A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
DB 182 sorozat | |
DB 182 sorozat | |
Pályaszám | |
DB 182 001-025 | |
Általános adatok | |
Gyártó | Siemens, Krauss-Maffei |
Gyártásban | 2001–2002 |
Darabszám | 25 db |
Műszaki adatok | |
Tengelyelrendezés | Bo'Bo' |
Nyomtávolság | 1 435 mm |
Hajtókerék-átmérő | 1 150 mm |
Engedélyezett legnagyobb sebesség | 230 km/h |
Ütközők közötti hossz | 19 280 mm |
Forgócsaptávolság | 9 900 mm |
Tengelytáv forgóvázon belül | 3 000 mm |
Legkisebb pályaívsugár | 100 m |
Villamos vontatás | |
Áramnem |
15 kV, 16,7 Hz AC 25 kV 50 Hz AC |
Áramellátás | Felsővezeték |
Teljesítmény | |
Rövid idejű | 7 000 kW |
Állandó | 6 400 kW |
Vontatómotorok száma | 4 |
A Wikimédia Commons tartalmaz DB 182 sorozat témájú médiaállományokat. | |
Sablon • Wikidata • Segítség |
A DB 182 sorozat egy német többáramnemű Bo' Bo' tengelyelrendezésű villamosmozdony-sorozat, mely az EuroSprinter család tagja. 2001 és 2002 között gyártotta a Siemens és a Krauss-Maffei. Összesen 25 db készült el belőle. A sorozat megegyezik az ÖBB 1116 sorozattal. Honállomásuk Nürnberg.
A mozdonyokat a Railion, később DB Schenker Rail üzemelteti, de kis sorozat lévén a DB 185 sorozat érkezésével, 2009 végén eladta a teljes sorozatot a DB Regio-nak, amely a 160 km/h sebességű RegionalExpress-hálózatban fogja őket üzemeltetni.
Története
A 2000-es évek végén felmerült az akkori DB Cargonál, hogy le kellene cserélni az Ausztriában is engedélyezett DB 151-es sorozatot. Helyettük a DB 152-es sorozatra esett a választás. De az osztrákoknak nem felelt meg ezeknek a gépeknek a hajtásrendszere és a forgóvázának kialakítása. Ezért a németek a gyártásban lévő DB 152-es mozdonyok utolsó 25 darabja helyett a DB 182-es sorozatot rendelték meg. Ezek a mozdonyok szinte teljesen megegyeznek az ÖBB 1116-os mozdonyaival, így az ausztriai engedélyeztetés is könnyen megvalósult. A gépek rendszeresen jártak tehervonatokkal Ausztriába, azonban időközben a DB 185-ös sorozat is megszerezte a szükséges engedélyeket a rendszeres forgalomhoz. A DB 182-es sorozat így feleslegessé vált, ezért öt darabot (001, 003, 004, 005 és 008 pályaszámú) már el is adott a DB Cargo utódja, a DB Schenker Rail a DB Regio-nak. A további mozdonyok is eladásra kerülnek. Jelenleg Lipcse és Cottbus között közlekednek, míg meg nem érkeznek az új Bombardier Talent 2 motorvonatok. A további mozdonyok Drezdába kerülnek, ahol a DB 143-as mozdonyokat fogják leváltani. Ehhez azonban még a DB Regionak néhány átalakítást kell végrehajtani a sorozaton: ZWS-t és oldalszelektív ajtóvezérlést kapnak.
Képek
A mozdony a Berlin Hauptbahnhofon 2014-ben
A mozdony a Berlin Hauptbahnhofon 2012-ben egy ingavonattal
Lipcsében a városi alagútban
További információk
- Képek a Railfaneurope.net weboldalon (angolul)
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
Analóg multiméterek túlterhelés elleni védelme
Egyenáram
Egyenáram mérése
Egyenirányítós lengőtekercses műszer
Elektromágnes (fizika)
Elektromos feszültség
Elektromos térerősség
Fáziseltolódás
Fázismutató
Fajlagos ellenállás
Feszültséggenerátor
Feszültségváltó
Forgó mágneses tér
Háromfázisú hálózat
Hőelektromosság
Hatásos ellenállás
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.