hajtókerekei arra utalnak, hogy nem tehervonati szolgálatra tervezték őket. Az ÁVT 1873-ban a IIIf osztály 354–356 pályaszámait osztotta ki nekik. A mozdonyokat 1897–ben selejtezték.
1891 után néhány példány a sorozat mozdonyaiból a MÁV tulajdonába is került, de besorolást már nem kapott.
Fordítás
- Ez a szócikk részben vagy egészben a StEG I 118–124 című német Wikipédia-szócikk fordításán alapul. Az eredeti cikk szerkesztőit annak laptörténete sorolja fel. Ez a jelzés csupán a megfogalmazás eredetét és a szerzői jogokat jelzi, nem szolgál a cikkben szereplő információk forrásmegjelöléseként.
Irodalom
- Lokomotiv-Typen der k.k. landesbef. Maschinen-Fabrik in Wien der priv. österreichisch-ungarischen Staats-Eisenbahn-Gesellschaft. Bécs: M. Engel & Sohn, k.k. Hof-Buchdruckerei und Hof-Lithographie. 1888.
- Ernő Lányi et al: Nagyvasúti Vontatójárművek Magyarországon. Szerk. Közlekedési Múzeum. Budapest: Közlekedési Dokumentációs Vállalat. 1985. ISBN 963-552-161-8
- Ungarische Lokomotiven und Triebwagen. Szerk.Kubinszky Mihály. Budapest: Akadémia Kiadó. 1975. ISBN 963-05-0125-2
Külső hivatkozás
- A típus története számokban (németül)
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
Analóg multiméterek túlterhelés elleni védelme
Egyenáram
Egyenáram mérése
Egyenirányítós lengőtekercses műszer
Elektromágnes (fizika)
Elektromos feszültség
Elektromos térerősség
Fáziseltolódás
Fázismutató
Fajlagos ellenállás
Feszültséggenerátor
Feszültségváltó
Forgó mágneses tér
Háromfázisú hálózat
Hőelektromosság
Hatásos ellenállás
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.