A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
OSE 120 sorozat | |
OSE 120 sorozat | |
Pályaszám | |
H 561–H 566 120 001–120 030 | |
Általános adatok | |
Gyártó | Siemens Transportation Systems |
Gyártásban |
1996–1997 2004–2005 |
Szolgálatba állás | 1996 |
Darabszám | 30 db |
Műszaki adatok | |
Tengelyelrendezés | Bo'Bo' |
Nyomtávolság | 1435 mm |
Indító vonóerő | 300 kN |
Engedélyezett legnagyobb sebesség | 200 km/h |
Hossz | 19580 mm |
Szolgálati tömeg | 80 t |
Villamos vontatás | |
Áramnem | 25 kV 50 Hz AC |
Áramellátás | felsővezeték |
Teljesítmény | |
Állandó | 5000 kW |
A Wikimédia Commons tartalmaz OSE 120 sorozat témájú médiaállományokat. | |
Sablon • Wikidata • Segítség |
Az OSE 120 sorozat a Görög Államvasutak 25 kV 50 Hz AC áramrendszerű villamosmozdony-sorozata. A jármű a Siemens Transportation Systems EuroSprinter villamosmozdony családba tartozik. Összesen 30 db készült belőle. Beceneve Hellas-Sprinter.
Története
Az OSE 1997-ben szerzett be hat mozdonyt, majd 2004 és 2005 között változatlan konstrukcióban még további huszonnégyet. A mozdonyok 2009-ig kizárólag a Szaloniki és Idoméni közötti vonalon, 2009 eleje óta Szaloniki és Lárisza között is közlekednek.
A HellasSprinter erősen hasonlít az EuroSprinterre, a DB AG, a RENFE és a CP hálózatán is közlekedő villanymozdonyok sorozatára.[1]
1993-ban, a 2002/93-as kiírással a Görög Vasutak Szervezete (OSE) a normál nyomtávolságú hálózat korszerűsítésének általános összefüggésében, valamint a mozdonyok felújítására irányuló program közepette, a változatos és elöregedő flotta üzemeltetési problémái miatt, pályázatot írt ki dízel- és villamos mozdonyok beszerzésére. A kollekció 25 dízel-villamos mozdonyt tartalmazott, amelyek az A.471 (később 220) sorozatot alkották, valamint 6 villamos mozdonyt. A dízelmozdonyok folyamatos teljesítménye 2100 kW, míg a villamos mozdonyoké 5000 kW. Az OSE célja az alacsony karbantartási költségek, az alacsony üzemanyag/áramfogyasztás, a vonalvédelem, a személyvonatok fűtése, a teher- és személyvonatok vontatása 160 km/h sebességgel a dízeleknél és 200 km/h-val az elektromosoknál, valamint a dízelek átállíthatósága elektromosra. A verseny győztesei a Siemens és a Krauss-Maffei volt a villamos mozdonyoknál, valamint az ABB Henschel AG (később ADtranz, ma Bombardier) a dízeleknél.[2]
Üzembe helyezés
Az első egység építése 1997-ben fejeződött be, és amint Németországban befejezte a próbákat, Görögországba érkezett, hogy a villamosított Szaloniki-Idoméni-vasútvonalon közlekedjen.
2019-ben, a Pireusz-Szaloniki-vasútvonal befejezésével és azzal, hogy az egységek az összes Athén-Szaloniki vonaton közlekedtek, néhány mozdonyt a TRAINOSE új, sötétkék színűre festett át.[3] 2019-ben, ugyanebben az évben a GAIAOSE bejelentette a 120 001, 120 002, 120 003, 120 005, 120 006, 120 009, 120 013, 120 025 és 120 026 pályaszámú mozdonyok felújítását.[4]
A mozdonyokat Görögországban használják teher- és személyszállító vonatok előtt. Az azonos felsővezetéki feszültség és geometria miatti, műszakilag problémamentes észak-macedóniai és szerbiai tranzit lehetőségét azonban nem használják ki.
Források
- ↑ (1997. július 1.) „Η πρώτη ηλεκτράμαξα των σιδηροδρόμων μας” (görög nyelven). Σιδηροτροχιά (Siderotrochia) (15), 13. o, Kiadó: Σύλλογος Φίλων Σιδηροδρόμων (Σ.Φ.Σ.) (Railway Friends Club).
- ↑ Maganaris, Giannis (1997. július 1.). „θερμοηλεκτρικές και ηλεκτρικές ελκτικές μονάδες με τριφασικούς ασύγχρονους ηλεκτροκινητήρες έλξης, μια επιλογή του ΟΣΕ με τεχνολογία του 2000. (Thermoelectric and electric locomotives with three-phase asynchronous traction motors, a selection of OSE with 2000 technology.)”. Σιδηροτροχιά (Sidirotrochia).
- ↑ (brit angol nyelven). Railcolor News , 2019. május 31. (Hozzáférés: 2020. november 16.)
- ↑ ΓΑΙΑΟΣΕ : Η Siemens θα κάνει «λίφτινγκ» σε 9 ηλεκτράμαξες του ΟΣΕ – Προσπάθεια να μπει …τάξη στο τροχαίο υλικό (görög nyelven). Moved.gr , 2019. december 31. (Hozzáférés: 2020. november 16.)
További információk
- OSE 120: Introduction Archiválva 2011. július 26-i dátummal a Wayback Machine-ben (angolul)
- www.railfaneurope.net - OSE 120
- www.mobility.siemens.com
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
Analóg multiméterek túlterhelés elleni védelme
Egyenáram
Egyenáram mérése
Egyenirányítós lengőtekercses műszer
Elektromágnes (fizika)
Elektromos feszültség
Elektromos térerősség
Fáziseltolódás
Fázismutató
Fajlagos ellenállás
Feszültséggenerátor
Feszültségváltó
Forgó mágneses tér
Háromfázisú hálózat
Hőelektromosság
Hatásos ellenállás
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.