A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
DSB EG 3100 sorozat | |
DSB EG 3100 sorozat | |
Pályaszám | |
DSB EG 3101-3113 | |
Általános adatok | |
Gyártó | Siemens |
Gyártásban | 1999-2000 |
Szolgálatba állás | 1999 |
Darabszám | 13 db |
Műszaki adatok | |
Tengelyelrendezés | Co'Co' |
Nyomtávolság | 1 435 mm |
Indító vonóerő | 400 kN |
Engedélyezett legnagyobb sebesség | 140 km/h |
Ütközők közötti hossz | 20 950 mm |
Szolgálati tömeg | 132 t |
Legnagyobb tengelyterhelés | 21 t |
Vonatbefolyásoló rendszer |
Dk-ATC S-ATC D-Indusi |
Villamos vontatás | |
Áramnem |
25 kV 50 Hz AC 15 kV, 16,7 Hz AC |
Áramellátás | felsővezeték |
Teljesítmény | |
Állandó | 6 500 kW |
A Wikimédia Commons tartalmaz DSB EG 3100 sorozat témájú médiaállományokat. | |
Sablon • Wikidata • Segítség |
A DSB EG 3100 sorozat egy dán Co'Co' tengelyelrendezésű villamosmozdony-sorozat. 1999 és 2000 között gyártotta a Siemens. A mozdony az EuroSprinter mozdonycsalád tagja.
Története
A Svédország és Dánia közötti Øresund híd és alagút, valamint a dán szigetek közötti Nagy-Bælt alagút megnyitásával egy új vasúti teherforgalmi viszonylat jött létre Skandinávia és Németország között. A forgalom lebonyolításához egy nagy teljesítményű mozdonysorozatra volt szükség, amely a 15,6 ezrelékes emelkedőjű Nagy-Belt alagútból még a fél teljesítménnyel is ki tudja hozni a 2000 tonnás vonatot. Ezt a feltételt csak egy hattengelyes, két darab háromtengelyes forgóvázzal rendelkező mozdony biztosíthatja. A DSB EG mozdonyai a DB 152 német mozdonysorozatban kipróbált és bevált komponenseiből lettek összeállítva.
A mozdony alkalmas 15 kV (Svédország, Németország) és 25 kV (Dánia) alatti üzemre, mindhárom ország vonatbefolyásoló berendezésével fel van szerelve. A mozdony indító-vonóereje a négytengelyes mozdonyokéhoz képest (300 kN) a hattengelyes kivitel miatt 400 kN, így az egyik legerősebb mozdony az európai hálózaton.
A mozdonysorozat fő alkalmazási területe a Malmö-Padborg vonal tehervonati kiszolgálása, tranzitvonatok továbbítása. Korábban 2003-2004 között és 2008 decemberétől újra bejárnak a németországi Maschen rendezőpályaudvarig, német személyzettel.
Irodalom
- Eisenbahn-Kurier Ausgabe 7/2004, S. 116-120, EK-Verlag, Freiburg 2004.
- Eisenbahn-Kurier Ausgabe 9/2004, S. 94, EK-Verlag, Freiburg 2004.
További információk
- EG 3100 - Elektrische Hochleistungslokomotiven für die Dänischen Staatsbahnen[halott link] (németül)
- Referenzen Locomotives - Elektrische Hochleistungslokomotive EG 3100[halott link] (dánul)
- Die EG 3100 der Dänischen Staatsbahnen (németül)
- Siemens EuroSprinter EG 3100 (angolul)
- DSB Gods/Railion Eg 3101-3113 (norvég)
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
Analóg multiméterek túlterhelés elleni védelme
Egyenáram
Egyenáram mérése
Egyenirányítós lengőtekercses műszer
Elektromágnes (fizika)
Elektromos feszültség
Elektromos térerősség
Fáziseltolódás
Fázismutató
Fajlagos ellenállás
Feszültséggenerátor
Feszültségváltó
Forgó mágneses tér
Háromfázisú hálózat
Hőelektromosság
Hatásos ellenállás
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.