A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
A Linienzugbeeinflussung egy német fejlesztésű, vasúti, vonatbefolyásolási módszer, ahol a járművek folyamatosan jelet kapnak a vágány középvonalában elhelyezett sugárzókábelről, illetve adatcsomagot küldenek a központ felé. A Linienförmige Zugbeeinflussung kifejezést gyakran LZB-nek rövidítik.
Áttekintés
Computers
Vevőegység
Elfogadása
Az LZB első tesztjei 1963-ban voltak, jóval az ICE hálózat tervezése előtt. 1965-ben bemutató üzemben üzemelt München és Augsburg között. 1974-ben kezdődött a használata a rendszernek a kiválasztott vonalakon.
Felszerelt vonalak
DB
- Augsburg – Dinkelscherben – Ulm (km 7,3 – km 28,5)
- Berlin–Hamburg nagysebességű vasútvonal (km 16,5 – km 273,1)
- Bréma – Hamburg (km 253,9 – km 320,1)
- Dortmund – Hamm (Westf) – Bielefeld (Kivétel Hamm állomás)
- Frankfurt am Main – Gelnhausen – Fulda (km 24,8 – km 40,3)
- Hannover–Minden nagysebességű vasútvonal (km 4,4 – km 53,4)
- Hannover–Hamburg nagysebességű vasútvonal (km 4,0 – km 166,5)
- Hannover–Würzburg nagysebességű vasútvonal (km 4,2 – km 325,6)
- Mannheim–Karlsruhe–Bázel nagysebességű vasútvonal (km 102,2 – km 270,6)
- Köln – Aachen (km 1,9 – km 41,8)
- Köln – Düsseldorf – Duisburg (km 6,7 – km 37,3 and km 40,1 – km 62,2; Düsseldorf főpályaudvarán nincs kiépítve)
- Köln–Frankfurt nagysebességű vasútvonal (km 8,7 – km 172,6)
- Lipcse – Wurzen – Drezda (km 3,6 – km 59,5)
- Lengerich (Westf) – Münster (Westf)
- Hannover–Berlin nagysebességű vasútvonal
- Mannheim–Stuttgart nagysebességű vasútvonal (km 2,1 – km 99,5)
- München–Augsburg nagysebességű vasútvonal (km 9,2 – km 56,3 and km 2,7 – km 39,8; Augsburg főpályaudvarán nincs kiépítve)
- Nürnberg–München nagysebességű vasútvonal (ABS: km 97,9 – km 91,6; NBS: km 9,0 – km 88,7)
- Nürnberg–Würzburg-vasútvonal (km 34,8 – km 62,7)
- Osnabrück – Bréma (km 139,7 – km 232,0)
- Paderborn – Lippstadt – Soest – Hamm (Westf) (Strecke 1760: km 125,2 – km 180,8; Strecke 2930: km 111,5 – km 135,6)
- Zeppelinheim bei Frankfurt/Main – Mannheim
Megjegyzés: dőlt betű jelzi a felsorolásban az LZB control központokat.
ÖBB
- Bécs – Pöchlarn – St. Valentin – Wels – Salzburg (km 62,4 – km 108,6; km 125,9 – km 165,0; km 190,5 – km 241,6)
Renfe
- Madrid – Córdoba – Sevilla (9 központ / 480 km), bevezetve 1992-ben. 2004-től a végpont Madrid Atocha. 2005. novemberben, a leágazó vonal Toledo-ba (20 km).
- Cercanías Madrid C5 vonal és Humanes között, Atocha és Móstoles-El Soto között.
45 km vasút hossz 2 LZB központtal és 76 járművel (RENFE 446 sorozattal).
Egyéb használat
- A bécsi metró U1, U2, U3, U4 vonalain
További információk
- JSIM: LZB gyorstalpaló
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
Analóg multiméterek túlterhelés elleni védelme
Egyenáram
Egyenáram mérése
Egyenirányítós lengőtekercses műszer
Elektromágnes (fizika)
Elektromos feszültség
Elektromos térerősség
Fáziseltolódás
Fázismutató
Fajlagos ellenállás
Feszültséggenerátor
Feszültségváltó
Forgó mágneses tér
Háromfázisú hálózat
Hőelektromosság
Hatásos ellenállás
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.