A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
681-es főút | |
Úttípus | Másodrendű főút |
Hossza | |
elkészült | 23,554 km |
épül | 0 km |
tervezett | 0 km |
Ország | Magyarország |
Tartományok | Somogy vármegye |
Az út eleje | Nagyatád |
Az út vége | Berzence, országhatár (Góla, ) |
Időzóna | közép-európai idő |
A 681-es főút egy közel huszonnégy kilométer hosszú, három számjegyű, másodrendű országos főút Somogy vármegye déli részén; Nagyatádot köti össze a horvát országhatárral, a berzencei határátkelőnél.[1] A főúton jelentős a teherforgalom, mivel az egyik végpont, Berzence egyúttal nemzetközi határátkelőhely is Horvátország irányába, rajta kívül csak Barcsnál van közúti határátkelő Somogy vármegyében. Használata a 3,5 tonnánál nehezebb gépjárművek számára díjköteles.
Nyomvonala
A 68-as főútból ágazik ki, annak 34,800-as kilométerszelvényénél lévő körforgalomban, Nagyatád lakott területétől keletre. A 68-as kelet felől érkezik ebbe a körforgalomba, de innen észak felé folytatódik, hogy elkerülje a várost, a 681-es pedig a régi nyomvonalat követve nyugatnak indul, a városközpont irányába. Ugyanebből a körforgalomból még dél felé, Újkútpuszta felé is indul egy út, de az csak számozatlan önkormányzati útnak minősül.
700 méter után lép be a város lakott területére, ott először Henész városrész főutcájaként húzódik, Szabadság út néven, majd az 1,450-es kilométerszelvényénél keresztezi a Malom-árok, 1,6 kilométer után pedig a Rinya folyását. Innen Hunyadi utca a neve; 2,3 kilométer után beletorkollik dél felől a 6807-es út, 23,2 kilométer megtétele után, itt egy szakaszon Széchenyi tér, majd Baross Gábor utca a neve.
A központban, kevéssel a 3. kilométere előtt egy körforgalomba ér, ebből itt ágazik ki észak felé a 6821-es út – ez vezet a városközpontból északnak, vissza a 68-as út folytatása felé –, északnyugat felé pedig a 6814-es út, Somogyszob-Segesd irányában. 3,2 kilométer után keresztezi a MÁV 38-as számú Nagyatád–Somogyszob-vasútvonalát, Nagyatád vasútállomás északi szélén, majd a folytatása a Somogyi Béla utca nevet viseli.
3,6 kilométer után lép ki a város házai közül, 6,4. kilométer után pedig teljesen elhagyja annak területét is: ott Tarany területére lép, majd a 7. kilométere után eléri a Csurgói járásba tartozó Szenta délkeleti határszélét, ettől kezdve a határvonalat kíséri. 8,2 kilométer után lép teljesen Szenta területére, de lakott területeit nem érinti. 10,8 kilométer után Berzence területére érkezik, itt nyugat-délnyugati irányt követ.
15. kilométer után éri el a település lakott területének keleti szélét, ahol a Szent István utca nevet veszi fel, majd 15,5 kilométer után beletorkollik a 6801-es út, 40,7 kilométer megtétele után. Innen az út kicsit északabbi irányba fordul, majd 16,8 kilométer után újabb elágazáshoz ér. Egyenesen tovább észak-északnyugati (majd nem sokkal a kiágazása után északi) irányban a 6819-es út indul innen, a 681-es pedig délnyugat felé folytatódik, Szabadság utca néven.
17,5 kiágazik belőle délkelet felé a 68 314-es számú mellékút, a Gyékényes–Pécs-vasútvonal Berzence vasútállomására, majd mintegy 100 méterrel arrébb keresztezi is az út a vasutat. 17,8 kilométer után kilép a lakott területek közül, utolsó kilométereit jellemzően külterületek között teljesíti. Az országhatárnál ér véget, a határ horvátországi oldalán, Góla (Gola) településtől D41-es főútként folytatódik; ennek az útnak a másik végpontja Kapronca városában található.
Teljes hossza, az országos közutak térképes nyilvántartását szolgáló kira.gov.hu adatbázisa szerint 23,554 kilométer.
Története
A korábbi 6809-es mellékutat – amely Nagyatád központjától vezetett Berzencére – 2013. július 1-jétől nyilvánították főútvonallá, ettől a dátumtól kezdte meg működését a HU-GO, vagyis az elektronikus útdíjrendszer. Ezzel egy időben országszerte még 11 mellékutat nyilvánítottak főúttá.[2] A mai 681-es főút azután jött létre, miután 2015-ben átadták a forgalomnak a 68-as főút elkerülő szakaszát, hiszen nyomvonalának első három kilométere addig a 68-as része volt.
Kereszteződések, pihenőhelyek és hidak
Csomópontok, pihenőhelyek és hidak | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Források
- kira.gov.hu, lekérdezés időpontja: 2019. november 21.
Jegyzetek
- ↑ Az országos közutak 2015. évre vonatkozó keresztmetszeti forgalma pp. 98. Magyar Közút. . (Hozzáférés: 2018. március 17.)
- ↑ Új főutak. Az ED bevezetése és a közúti szabályozás kérdései pp. 20. NFM Közlekedési Infrastruktúra Főosztály, 2013. június 12. . (Hozzáférés: 2018. március 17.)
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
Analóg multiméterek túlterhelés elleni védelme
Egyenáram
Egyenáram mérése
Egyenirányítós lengőtekercses műszer
Elektromágnes (fizika)
Elektromos feszültség
Elektromos térerősség
Fáziseltolódás
Fázismutató
Fajlagos ellenállás
Feszültséggenerátor
Feszültségváltó
Forgó mágneses tér
Háromfázisú hálózat
Hőelektromosság
Hatásos ellenállás
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.