Figyelmeztetés: Az oldal megtekintése csak a 18 éven felüli látogatók számára szól!
Honlapunk cookie-kat használ az Ön számára elérhető szolgáltatások és beállítások biztosításához, valamint honlapunk látogatottságának figyelemmel kíséréséhez. Igen, Elfogadom

Electronica.hu | Az elektrotechnika alapfogalmai : Elektrotechnika | Elektronika



...


...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

DSB EG 3100 sorozat
DSB EG 3100 sorozat
DSB EG 3104.jpg
DSB EG 3100 sorozat
Pályaszám
DSB EG 3101-3113
Általános adatok
Gyártó Siemens
Gyártásban 1999-2000
Szolgálatba állás 1999
Darabszám13 db
Műszaki adatok
Tengelyelrendezés Co'Co'
Nyomtávolság 1 435 mm
Indító vonóerő 400 kN
Engedélyezett legnagyobb sebesség140 km/h
Ütközők közötti hossz20 950 mm
Szolgálati tömeg132 t
Legnagyobb tengelyterhelés 21 t
Vonatbefolyásoló rendszer Dk-ATC
S-ATC
D-Indusi
Villamos vontatás
Áramnem 25 kV 50 Hz AC
15 kV, 16,7 Hz AC
Áramellátás felsővezeték
Teljesítmény
Állandó 6 500 kW
A Wikimédia Commons tartalmaz DSB EG 3100 sorozat témájú médiaállományokat.
SablonWikidataSegítség

A DSB EG 3100 sorozat egy dán Co'Co' tengelyelrendezésű villamosmozdony-sorozat. 1999 és 2000 között gyártotta a Siemens. A mozdony az EuroSprinter mozdonycsalád tagja.

Története

A Svédország és Dánia közötti Øresund híd és alagút, valamint a dán szigetek közötti Nagy-Bælt alagút megnyitásával egy új vasúti teherforgalmi viszonylat jött létre Skandinávia és Németország között. A forgalom lebonyolításához egy nagy teljesítményű mozdonysorozatra volt szükség, amely a 15,6 ezrelékes emelkedőjű Nagy-Belt alagútból még a fél teljesítménnyel is ki tudja hozni a 2000 tonnás vonatot. Ezt a feltételt csak egy hattengelyes, két darab háromtengelyes forgóvázzal rendelkező mozdony biztosíthatja. A DSB EG mozdonyai a DB 152 német mozdonysorozatban kipróbált és bevált komponenseiből lettek összeállítva.

A mozdony alkalmas 15 kV (Svédország, Németország) és 25 kV (Dánia) alatti üzemre, mindhárom ország vonatbefolyásoló berendezésével fel van szerelve. A mozdony indító-vonóereje a négytengelyes mozdonyokéhoz képest (300 kN) a hattengelyes kivitel miatt 400 kN, így az egyik legerősebb mozdony az európai hálózaton.

A mozdonysorozat fő alkalmazási területe a Malmö-Padborg vonal tehervonati kiszolgálása, tranzitvonatok továbbítása. Korábban 2003-2004 között és 2008 decemberétől újra bejárnak a németországi Maschen rendezőpályaudvarig, német személyzettel.

Irodalom

  • Eisenbahn-Kurier Ausgabe 7/2004, S. 116-120, EK-Verlag, Freiburg 2004.
  • Eisenbahn-Kurier Ausgabe 9/2004, S. 94, EK-Verlag, Freiburg 2004.

További információk

Commons:Category:DSB EG
A Wikimédia Commons tartalmaz DSB EG 3100 sorozat témájú médiaállományokat.
Információ forrás: https://hu.wikipedia.org/wiki/DSB_EG_3100_sorozat
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
Zdroj: Wikipedia.org - čítajte viac o DSB EG 3100 sorozat





A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.