Figyelmeztetés: Az oldal megtekintése csak a 18 éven felüli látogatók számára szól!
Honlapunk cookie-kat használ az Ön számára elérhető szolgáltatások és beállítások biztosításához, valamint honlapunk látogatottságának figyelemmel kíséréséhez. Igen, Elfogadom

Electronica.hu | Az elektrotechnika alapfogalmai : Elektrotechnika | Elektronika



...


...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

DB 182 sorozat
DB 182 sorozat
DB 182 002.JPG
DB 182 sorozat
Pályaszám
DB 182 001-025
Általános adatok
Gyártó NémetországSiemens, Krauss-Maffei
Gyártásban 20012002
Darabszám25 db
Műszaki adatok
Tengelyelrendezés Bo'Bo'
Nyomtávolság 1 435 mm
Hajtókerék-átmérő 1 150 mm
Engedélyezett legnagyobb sebesség230 km/h
Ütközők közötti hossz19 280 mm
Forgócsaptávolság 9 900 mm
Tengelytáv forgóvázon belül 3 000 mm
Legkisebb pályaívsugár100 m
Villamos vontatás
Áramnem 15 kV, 16,7 Hz AC
25 kV 50 Hz AC
Áramellátás Felsővezeték
Teljesítmény
Rövid idejű 7 000 kW
Állandó 6 400 kW
Vontatómotorok száma 4
A Wikimédia Commons tartalmaz DB 182 sorozat témájú médiaállományokat.
SablonWikidataSegítség

A DB 182 sorozat egy német többáramnemű Bo' Bo' tengelyelrendezésű villamosmozdony-sorozat, mely az EuroSprinter család tagja. 2001 és 2002 között gyártotta a Siemens és a Krauss-Maffei. Összesen 25 db készült el belőle. A sorozat megegyezik az ÖBB 1116 sorozattal. Honállomásuk Nürnberg.

A mozdonyokat a Railion, később DB Schenker Rail üzemelteti, de kis sorozat lévén a DB 185 sorozat érkezésével, 2009 végén eladta a teljes sorozatot a DB Regio-nak, amely a 160 km/h sebességű RegionalExpress-hálózatban fogja őket üzemeltetni.

Története

A 2000-es évek végén felmerült az akkori DB Cargonál, hogy le kellene cserélni az Ausztriában is engedélyezett DB 151-es sorozatot. Helyettük a DB 152-es sorozatra esett a választás. De az osztrákoknak nem felelt meg ezeknek a gépeknek a hajtásrendszere és a forgóvázának kialakítása. Ezért a németek a gyártásban lévő DB 152-es mozdonyok utolsó 25 darabja helyett a DB 182-es sorozatot rendelték meg. Ezek a mozdonyok szinte teljesen megegyeznek az ÖBB 1116-os mozdonyaival, így az ausztriai engedélyeztetés is könnyen megvalósult. A gépek rendszeresen jártak tehervonatokkal Ausztriába, azonban időközben a DB 185-ös sorozat is megszerezte a szükséges engedélyeket a rendszeres forgalomhoz. A DB 182-es sorozat így feleslegessé vált, ezért öt darabot (001, 003, 004, 005 és 008 pályaszámú) már el is adott a DB Cargo utódja, a DB Schenker Rail a DB Regio-nak. A további mozdonyok is eladásra kerülnek. Jelenleg Lipcse és Cottbus között közlekednek, míg meg nem érkeznek az új Bombardier Talent 2 motorvonatok. A további mozdonyok Drezdába kerülnek, ahol a DB 143-as mozdonyokat fogják leváltani. Ehhez azonban még a DB Regionak néhány átalakítást kell végrehajtani a sorozaton: ZWS-t és oldalszelektív ajtóvezérlést kapnak.

Képek

További információk

Commons:Category:DBAG Class 182
A Wikimédia Commons tartalmaz DB 182 sorozat témájú médiaállományokat.
Információ forrás: https://hu.wikipedia.org/wiki/DB_182_sorozat
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
Zdroj: Wikipedia.org - čítajte viac o DB 182 sorozat





A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.