A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
1961-es monacói nagydíj | |
Az évad 1. versenye a 8-ból az 1961-es Formula–1 világbajnokságon. | |
Versenyadatok | |
Dátum | 1961. április 8. |
Hivatalos elnevezés | XIX. Grand Prix de Monaco |
Helyszín | Circuit de Monaco, Monaco |
Versenypálya | 3,145 km |
Táv | 314,500 km |
Körök | 100 |
Időjárás | napos |
Pole-pozíció | |
Versenyző | Stirling Moss (Lotus-Climax) |
Idő | 1:39,1 |
Leggyorsabb kör | |
Versenyző | Richie Ginther Stirling Moss (Ferrari Lotus-Climax) |
Idő | 1:36,3 (84és85. a(z) 100-ból) |
Dobogó | |
Első | Stirling Moss (Lotus-Climax) |
Második | Richie Ginther (Ferrari) |
Harmadik | Phil Hill (Ferrari) |
Az 1961-es Formula–1-es világbajnokság szezonnyitó futama a monacói nagydíj volt.
Futam
A monacói edzésen Jim Clark összetörte Lotusát, majd Innes Ireland is balesetet szenvedett az Alagútban és eltört a lába, így nem vehetett részt a következő két versenyen. Moss szerezte meg a pole-t a Rob Walker Racing Lotus 18-asával Ginther Ferrarija és Clark Lotusa előtt.
A rajtnál Ginther állt az élre Clark és Moss előtt, de Clarknak hamar ki kellett állnia a boxba üzemanyagpumpájának elromlása miatt, így Bonnier vette át a harmadik helyet. A 14. körben Moss és Bonnier megelőzte Ginthert, 10 körrel később pedig Phil Hill is megelőzte csapattársát, majd Bonniert. A táv közepén Ginther visszaküzdötte magát Hill elé a második helyre, majd 3 másodpercre csökkentette hátrányát Mosszal szemben. Ginther és Moss azonos idejű leggyorsabb kört futott a 84. és a 85. körben. Moss megtartotta a vezetést és nagyszerű győzelmet aratott a Ferrari hatalmas erőfölényének ellenére. Hill harmadik lett Von Trips előtt.
Rsz. | Versenyző | Csapat | Körök | Idő/Kiesések | Rajthely | Pontok | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 20 | Stirling Moss | Lotus-Climax | 100 | 2:45'50,1 | 1 | 9 |
2 | 36 | Richie Ginther | Ferrari | 100 | +3,6 | 2 | 6 |
3 | 38 | Phil Hill | Ferrari | 100 | +41,3 | 5 | 4 |
4 | 40 | Wolfgang von Trips | Ferrari | 98 | Baleset | 6 | 3 |
5 | 4 | Dan Gurney | Porsche | 98 | +2 kör | 11 | 2 |
6 | 26 | Bruce McLaren | Cooper-Climax | 95 | +5 kör | 7 | 1 |
7 | 42 | Maurice Trintignant | Cooper-Maserati | 95 | +5 kör | 16 | |
8 | 32 | Cliff Allison | Lotus-Climax | 93 | +7 kör | 15 | |
9 | 6 | Hans Herrmann | Porsche | 91 | +9 kör | 13 | |
10 | 28 | Jim Clark | Lotus-Climax | 89 | +11 kör | 3 | |
11 | 22 | John Surtees | Cooper-Climax | 68 | Motorhiba | 12 | |
12 | 2 | Jo Bonnier | Porsche | 59 | Befecskendezés | 9 | |
13 | 16 | Tony Brooks | BRM-Climax | 54 | Motorhiba | 8 | |
Kie. | 8 | Michael May | Lotus-Climax | 42 | Olajvezeték | 14 | |
Kie. | 24 | Jack Brabham | Cooper-Climax | 38 | Gyújtás | 21 | |
Kie. | 18 | Graham Hill | BRM-Climax | 11 | Üzemanyagumpa | 4 | |
NI | 30 | Innes Ireland | Lotus-Climax | Sérülés edzés közben | |||
NK | 34 | Henry Taylor | Lotus-Climax | Nem kvalifikált | |||
NK | 14 | Masten Gregory | Cooper-Climax | Nem kvalifikált | |||
NK | 10 | Lucien Bianchi | Emeryson-Maserati | Nem kvalifikált | |||
NK | 12 | Olivier Gendebien | Emeryson-Maserati | Nem kvalifikált |
Statisztikák
Vezető helyen:
- Richie Ginther: 13 kör (1-13)
- Stirling Moss: 87 kör (14-100)
- Stirling Moss 15. győzelme, 16. pole-pozíciója, Richie Ginther 1. leggyorsabb köre.
- Lotus 3. győzelme.
Források
- A futamról a grandprix.com honlapon (angolul)
- A futamról a statsf1.com honlapon (angolul)
- A futamról a formula1.com honlapon (angolul)
Előző nagydíj: 1960-as Formula–1 amerikai nagydíj |
FIA 1961-es Formula–1 világbajnokság | Következő nagydíj: 1961-es Formula–1 holland nagydíj |
Előző nagydíj: 1960-as Formula–1 monacói nagydíj |
Formula–1 monacói nagydíj | Következő nagydíj: 1962-es Formula–1 monacói nagydíj |
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
Analóg multiméterek túlterhelés elleni védelme
Egyenáram
Egyenáram mérése
Egyenirányítós lengőtekercses műszer
Elektromágnes (fizika)
Elektromos feszültség
Elektromos térerősség
Fáziseltolódás
Fázismutató
Fajlagos ellenállás
Feszültséggenerátor
Feszültségváltó
Forgó mágneses tér
Háromfázisú hálózat
Hőelektromosság
Hatásos ellenállás
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.