A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
1968-as spanyol nagydíj | |
Az évad 2. versenye a 12-ből az 1968-as Formula–1 világbajnokságon. | |
Versenyadatok | |
Dátum | 1968. május 12. |
Hivatalos elnevezés | XIV. Gran Premio de España |
Helyszín | Jarama, Madrid, Spanyolország |
Versenypálya | 3,404 km |
Táv | 306,360 km |
Körök | 90 |
Időjárás | meleg, száraz |
Pole-pozíció | |
Versenyző | Chris Amon (Ferrari) |
Idő | 1:27,9 |
Leggyorsabb kör | |
Versenyző | Jean-Pierre Beltoise (Matra-Ford) |
Idő | 1:28,3 (47. a(z) 90-ből) |
Dobogó | |
Első | Graham Hill (Lotus-Ford) |
Második | Denny Hulme (McLaren-Ford) |
Harmadik | Brian Redman (Cooper-BRM) |
Az 1968-as Formula–1 világbajnokság második futama a spanyol nagydíj volt.
Futam
14 év után ismét megrendezték a spanyol nagydíjat, a Madridtól nem messze található Jaramában. Chris Amon szerezte meg pole-t Pedro Rodríguez BRM-je és Hulme McLarenje előtt. Hill autóján először jelent meg a sportágtól idegen reklám, a Gold Leaf cigarettamárka színeire a Lotust piros-arany-fehér színekre festették a korábbi zöld-sárgáról. Az angol a 6. helyről indult.
A rajt után Rodríguez vette át a vezetést Beltoise, Amon és Hulme előtt. A 12. körben Beltoise a Matrával az élre állt, de motorja hamar füstölni kezdett, a 16. körben kiesett. A vezetés Amoné lett, aki eközben megelőzte Rodríguezt. A mexikói a 28. körig követte Amont, amikor elvesztette uralmát autója felett és balesete miatt kiesett. Amon az 58. körben az üzemanyagpumpa miatt kiesett, így Hill vette át a vezetést, majd győzött Denny Hulme és Brian Redman előtt.
Helyezés | # | Versenyző | Csapat/Motor | Futott körök | Idő/Kiesés oka | Rajthely | Pontszám |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 10 | Graham Hill | Lotus-Ford | 90 | 2:15:02,1 | 6 | 9 |
2 | 1 | Denny Hulme | McLaren-Ford | 90 | + 15,9 | 3 | 6 |
3 | 14 | Brian Redman | Cooper-BRM | 89 | + 1 kör | 13 | 4 |
4 | 15 | Ludovico Scarfiotti | Cooper-BRM | 89 | + 1 kör | 12 | 3 |
5 | 6 | Jean-Pierre Beltoise | Matra-Ford | 81 | + 9 kör | 5 | 2 |
Kiesett | 2 | Bruce McLaren | McLaren-Ford | 77 | Olajszivárgás | 4 | |
Kiesett | 7 | John Surtees | Honda | 74 | Váltó | 7 | |
Kiesett | 16 | Jo Siffert | Lotus-Ford | 62 | Erőátvitel | 10 | |
Kiesett | 19 | Chris Amon | Ferrari | 57 | Benzinpumpa | 1 | |
Kiesett | 5 | Piers Courage | BRM | 52 | Benzinpumpa | 11 | |
Kiesett | 9 | Pedro Rodríguez | BRM | 27 | Baleset | 2 | |
Kiesett | 21 | Jacky Ickx | Ferrari | 13 | Gyújtás | 8 | |
Kiesett | 4 | Jochen Rindt | Brabham-Repco | 10 | Olajnyomás | 9 |
Statisztikák
Vezető helyen:
- Pedro Rodriguez: 11 (1-11)
- Jean-Pierre Beltoise: 4 (12-15)
- Chris Amon: 42 (16-57)
- Graham Hill: 33 (58-90)
Graham Hill 11. győzelme, Chris Amon 1. pole-pozíciója, Jean-Pierre Beltoise 1. leggyorsabb köre.
- Lotus 31. győzelme.
Források
Előző nagydíj: 1968-as Formula–1 dél-afrikai nagydíj |
FIA 1968-as Formula–1 világbajnokság | Következő nagydíj: 1968-as Formula–1 monacói nagydíj |
Előző nagydíj: 1954-es Formula–1 spanyol nagydíj |
Formula–1 spanyol nagydíj | Következő nagydíj: 1969-es Formula–1 spanyol nagydíj |
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
Analóg multiméterek túlterhelés elleni védelme
Egyenáram
Egyenáram mérése
Egyenirányítós lengőtekercses műszer
Elektromágnes (fizika)
Elektromos feszültség
Elektromos térerősség
Fáziseltolódás
Fázismutató
Fajlagos ellenállás
Feszültséggenerátor
Feszültségváltó
Forgó mágneses tér
Háromfázisú hálózat
Hőelektromosság
Hatásos ellenállás
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.