A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
1958-as holland nagydíj | |
Az évad 3. versenye a 11-ből az 1958-as Formula–1 világbajnokságon. | |
Versenyadatok | |
Dátum | 1958. május 26. |
Hivatalos elnevezés | VII. Grote Prijs van Nederland |
Helyszín | Circuit Park Zandvoort, Hollandia |
Versenypálya | 4,193 km |
Táv | 314,475 km |
Körök | 75 |
Pole-pozíció | |
Versenyző | Stuart Lewis-Evans (Vanwall) |
Idő | 1:37,1 |
Leggyorsabb kör | |
Versenyző | Stirling Moss (Vanwall) |
Idő | 1:37,6 (?. a(z) 75-ből) |
Dobogó | |
Első | Stirling Moss (Vanwall) |
Második | Harry Schell (BRM) |
Harmadik | Jean Behra (BRM) |
Az 1958-as Formula–1-es világbajnokság harmadik futama a holland nagydíj volt.
Futam
Az egy hét múlva megrendezett holland nagydíj időmérő edzését a Vanwall uralta. Stuart Lewis-Evans szerezte meg a pole-t csapattársai, Moss és Brooks elől. A második sorból Behra és Brabham, míg a harmadikból Hawthorn, Schell és Maurice Trintignant indulhatott. A futamra egy hétfői munkaszüneti napon került sor, így nagy tömeg kísérte figyelemmel az eseményeket. A rajtot követően Moss állt az élre Lewis-Evans, a jól rajtoló Schell és Brooks előtt, akinek az autója egy kisebb ütközés következtében megsérült, így ki kellett állnia a boxba, hogy kijavítsák a károsodást. Ennek köszönhetően a negyedik helyet Roy Salvadori vette át. A 12. körben Schell megelőzte Lewis-Evanst, de akkorra Moss már nagy előnyre tett szert. Hátrébb Behra elment Hawthorn és Salvadori mellett is, ezáltal feljött a negyedik pozícióba, majd miután Lewis-Evans a 47. körben motorhiba miatt kiállni kényszerült, a francia már a harmadik helyen autózott. Moss győzött Schell, Behra, Salvador, Hawthorn és Cliff Allison előtt.
Rsz. | Versenyző | Csapat | Körök | Idő/Kiesések | Rajthely | Pontok | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1 | Stirling Moss | Vanwall | 75 | 2:04'49,2 | 2 | 9 |
2 | 15 | Harry Schell | BRM | 75 | +47,9 | 7 | 6 |
3 | 14 | Jean Behra | BRM | 75 | +1'42,3 | 4 | 4 |
4 | 7 | Roy Salvadori | Cooper-Climax | 74 | +1 kör | 9 | 3 |
5 | 5 | Mike Hawthorn | Ferrari | 74 | +1 kör | 6 | 2 |
6 | 17 | Cliff Allison | Lotus-Climax | 73 | +2 kör | 11 | |
7 | 6 | Luigi Musso | Ferrari | 73 | +2 kör | 12 | |
8 | 8 | Jack Brabham | Cooper-Climax | 73 | +2 kör | 5 | |
9 | 9 | Maurice Trintignant | Cooper-Climax | 72 | +3 kör | 8 | |
10 | 11 | Jo Bonnier | Maserati | 71 | +4 kör | 15 | |
11 | 18 | Carel Godin de Beaufort | Porsche | 69 | +6 kör | 17 | |
Ki | 10 | Giorgio Scarlatti | Maserati | 52 | Féltengely | 16 | |
Ki | 3 | Stuart Lewis-Evans | Vanwall | 46 | Motor | 1 | |
Ki | 16 | Graham Hill | Lotus-Climax | 40 | Túlhevülés | 13 | |
Ki | 4 | Peter Collins | Ferrari | 32 | Váltó | 10 | |
Ki | 12 | Masten Gregory | Maserati | 16 | Üzemanyagpumpa | 14 | |
Ki | 2 | Tony Brooks | Vanwall | 13 | Féltengely | 3 |
Statisztikák
Vezető helyen:
- Stirling Moss: 75 kör (1-75)
Stirling Moss 8. győzelme, 10. leggyorsabb köre. Stuart Lewis-Ewans 2. pole-pozíciója.
- Vanwall 4. győzelme
Források
Előző nagydíj: 1958-as Formula–1 monacói nagydíj |
FIA 1958-as Formula–1 világbajnokság | Következő nagydíj: 1958-as indianapolisi 500 |
Előző nagydíj: 1955-ös Formula–1 holland nagydíj |
Formula–1 holland nagydíj | Következő nagydíj: 1959-es Formula–1 holland nagydíj |
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
Analóg multiméterek túlterhelés elleni védelme
Egyenáram
Egyenáram mérése
Egyenirányítós lengőtekercses műszer
Elektromágnes (fizika)
Elektromos feszültség
Elektromos térerősség
Fáziseltolódás
Fázismutató
Fajlagos ellenállás
Feszültséggenerátor
Feszültségváltó
Forgó mágneses tér
Háromfázisú hálózat
Hőelektromosság
Hatásos ellenállás
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.