A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
1966-os monacói nagydíj | |
Az évad 1. versenye a 9-ből az 1966-os Formula–1 világbajnokságon. | |
Versenyadatok | |
Dátum | 1966. május 22. |
Hivatalos elnevezés | XXIV. Grand Prix Automobile de Monaco |
Helyszín | Circuit de Monaco, Monaco |
Versenypálya | 3,145 km |
Táv | 314,500 km |
Körök | 100 |
Pole-pozíció | |
Versenyző | Jim Clark (Lotus-Climax) |
Idő | 1:29,9 |
Leggyorsabb kör | |
Versenyző | Lorenzo Bandini (Ferrari) |
Idő | 1:29,8 (90. a(z) 100-ból) |
Dobogó | |
Első | Jackie Stewart (BRM) |
Második | Lorenzo Bandini (Ferrari) |
Harmadik | Graham Hill (BRM) |
Az 1966-os Formula–1-es világbajnokság szezonnyitó futama a monacói nagydíj volt.
Futam
Az 1966-os szezonnyitó monacói nagydíjon Clark szerezte meg a pole-t az 1965-ös Lotus-Climaxszal Surtees, Stewart és Hill előtt.
Clark váltóhibával küszködött, ezért hátraesett a mezőnyben. A vezető Surtees a 15. körben differenciálműve meghibásodása után kiállt. Később Hulme és Brabham is kiesett, majd Rindt motorhibája után Clark már a negyedik volt, de a 60. körben felfüggesztési hiba miatt ő is kiállni kényszerült. Hill győzelmi esélyei megcsúszásával elszálltak, 3. lett. Jackie Stewart nyerte a futamot 40 másodperccel Lorenzo Bandini előtt. Bob Bondurant negyedik lett egy privát BRM-mel, 5 kör hátrányban.
Ez volt a McLaren csapat első versenye.
Helyezés | # | Versenyző | Csapat/Motor | Futott körök | Idő/Kiesés oka | Rajthely | Pontszám |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 12 | Jackie Stewart | BRM | 100 | 2:33'10,5 | 3 | 9 |
2 | 16 | Lorenzo Bandini | Ferrari | 100 | + 40,2 | 5 | 6 |
3 | 11 | Graham Hill | BRM | 99 | + 1 kör | 4 | 4 |
4 | 19 | Bob Bondurant | BRM | 95 | + 5 kör | 16 | 3 |
Kiesett | 9 | Richie Ginther | Cooper-Maserati | 80 | Erőátvitel | 9 | |
HN | 21 | Guy Ligier | Cooper-Maserati | 75 | Helyezés nélkül | 15 | |
HN | 18 | Jo Bonnier | Cooper-Maserati | 73 | Helyezés nélkül | 16 | |
Kiesett | 4 | Jim Clark | Lotus-Climax | 60 | Felfüggesztés | 1 | |
Kiesett | 10 | Jochen Rindt | Cooper-Maserati | 56 | Motorhiba | 7 | |
Kiesett | 14 | Jo Siffert | Brabham-BRM | 35 | Kuplung | 13 | |
Kiesett | 6 | Mike Spence | Lotus-BRM | 34 | Felfüggesztés | 12 | |
Kiesett | 7 | Jack Brabham | Brabham-Repco | 17 | Váltó | 11 | |
Kiesett | 17 | John Surtees | Ferrari | 16 | Erőátvitel | 2 | |
Kiesett | 8 | Denny Hulme | Brabham-Climax | 15 | Erőátvitel | 6 | |
Kiesett | 2 | Bruce McLaren | McLaren-Ford | 9 | Olajszivárgás | 10 | |
Kiesett | 15 | Bob Anderson | Brabham-Climax | 3 | Motorhiba | 8 |
Statisztikák
Vezető helyen:
- John Surtees : 14 (1-14)
- Jackie Stewart : 86 (15-100)
Jackie Stewart 2. győzelme, Jim Clark 25. pol pozíció , Lorenzo Bandini 1. leggyorsabb köre.
- BRM 13. győzelme.
Guy Ligier és Denny Hulme első versenye.
Források
- A Formula-1 hivatalos oldala
- 1966-os monacói nagydíj (grandprix.com)
Előző nagydíj: 1965-ös Formula–1 mexikói nagydíj |
FIA 1966-os Formula–1 világbajnokság | Következő nagydíj: 1966-os Formula–1 belga nagydíj |
Előző nagydíj: 1965-ös Formula–1 monacói nagydíj |
Formula–1 monacói nagydíj | Következő nagydíj: 1967-es Formula–1 monacói nagydíj |
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
Analóg multiméterek túlterhelés elleni védelme
Egyenáram
Egyenáram mérése
Egyenirányítós lengőtekercses műszer
Elektromágnes (fizika)
Elektromos feszültség
Elektromos térerősség
Fáziseltolódás
Fázismutató
Fajlagos ellenállás
Feszültséggenerátor
Feszültségváltó
Forgó mágneses tér
Háromfázisú hálózat
Hőelektromosság
Hatásos ellenállás
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.