A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
CP 5600 sorozat | |
CP 4700 sorozat | |
Pályaszám | |
CP 4701-4715 | |
Általános adatok | |
Gyártó | Siemens Mobility, München |
Gyártásban | 1993–1995 |
Szolgálatba állás | 1993 |
Darabszám | 30 db |
Műszaki adatok | |
Tengelyelrendezés | Bo'Bo' |
Nyomtávolság | 1668 mm |
Indító vonóerő | 300 kN |
Engedélyezett legnagyobb sebesség | 220 km/h |
Ütközők közötti hossz | 19580 mm |
Hossz | 20 450 mm |
Üres tömeg | 86 t |
Vezérlés | Sibas 32; K-MICRO compact |
Vonatbefolyásoló rendszer | CONVEL |
Villamos vontatás | |
Áramnem | 25 kV 50 Hz AC |
Áramellátás | felsővezeték |
Teljesítmény | |
Állandó | 5600 kW |
Vontatómotorok száma | 4 |
A Wikimédia Commons tartalmaz CP 5600 sorozat témájú médiaállományokat. | |
Sablon • Wikidata • Segítség |
Az CP 5600 sorozat egy portugál Bo'Bo' tengelyelrendezésű villamosmozdony-sorozat. A mozdony a Siemens AG EuroSprinter mozdonycsalád széles nyomtávolságú (1668 mm) tagja. 1993 és 1995 között összesen 30 db állt forgalomba a CP-nél. Jelenleg 29 van forgalomban, mert tűzben egy kiégett.
Története
A sorozat az 1990-es évek elején az akkori Caminhos de Ferro Portugueses (ma Comboios de Portugal) állami vasút modernizációs tervének része volt. A RENFE 252 sorozatú spanyol mozdonyoktól származik, amely szintén a Siemens Transportation Systems és a Krauss-Maffei EuroSprinter típussorozatának része. A mozdonyokat kezdettől fogva a portugál vasúthálózaton való univerzális használatra szánták - mind a teherforgalomban, mind a gyors távolsági forgalomban.
A mozdonyok gyártását a Siemens, a Krauss-Maffei és a portugál Sorefame vállalatból álló portugál-német konzorcium végezte, amely a licencjogosultként működött. A fontos alkatrészek gyártása az akkori Sorefame amadorai üzemében történt. A konzorcium és a CP közötti szerződés 30 egység megépítését írta elő, havonta egy egység szállítása mellett. Ezen kívül opció volt további 18 mozdonyra szállítására is.
Hivatalosan a sorozatot 1993-ban mutatták be az első egységgel (5601-es számú) Entroncamento állomáson. Ugyanebben az évben a sorozat további mozdonyai is szolgálatba álltak, így az első Lisszabon és Porto közötti tehervonatokat már ezek vontatták, 1993-1994 folyamán pedig az 1900-as sorozat első mozdonyai állhattak forgalomba. 1995-re mind a 30 mozdony elkészült, de a CP nem élt a további 18 mozdonyra vonatkozó opciójával.
1993-ban az 5601-es mozdony három Corail kocsival a Linha do Norte vonalán Espinho és Avance állomások között 220 km/h sebességgel elérte a jelenlegi portugál sebességrekordot a menetrend szerinti személyszállításban. A CP 4700 sorozat bevezetéséig a mozdonyok a CP legerősebb mozdonyainak számítottak.
A sorozat bevezetésével a Caminhos de Ferro Portugueses új színösszeállítást vezetett be piros és szürke színekkel. Ennek kellett volna felváltania a portugál mozdonyok hagyományos narancs-fehér festését - de végül erre nem került sor. Az 5600-as sorozat mozdonyai még mindig az eredeti színekben közlekednek, de a következő, 4700-as sorozat mozdonyai már piros-fehér színben álltak forgalomba. A régebbi mozdonyokat még mindig narancssárga és fehér színűre festették.
Az első négy mozdonyt (5601, 5602, 5603 és 5604) a CP 1993-ban keresztelte át Entroncamento, Porto, Lisboa (Lisszabon) és Aveiro portugál városok nevére.
2002 júniusában az 5624-es mozdony súlyosan megsérült egy balesetben, ezért selejtezni kellett.[1]
Források
- ↑ Karl Gerhard Baur. EuroSprinter – Die erfolgreiche Lokomotivfamilie von Siemens. Freiburg: EK-Verlag (2007. december 31.). ISBN 3-88255-226-3
További információk
- RAILCOLOR.NET - modern locomotive power (angol nyelven). www.railcolor.net. (Hozzáférés: 2010. június 21.)
- CP 5600 / Trains of Portugal / Trainspo (angol nyelven). trainspo.com, 2012 . (Hozzáférés: 2012. február 14.)
- Railfaneurope Picture Gallery - CP 5600 (angol nyelven). www.railfaneurope.net. (Hozzáférés: 2010. június 21.)
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
Analóg multiméterek túlterhelés elleni védelme
Egyenáram
Egyenáram mérése
Egyenirányítós lengőtekercses műszer
Elektromágnes (fizika)
Elektromos feszültség
Elektromos térerősség
Fáziseltolódás
Fázismutató
Fajlagos ellenállás
Feszültséggenerátor
Feszültségváltó
Forgó mágneses tér
Háromfázisú hálózat
Hőelektromosság
Hatásos ellenállás
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.