A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
1968-as monacói nagydíj | |
Az évad 3. versenye a 12-ből az 1968-as Formula–1 világbajnokságon. | |
Versenyadatok | |
Dátum | 1968. május 26. |
Hivatalos elnevezés | XXVI. Grand Prix Automobile de Monaco |
Helyszín | Circuit de Monaco, Monaco |
Versenypálya | 3,145 km |
Táv | 251,600 km |
Körök | 80 |
Időjárás | napos, enyhe, száraz |
Pole-pozíció | |
Versenyző | Graham Hill (Lotus-Ford) |
Idő | 1:28,2 |
Leggyorsabb kör | |
Versenyző | Richard Attwood (BRM) |
Idő | 1:28,1 (80. a(z) 80-ból) |
Dobogó | |
Első | Graham Hill (Lotus-Ford) |
Második | Richard Attwood (BRM) |
Harmadik | Lucien Bianchi (Cooper-BRM) |
Az 1968-as Formula–1 világbajnokság harmadik futama a monacói nagydíj volt.
Futam
A verseny hosszát a korábbi száz körről nyolcvanra csökkentették Bandini 1967-es tragikus balesete miatt, , valamint a sikánt is szűkebbé tették. A Ferrari nem volt elégedett a pálya biztonságával, így nem indítottak autót. A Lotusnál Hill csapattársa Jackie Oliver lett a szezon hátralévő részében. A csapat autóira először szerelt fel első és hátsó szárnyakat. A pole Hillé lett a Stewartot helyettesítő Johnny Servoz-Gavin és Jo Siffert Rob Walker Lotusa előtt.
A rajt után Servoz-Gavin vezetett, de 3 kör múlva tengelyhiba miatt kiesett. Hill ezután a leintésig vezetve győzött. A futamon sokan kiestek, köztük McLaren, Oliver, Brabham, Rindt, Gurney, Siffert, Beltoise, Rodríguez és Surtees. Hulme-nak a verseny közepén tengelyproblémája volt a harmadik helyen, ötödikként ért célba, utolsóként. Richard Attwood második, Lucien Bianchi harmadik lett, a futamon mindössze öten értek célba. Ludovico Scarfiotti, aki 4. lett, az Alpokban fekvő Berchtesgadenben egy Porschével halálos balesetet szenvedett.
Helyezés | # | Versenyző | Csapat/Motor | Futott körök | Idő/Kiesés oka | Rajthely | Pontszám |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 9 | Graham Hill | Lotus-Ford | 80 | 2:00:32,3 | 1 | 9 |
2 | 15 | Richard Attwood | BRM | 80 | + 2,2 | 6 | 6 |
3 | 7 | Lucien Bianchi | Cooper-BRM | 76 | + 4 kör | 14 | 4 |
4 | 6 | Ludovico Scarfiotti | Cooper-BRM | 76 | + 4 kör | 15 | 3 |
5 | 12 | Denny Hulme | McLaren-Ford | 73 | + 7 kör | 10 | 2 |
Kiesett | 8 | John Surtees | Honda | 16 | Váltó | 4 | |
Kiesett | 4 | Pedro Rodríguez | BRM | 16 | Baleset | 9 | |
Kiesett | 17 | Jo Siffert | Lotus-Ford | 17 | Differenciál | 3 | |
Kiesett | 1 | Jean-Pierre Beltoise | Matra | 11 | Baleset | 8 | |
Kiesett | 16 | Piers Courage | BRM | 11 | Alváz | 11 | |
Kiesett | 19 | Dan Gurney | Eagle-Weslake | 9 | Motorhiba | 16 | |
Kiesett | 3 | Jochen Rindt | Brabham-Repco | 8 | Baleset | 5 | |
Kiesett | 2 | Jack Brabham | Brabham-Repco | 7 | Felfüggesztés | 12 | |
Kiesett | 11 | Johnny Servoz-Gavin | Matra-Ford | 3 | Féltengely | 2 | |
Kiesett | 14 | Bruce McLaren | McLaren-Ford | 0 | Baleset | 7 | |
Kiesett | 10 | Jackie Oliver | Lotus-Ford | 0 | Baleset | 13 | |
NK | 18 | Jo Bonnier | McLaren-BRM | Nem kvalifikált | |||
NK | 21 | Silvio Moser | Brabham-Repco | Nem kvalifikált |
Statisztikák
Vezető helyen:
- Johnny Servoz-Gavin : 3 (1-3)
- Graham Hill : 77 (4-80)
Graham Hill 12. győzelme, 12. pol pozíció , Richard Attwood egyetlen leggyorsabb köre.
- Lotus 32. győzelme.
Források
- A Formula-1 hivatalos oldala
- 1968-as monacói nagydíj (grandprix.com)
Előző nagydíj: 1968-as Formula–1 spanyol nagydíj |
FIA 1968-as Formula–1 világbajnokság | Következő nagydíj: 1968-as Formula–1 belga nagydíj |
Előző nagydíj: 1967-es Formula–1 monacói nagydíj |
Formula–1 monacói nagydíj | Következő nagydíj: 1969-es Formula–1 monacói nagydíj |
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
Analóg multiméterek túlterhelés elleni védelme
Egyenáram
Egyenáram mérése
Egyenirányítós lengőtekercses műszer
Elektromágnes (fizika)
Elektromos feszültség
Elektromos térerősség
Fáziseltolódás
Fázismutató
Fajlagos ellenállás
Feszültséggenerátor
Feszültségváltó
Forgó mágneses tér
Háromfázisú hálózat
Hőelektromosság
Hatásos ellenállás
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.