A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
710-es főút | |
A 710-es főút nyomvonala | |
Úttípus | Másodrendű főút |
Építkezés | 2008; 2018-2019 |
Hossza | |
elkészült | 16,5 km |
épül | 0 km |
tervezett | 0 km |
Ország | Magyarország |
Tartományok | Veszprém vármegye |
Mérnökségek | Magyar Közút Kht. Veszprémi Mérnökség |
Az út eleje | Balatonakarattya |
Az út vége | Balatonfűzfő |
A 710-es számú főút a Balaton keleti és északi partján végighaladó 71-es utat tehermentesítő út. Hossza eredetileg 14,3 km volt, majd újabb 2,2 km-es szakasszal 2019-ben az M7-es autópályáig meghosszabbították.
Fekvése
A M7-es autópálya elágazásaként ered Balatonfőkajár határában. A Balaton-parti településeket, Balatonakarattyát, Balatonkenesét és Balatonfűzfőt északról kerüli meg. Balatonfűzfő után 72-es útba torkollva ér véget.
Kereszteződések, pihenőhelyek és hidak
Csomópontok, pihenőhelyek és hidak | |||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Története
Építését régóta tervezték, részben a 71-es út településeinek a forgalmát korlátozandó, részben a 71-es úton közlekedők menetidejének megrövidítésére. A településeket elkerülő szakasz 17 km-es lett és 2008-ban nem épült meg az M7-es autópálya csomópontja. Az építést 2007 augusztusi befejezéssel tervezték, de az út nem készült el időre. Noha az út 2007. december 17-ére elkészült, hiányosságai miatt átadására csak 2008. május 16-án került sor. Az út a tervek szerint a majdani M8-as autópálya Dunaújváros–Veszprém közötti szakaszának része lesz.
2016 októberében bejelentették, hogy a hiányzó Balatonakarattya és M7-es autópálya közötti 0,7 km-es szakaszt megépítik előreláthatólag 2018. év végére. Egyelőre csak 2x1 sávon, illetve építenek egy körforgalmat is a 710-es főút 7205-ös út kereszteződésénél, amely alsóbbrendű út Balatonakarattyát köti össze Polgárdival. Ezen felül az M7-es autópálya leendő M8-as autópálya csomópontját is elkészítik.[1][2] 2018. február 13-án megkezdődött és 2019. november 29-én átadásra került a jelenlegi 710-es főút, távlati M8 autópálya és M7 csomópont kialakítása, a két út összekötése. 2,2 kilométernyi új útszakasz épült a 710-esen 14,75 méteres koronaszélességgel, egy különszintű csomópont az M7-es felett, egy körforgalom a 7205 jelű összekötő úton és egy kerékpáros felüljáró is. A csomópont nem lett teljes, ugyanis csak a Budapest felől az M7-es autópályán érkezők tudnak ráhajtani a 710-es útra, illetve csak Budapest irányba lehet az említett útról az autópályára ráhajtani. Siófok felé nem lehet lehajtani és a Siófok felől érkezők szintén nem tudnak ráhajtani az útra.[3][4]
Jegyzetek
- ↑ http://magyarepitok.hu/utepites/2016/10/osszeer-az-m7-essel-a-balaton-keleti-elkeruloje
- ↑ http://magyarepitok.hu/utepites/2017/08/balatonparti-dugokat-enyhit-a-hazai-epitogep-es-a-duna-aszfalt
- ↑ Elrajtolt a Balaton keleti elkerülőjét az M7-esig nyújtó útépítés
- ↑ Megvalósult a torlódásokat enyhítő fejlesztés az M7-es autópályán
További információk
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
Analóg multiméterek túlterhelés elleni védelme
Egyenáram
Egyenáram mérése
Egyenirányítós lengőtekercses műszer
Elektromágnes (fizika)
Elektromos feszültség
Elektromos térerősség
Fáziseltolódás
Fázismutató
Fajlagos ellenállás
Feszültséggenerátor
Feszültségváltó
Forgó mágneses tér
Háromfázisú hálózat
Hőelektromosság
Hatásos ellenállás
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.