A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
1961-es holland nagydíj | |
Az évad 2. versenye a 8-ból az 1961-es Formula–1 világbajnokságon. | |
Versenyadatok | |
Dátum | 1961. május 22. |
Hivatalos elnevezés | X. Grote Prijs van Nederland |
Helyszín | Circuit Park Zandvoort, Hollandia |
Versenypálya | 4,193 km |
Táv | 314,475 km |
Körök | 75 |
Időjárás | napos |
Pole-pozíció | |
Versenyző | Phil Hill (Ferrari) |
Idő | 1:35,7 |
Leggyorsabb kör | |
Versenyző | Jim Clark (Lotus-Climax) |
Idő | 1:35,5 (7. a(z) 75-ből) |
Dobogó | |
Első | Wolfgang von Trips (Ferrari) |
Második | Phil Hill (Ferrari) |
Harmadik | Jim Clark (Lotus-Climax) |
Az 1961-es Formula–1-es világbajnokság második futama a holland nagydíj volt.
Futam
Mindössze egy héttel később következett a holland nagydíj, ahol a Lotus a sérült Irelandet Trevor Taylorral helyettesítette. Az első sort a Ferrari autói: Hill, von Trips és Ginther szerezték meg, míg Moss és Graham Hill a második sorból rajtolt.
A rajtnál Von Trips szerezte meg a vezetést G. Hill és P. Hill előtt. Graham Hill hamar visszaesett Phil Hill és Jim Clark mögé, aki a negyedik rajtsorból indulva negyediknek jött fel az első kör végén. Míg Clark P. Hill-lel küzdött a második helyért, G. Hill Mosszal és Gintherrel harcolt. Az utolsó körben Ginther gázadagolója beragadt, így Moss ért célba a negyedik helyen. Von Trips pályafutása első győzelmét szerezte (a világbajnokság történetében ö az első német nagydíj győztes versenyző) Phil Hill és Clark előtt. Az 1961-s holland nagydíjon egyedülálló módon egyetlen autó sem esett ki a versenyből.
Rsz. | Versenyző | Csapat | Körök | Idő/Kiesések | Start | Pontok | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 3 | Wolfgang von Trips | Ferrari | 75 | 2:01'52,1 | 2 | 9 |
2 | 1 | Phil Hill | Ferrari | 75 | +0,9 | 1 | 6 |
3 | 15 | Jim Clark | Lotus-Climax | 75 | +13,1 | 11 | 4 |
4 | 14 | Stirling Moss | Lotus-Climax | 75 | +22,2 | 4 | 3 |
5 | 2 | Richie Ginther | Ferrari | 75 | +22,3 | 3 | 2 |
6 | 10 | Jack Brabham | Cooper-Climax | 75 | +1:20,1 | 7 | 1 |
7 | 12 | John Surtees | Cooper-Climax | 75 | +1:26,7 | 9 | |
8 | 4 | Graham Hill | BRM-Climax | 75 | +1:29,8 | 5 | |
9 | 5 | Tony Brooks | BRM-Climax | 74 | +1 kör | 8 | |
10 | 7 | Dan Gurney | Porsche | 74 | +1 kör | 6 | |
11 | 6 | Jo Bonnier | Porsche | 73 | +2 kör | 12 | |
12 | 11 | Bruce McLaren | Cooper-Climax | 73 | +2 kör | 14 | |
13 | 16 | Trevor Taylor | Lotus-Climax | 73 | +2 kör | 16 | |
14 | 8 | Carel Godin de Beaufort | Porsche | 72 | +3 kör | 17 | |
15 | 9 | Hans Herrmann | Porsche | 72 | +3 kör | 13 | |
NI | 17 | Masten Gregory | Cooper-Climax | Tartalék nevezés | |||
NI | 18 | Ian Burgess | Lotus-Climax | Tartalék nevezés |
Statisztikák
Vezető helyen: Wolfgang von Trips 75 kör (1-75)
- Wolfgang von Trips 1. győzelme, Phil Hill 2. pole-pozíciója, Jim Clark 1. leggyorsabb köre.
- Ferrari 31. győzelme.
Források
- A futamról a grandprix.com honlapon (angolul)
- A futamról a statsf1.com honlapon (angolul)
- A futamról a formula1.com honlapon (angolul)
Előző nagydíj: 1961-es Formula–1 monacói nagydíj |
FIA 1961-es Formula–1 világbajnokság | Következő nagydíj: 1961-es Formula–1 belga nagydíj |
Előző nagydíj: 1960-as Formula–1 holland nagydíj |
Formula–1 holland nagydíj | Következő nagydíj: 1962-es Formula–1 holland nagydíj |
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
Analóg multiméterek túlterhelés elleni védelme
Egyenáram
Egyenáram mérése
Egyenirányítós lengőtekercses műszer
Elektromágnes (fizika)
Elektromos feszültség
Elektromos térerősség
Fáziseltolódás
Fázismutató
Fajlagos ellenállás
Feszültséggenerátor
Feszültségváltó
Forgó mágneses tér
Háromfázisú hálózat
Hőelektromosság
Hatásos ellenállás
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.