A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
Wolfgang von Trips | |
Életrajzi adatai | |
Született | 1928. május 4. Köln |
Elhunyt | 1961. szeptember 10. (33 évesen)[1][2][3][4] Autodromo Nazionale Monza |
Nemzetisége | német |
Pályafutása | |
Kategória | Formula–1-es világbajnokság |
Aktív évei | 1956 – 1961 |
Csapata | Ferrari, Porsche, Scuderia Centro Sud |
Nagydíjak száma | 29 (27 rajt) |
Világbajnoki címek | 0 |
Győzelmek | 2 |
Dobogós helyezések | 6 |
Első rajtkockák | 1 |
Leggyorsabb körök | 0 |
Első nagydíj | 1956-os olasz nagydíj |
Első győzelem | 1961-es holland nagydíj |
Legutolsó győzelem | 1961-es brit nagydíj |
Legutolsó nagydíj | 1961-es olasz nagydíj |
A Wikimédia Commons tartalmaz Wolfgang von Trips témájú médiaállományokat. |
Wolfgang Alexander Albert Eduard Maximilian Reichsgraf Berghe von Trips (Köln, 1928. május 4. – Monza, 1961. szeptember 10.) német autóversenyző, Formula–1-es pilóta volt.
Pályafutása
Michael Schumacher 1994-es világbajnoki győzelméig ő volt a legsikeresebb német versenyző. 1956. szeptember 2-án mutatkozott be. 1961-ben már a világbajnoki cím megszerzését tűzte ki célul. Hat versenyből kettőt megnyert, kettőn második lett, így jó úton haladt a világbajnoki cím felé, amikor következett az olasz nagydíj. Az első rajthelyről indulhatott, de nagyon gyengén rajtolt. Miközben meg akarta őrizni vezető helyét, összeütközött Jim Clarkkal. Kocsija a tömegbe rohant, 13 néző és ő maga is a helyszínen meghalt. Még a halála előtt alapította meg a Kerpeni Gokartpályát, amelyet később Rolf Schumacher, Michael és Ralf apja bérelt ki, a Schumacherek pedig itt tették meg első köreiket. Michael 1992-es győzelme volt az első, teljes távú GP-győzelem, amit német pilóta szerzett von Trips 1961-es Brit Nagydíjon elért első helyezése óta.
Eredményei
Teljes Formula–1-es eredménysorozata
(Táblázat értelmezése)
(Félkövér: pole-pozícióból indult; dőlt: leggyorsabb kört futott)
Év | Csapat | Modell | Motor | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | Helyezés | Pont |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1956 | Scuderia Ferrari | Lancia-Ferrari D50 | Ferrari V8 | ARG |
MON |
500 |
BEL |
FRA |
GBR |
GER |
ITA Ni |
- | 0 | |||
1957 | Scuderia Ferrari | Lancia-Ferrari D50A | Ferrari V8 | ARG 6 * |
14. | 4 | ||||||||||
Ferrari 801 | MON Ki† |
500 |
FRA |
GBR |
GER |
PES |
ITA 3 |
|||||||||
1958 | Scuderia Ferrari | Ferrari Dino 246 | Ferrari V6 | ARG |
MON Ki |
NED |
500 |
BEL |
FRA 3 |
GBR Ki |
GER 4 |
POR 5 |
ITA Ki |
MOR |
11. | 9 |
1959 | Dr Ing hcf Porsche KG | Porsche 718 F2 | Porsche Flat-4 | MON Ki |
500 |
NED |
FRA |
GBR |
GER Ni |
POR |
ITA |
- | 0 | |||
Scuderia Ferrari | Ferrari Dino 246 | Ferrari V6 | USA 6 |
|||||||||||||
1960 | Scuderia Ferrari | Ferrari Dino 246 | Ferrari V6 | ARG 5 |
MON 8 |
500 |
NED 5 |
BEL Ki |
FRA 11 |
GBR 6 |
POR 4 |
7. | 10 | |||
Ferrari Dino 246P F2 |
ITA 5 |
|||||||||||||||
Scuderia Centro Sud | Cooper T51 | Maserati Straight-4 |
USA 9 |
|||||||||||||
1961 | Scuderia Ferrari | Ferrari 156 | Ferrari V6 | MON 4 |
NED 1 |
BEL 2 |
FRA Ki |
GBR 1 |
GER 2 |
ITA Ki |
USA |
2. | 33 |
Jegyzetek
Fordítás
- Ez a szócikk részben vagy egészben a Wolfgang Graf Berghe von Trips című angol Wikipédia-szócikk fordításán alapul. Az eredeti cikk szerkesztőit annak laptörténete sorolja fel. Ez a jelzés csupán a megfogalmazás eredetét és a szerzői jogokat jelzi, nem szolgál a cikkben szereplő információk forrásmegjelöléseként.
További információk
- Profilja a grandprix.com honlapon (angolul)
- Profilja a statsf1.com honlapon (angolul)
- Profilja a driverdatabase.com honlapon (angolul)
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
Analóg multiméterek túlterhelés elleni védelme
Egyenáram
Egyenáram mérése
Egyenirányítós lengőtekercses műszer
Elektromágnes (fizika)
Elektromos feszültség
Elektromos térerősség
Fáziseltolódás
Fázismutató
Fajlagos ellenállás
Feszültséggenerátor
Feszültségváltó
Forgó mágneses tér
Háromfázisú hálózat
Hőelektromosság
Hatásos ellenállás
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.