A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
RENFE 252 sorozat | |
Általános adatok | |
Gyártó |
1668 mm nyomtáv: CAF, Macosa 1435 mm nyomtáv: Siemens és Krauss-Maffei, München |
Gyártásban | 1991–1996[1] |
Darabszám | 75[1] db |
Műszaki adatok | |
Tengelyelrendezés | Bo'Bo' |
Nyomtávolság |
15 db 1435 mm 60 db 1668 mm |
Teljesítmény | |
Névleges | 5 600 kW |
Engedélyezett legnagyobb sebesség | Menetrend szerinti: 200 km/h, Engedélyezett: 220 km/h, teszt során Madrid és Sevilla között: 302 km/h |
Ütközők közötti hossz | 20 380[2] mm |
Magasság | 4 310 mm[2] |
Szélesség | 3 000 mm[2] |
Üres tömeg | kétáramnemű: 90 t[1] egyáramnemű: 86[1] t |
Vonatbefolyásoló rendszer | ASFA, LZB |
Villamos vontatás | |
Áramnem |
3 kV DC és 25 kV 50 Hz AC 2010-től: négy mozdony 1,5 kV DC[3] |
Áramellátás | felsővezeték |
Kocsi / Motorkocsi | |
Üzemmód | villamos |
A Wikimédia Commons tartalmaz RENFE 252 sorozat témájú médiaállományokat. | |
Sablon • Wikidata • Segítség |
A RENFE 252 sorozat egy spanyol Bo'Bo' tengelyelrendezésű villamosmozdony-sorozat. 1991-1996 között gyártotta a CAF, a Siemens és a Krauss-Maffei. Két altípusa van: az 1668 mm nyomtávolságúból 60 db-ot a spanyol CAF gyártotta Macosában; az 1435 mm-es nyomtávú változatból pedig 15 db-ot a Siemens és a Krauss-Maffei Münchenben. A mozdonyokban ASFA és LZB vasúti biztosítóberendezés lett telepítve.
Története
A mozdonyok az EuroSprinter villamosmozdony családba tartoznak, a DB 120 sorozatból lettek kifejlesztve. Feladatuk a RENFE 276, RENFE 277 és RENFE 278 sorozatok leváltása, mivel ezek a típusok már idősek, továbbá nem tudnak 200 km/h sebességgel közlekedni.[4]
31 mozdony kétáramnemű (3 kV DC és 25 kV 50 Hz), a többi 44 csak 3 kV-ot tud.
A normál nyomtávú változatok fehér/szürke AVE festést kaptak, a széles nyomtávú változatok pedig 'Taxi'/'Amarillo' (sárga/szürke) színt. 2005-től az összes mozdonyt egységesen fehér/szürke RENFE egyenszínre festették.[4]
2010-ben négy mozdonyt átalakítottak 1,5 kV egyenáramú üzemre és felszerelték őket ERTMS vonatbefolyásoló rendszerrel a Barcelona-Le Soler közötti forgalomhoz. Ezek normál nyomtávú mozdonyok.[5]
Más változatok
Portugáliában a CP 5600 sorozat részben megegyezik a spanyol változattal, azonban azokban csak 25 kV 50 Hz áramrendszer van.
Képgaléria
Irodalom
- RENFE 252. La tracción eléctrica , Author: Josep Miquel , Reserva Anticipada Ediciones S.L. , ISBN 84-95493-26-8
- Electric Locomotives. www.mobility.siemens.com. Siemens Mobility. . (Hozzáférés: 2011. szeptember 28.)
- Locomotora eléctrica 252 (spanyol nyelven). www.vialibre-ffe.com. Via Libre
További információk
- Locomotives Reference List[halott link] , "High-Performance Universal Locomotive S 252" , p. 22 , www.transportation.siemens.com
- Renfe Operadora - 252 List of individual units with service information , via www.listadotren.es
Képek
- 252 Sok kép a mozdonyról a www.railwaymania.com weboldalon (angolul)
- Sok kép a mozdonyról a www.railfaneurope.net weboldalon (angolul)
Jegyzetek
- ↑ a b c d Serie 252 www.wefer.com
- ↑ a b c RENFE 252 , top, side and front elevations via www.wefer.com
- ↑ Cuatro locomotoras 252 se transforman a ancho internacional - Revista VÍA LIBRE - Fundación de los Ferrocarriles Españoles. vialibre-ffe.com, 2011 . (Hozzáférés: 2011. szeptember 29.) (spanyolul)
- ↑ a b Renfe S/252: Introduction Archiválva 2011. augusztus 18-i dátummal a Wayback Machine-ben www.railcolor.net
- ↑ Cuatro locomotoras 252 se transforman a ancho internacional (spanyol nyelven). www.vialibre-ffe.com. Vía Libre
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
Analóg multiméterek túlterhelés elleni védelme
Egyenáram
Egyenáram mérése
Egyenirányítós lengőtekercses műszer
Elektromágnes (fizika)
Elektromos feszültség
Elektromos térerősség
Fáziseltolódás
Fázismutató
Fajlagos ellenállás
Feszültséggenerátor
Feszültségváltó
Forgó mágneses tér
Háromfázisú hálózat
Hőelektromosság
Hatásos ellenállás
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.