A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
KFNB Ib | |
Pályaszám | |
KFNB Ib 84–87 | |
Általános adatok | |
Gyártó | Strousberg/Hannover |
Gyártásban | 1871 |
Szolgálatba állás | 1871 |
Selejtezés | 1902 |
Darabszám | 4 db |
Műszaki adatok | |
Tengelyelrendezés | 2-2-2 |
Nyomtávolság | 1435 mm |
Hajtókerék-átmérő | 1962 mm |
Futókerék-átmérő | |
Elöl | 1184 mm |
Hátul | 1184 mm |
Ütközők közötti hossz | 14 639 mm |
Hossz | 8444 mm |
Magasság | 4450 mm |
Teljes tengelytávolság | 4425 mm |
Üres tömeg | 29,0 t |
Szolgálati tömeg | 33,0 t |
Tapadási tömeg | 12,9 t |
Gőzvontatás | |
Jelleg | 1A1 n2 |
Tengelytávolság szerkocsival | 10 623 mm |
Hengerek | |
Átmérője | 382 mm |
Gőznyomás | 10 atm |
Rostélyfelület | 1,82 m² |
Sugárzó fűtőfelület | 7,30 m² |
Csőfűtőfelület | 110,00 m² |
Szerkocsi | |
Típusa | 45 |
Szolgálati tömege | 26,3 |
Vízkészlet | 9,6 m³ |
Tüzelőanyag-készlet | 7,1 m³ szén |
Motorkocsi/Motormozdony-vontatás | |
Dugattyúlöket | 632 mm |
Sablon • Wikidata • Segítség |
KFNB Ib | |
KFNB Ib, IIb 2 kkStB 307 | |
Pályaszám | |
KFNB Ib 88–91, KFNB IIb 2 88–91, kkStB 307.01 | |
Általános adatok | |
Gyártó | Floridsdorf |
Gyártásban | 1873 |
Szolgálatba állás | 1871 |
Átépítés | |
Éve | 1883 |
Selejtezés | 1902 |
Darabszám | 4 db |
Műszaki adatok | |
Tengelyelrendezés | 2-2-2 |
Nyomtávolság | 1435 mm |
Hajtókerék-átmérő | 1962 mm |
Futókerék-átmérő | |
Elöl | 1184 mm |
Hátul | 1184 mm (átépítés után) |
Ütközők közötti hossz | 14 699 mm; 14 855 (átépítés után) mm |
Hossz | 8504 mm; 8660 mm (átépítés után) |
Magasság | 4450 mm; 4533 mm (átépítés után) |
Teljes tengelytávolság | 4425 mm |
Üres tömeg | 27,3 t; 35,0 (átépítés után) t |
Szolgálati tömeg | 31,2 t; 39,0 (átépítés után) t |
Tapadási tömeg | 12,2 t; 26,9 (átépítés után) t |
Gőzvontatás | |
Jelleg | 1A1 n2; 1B n2 (átépítés után) |
Tengelytávolság szerkocsival | 10 779 mm |
Rostélyfelület | 1,83 m²; 2,00 m² (átépítés után) |
Sugárzó fűtőfelület | 7,30 m²; 6,90 m² (átépítés után) |
Csőfűtőfelület | 110,40 m²; 103,00 m² (átépítés után) |
Szerkocsi | |
Típusa | 45 |
Szolgálati tömege | 24 t; 26,3 (átépítés után) |
Vízkészlet | 9,6 m³ |
Tüzelőanyag-készlet | 7,1 m³ szén |
Motorkocsi/Motormozdony-vontatás | |
Hengerek | |
Átmérője | 382 mm |
Dugattyúlöket | 10 atm |
Sablon • Wikidata • Segítség |
A KFNB Ib sorozat egy gyorsvonati szerkocsisgőzmozdony-sorozat volt az osztrák Ferdinánd császár Északi vasút (németül: Kaiser-Ferdinands-Nordbahn, KFNB)-nál.
Bethel Henry Strousberg Hannoverből 1871-ben szállított négy db két gőzhengeres telített gőzű, 1A1 tengelyelrendezésű mozdonyt a KFNB-nek. A mozdonyoknak a kor szokásának megfelelően neveket adtak: ANTILOPE II, ORCAN II, GAZELLE II és FULTON II, 1869-től a IVa osztályba, majd 1881-től az Ib osztályba sorolták őket.
1873-ban a Floridsdorfi Mozdonygyár is szállított négy 1A1 tengelyelrendezésű két gőzhengeres telített gőzzel üzemelő mozdonyt a KFNB-nek, ám ezek erősebbek voltak a Strousberg-féle mozdonyoknál. Ezek szintén neveket kaptak: VULKAN III, APIS II, MINOS II, és GLAUCOS II. A mozdonyokat 1869-től szintén a IVa, majd 1881-től az Ib osztályba sorolták. Valamennyi mozdony külsőkeretes, Hall forgattyús volt védházzal és oldalablakokkal.
Az 1873-as gazdasági világválság után személyvonati szolgálatra használták őket, ám erre nem voltak alkalmasok, ezért a floridsdorfi mozdonyokat 1883-ban átépítették 1B tengelyelrendezésűvé és a IIb 2 osztályba sorolták át őket. A Strousberg-mozdonyok nem lettek átépítve, így 1898 és 1902 között valamennyit selejtezték.
A MINOS II a KFNB 1906-os államosítása után az osztrák császári és Királyi Osztrák Államvasutakhoz került (németül: k.k. österreichischen Staatsbahnen[halott link], kkStB) a 307 sorozatba. 1913-ban selejtezték.
Jegyzetek
Fordítás
- Ez a szócikk részben vagy egészben a KFNB Ib című német Wikipédia-szócikk fordításán alapul. Az eredeti cikk szerkesztőit annak laptörténete sorolja fel. Ez a jelzés csupán a megfogalmazás eredetét és a szerzői jogokat jelzi, nem szolgál a cikkben szereplő információk forrásmegjelöléseként.
További információk
- A típus története számokban (német nyelven)
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
Analóg multiméterek túlterhelés elleni védelme
Egyenáram
Egyenáram mérése
Egyenirányítós lengőtekercses műszer
Elektromágnes (fizika)
Elektromos feszültség
Elektromos térerősség
Fáziseltolódás
Fázismutató
Fajlagos ellenállás
Feszültséggenerátor
Feszültségváltó
Forgó mágneses tér
Háromfázisú hálózat
Hőelektromosság
Hatásos ellenállás
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.