A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
1964-es holland nagydíj | |
Az évad 2. versenye a 11-ből az 1964-es Formula–1 világbajnokságon. | |
Versenyadatok | |
Dátum | 1964. május 24. |
Hivatalos elnevezés | XIII. Grote Prijs van Nederland |
Helyszín | Circuit Park Zandvoort, Hollandia |
Versenypálya | 4,193 km |
Táv | 335,440 km |
Körök | 80 |
Pole-pozíció | |
Versenyző | Dan Gurney (Brabham-Climax) |
Idő | 1:31,2 |
Leggyorsabb kör | |
Versenyző | Jim Clark (Lotus-Climax) |
Idő | 1:32,8 (6. a(z) 80-ból) |
Dobogó | |
Első | Jim Clark (Lotus-Climax) |
Második | John Surtees (Ferrari) |
Harmadik | Peter Arundell (Lotus-Climax) |
Az 1964-es Formula–1-es világbajnokság második futama a holland nagydíj volt.
Futam
Zandvoortban Gurney szerezte meg a pole-t Clark és Graham Hill előtt.
A rajtnál Clark állt az élre. Surtees a verseny elején megelőzte Arundellt, Gurneyt és Hillt. Gurney a 22. körben kiállt kormányának eltörése miatt, míg Hill gyújtáshibával szenvedett és fokozatosan hátrébb csúszott a mezőnyben. Clark nyolcvan körben vezetve, közel egyperces előnnyel győzött Surtees, Arundell és Hill előtt.
Helyezés | # | Versenyző | Csapat/Motor | Futott körök | Idő/Kiesés oka | Rajthely | Pontszám |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 18 | Jim Clark | Lotus-Climax | 80 | 2:07'35,4 | 2 | 9 |
2 | 2 | John Surtees | Ferrari | 80 | + 53,6 | 4 | 6 |
3 | 20 | Peter Arundell | Lotus-Climax | 79 | + 1 kör | 6 | 4 |
4 | 6 | Graham Hill | BRM | 79 | + 1 kör | 3 | 3 |
5 | 10 | Chris Amon | Lotus-BRM | 79 | + 1 kör | 13 | 2 |
6 | 34 | Bob Anderson | Brabham-Climax | 78 | + 2 kör | 11 | 1 |
7 | 24 | Bruce McLaren | Cooper-Climax | 78 | + 2 kör | 5 | |
8 | 22 | Phil Hill | Cooper-Climax | 76 | + 4 kör | 9 | |
9 | 26 | Jo Bonnier | Brabham-BRM | 76 | + 4 kör | 12 | |
10 | 32 | Giancarlo Baghetti | BRM | 74 | + 6 kör | 16 | |
11 | 8 | Richie Ginther | BRM | 64 | + 16 kör | 8 | |
12 | 12 | Mike Hailwood | Lotus-BRM | 57 | Differenciálmű | 14 | |
13 | 36 | Jo Siffert | Brabham-BRM | 55 | + 25 kör | 18 | |
Kiesett | 14 | Jack Brabham | Brabham-Climax | 44 | Gyújtás | 7 | |
Kiesett | 16 | Dan Gurney | Brabham-Climax | 23 | Kiállás | 1 | |
Kiesett | 4 | Lorenzo Bandini | Ferrari | 20 | Gyújtás | 10 | |
Kiesett | 28 | Carel Godin de Beaufort | Porsche | 8 | Motorhiba | 17 | |
Kiesett | 30 | Tony Maggs | BRM | 0 | Baleset | 15 |
Statisztikák
Vezető helyen:
- Jim Clark: 80 (1-80)
Jim Clark 11. győzelme, 14. leggyorsabb köre, Dan Gurney 2. pole-pozíciója.
- Lotus 16. győzelme.
Források
- Dávid Sándor: A Forma-1 világbajnokság története Sportpropaganda 1986 ISBN 963-7543-38-4
Előző nagydíj: 1964-es Formula–1 monacói nagydíj |
FIA 1964-es Formula–1 világbajnokság | Következő nagydíj: 1964-es Formula–1 belga nagydíj |
Előző nagydíj: 1963-as Formula–1 holland nagydíj |
Formula–1 holland nagydíj | Következő nagydíj: 1965-ös Formula–1 holland nagydíj |
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
Analóg multiméterek túlterhelés elleni védelme
Egyenáram
Egyenáram mérése
Egyenirányítós lengőtekercses műszer
Elektromágnes (fizika)
Elektromos feszültség
Elektromos térerősség
Fáziseltolódás
Fázismutató
Fajlagos ellenállás
Feszültséggenerátor
Feszültségváltó
Forgó mágneses tér
Háromfázisú hálózat
Hőelektromosság
Hatásos ellenállás
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.