Figyelmeztetés: Az oldal megtekintése csak a 18 éven felüli látogatók számára szól!
Honlapunk cookie-kat használ az Ön számára elérhető szolgáltatások és beállítások biztosításához, valamint honlapunk látogatottságának figyelemmel kíséréséhez. Igen, Elfogadom

Electronica.hu | Az elektrotechnika alapfogalmai : Elektrotechnika | Elektronika



...


...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Dunaújváros tömegközlekedése
 

Dunaújváros helyi és környéki tömegközlekedését a Volánbusz látja el, jogelődjei már a város megalakulásának kezdetétől üzemeltetik a város autóbuszvonalait. 2010 szeptemberétől 2012 októberéig egyes vonalakat alvállalkozóval üzemeltetett. A Volánbusz 2019. október 1-jén vette át az üzemeltetést a 2015. január 1-jén, az Alba Volán és a Vértes Volán összeolvadásával létrejött KNYKK-tól, elődjei feladatait megszakítás nélkül, jogfolytonosan látja el.

A Volánbusz feladata a Fejér megyében keletkező – elsősorban menetrend szerinti – személyszállítási igények kiszolgálása, a hozzá tartozó szervezési, műszaki és gazdálkodási tevékenységekkel.

A társaság Dunaújvárosi Üzemigazgatósága 93 autóbusszal és 300 fő alkalmazott közreműködésével biztosítja a város és a környékének autóbusz-közlekedési vérkeringését. A járműpark a gazdálkodás adta lehetőségek függvényében folyamatosan megújul és korszerűsödik. Jelenleg már 16 db modern Volvo gyártmányú autóbusz is található az állományban.

A menetrend szerinti feladatokon túlmenően lehetőség van az egyedi igények (autóbuszos kirándulások, dolgozók szervezett szállítása stb.) kiszolgálására is.

A megbízható üzemvitel műszaki hátterét a 2003. évben felújított javítóbázis és a szakemberek képzettsége és tapasztalata garantálja. Ennek a javítóbázisnak a gondos munkáját élvezhetik azok a vállalkozások is, melyek részére munkát végeznek a szabad kapacitásuk erejéig.

Az alkalmazottak megfelelő szintű munkavégzéséről az Üzemigazgatóság oktatási tevékenysége gondoskodik, mely elsősorban a munkafolyamatok elvégzéséhez szükséges tudásanyag átadásában, továbbá járművezetői és különböző gépkezelői tanfolyamok lebonyolításában valósul meg. Az oktatásnak nem csak a társaság dolgozói hasznosítják a tevékenységét, mert a város és környéke lakosságának és vállalkozóinak lehetőség nyílik a képzésben való részvételre.

Története

Az 1950-es évek közepére szervezetté vált a tömegközlekedés a városban. A személyforgalmat a 19. sz. Autóközlekedési Vállalat (AKÖV) bonyolította 21 db Ikarus típusú autóbusszal, amelyek közül négyet pótkocsival láttak el. Az autóbuszok zömét azonban a Csepel gyártmányú bódés gépkocsik, az úgynevezett fakaruszok alkották. Ezekből 50 közlekedett a város utcáin. Az autóbusz-forgalom méreteire jellemző, hogy egyetlen munkanapon 14 000 utas szállítását kellett megoldani. A vállalat taxirészleget is üzemeltetett, 6 Opel és 4 Škoda gyártmányú személygépkocsi teljesítette a különleges igényeket.

1965-ben helyijáratként Ikarus 66-os típusúak működtek. 1967-től kezdtek járni a buszok nemzetközi vonalon, SzabadkaSzegedDunaújváros vonalán. 1970-ben forgalmi-műszaki telepet építettek a városban. 1971-ben bekapcsolták a forgalomba Felsőtöbörzsök, Erdőmajor, Sinatelep településeket. Nyáron járatokat indítottak Dunaújváros és Igal között.

Járműpark

Dunaújváros helyi tömegközlekedését jelenleg 22 autóbusz szolgálja ki.

Helyi autóbuszvonalak

2023. január 1-től visszaállt a 2021. előtti menetrend csökkentett vonalszámmal, indulásokkal és több esetben rövidített útvonalakkal. Május 1-től kisebb módosítások léptek életbe.

16-os autóbusz a Kertváros megállóban
22-es autóbusz a Baracsi út-Liszt Ferenc kert megállók között
25-ös autóbusz a Baracsi út megállóból indulva
  • 2: (Kokszvegyészet* –) Papírgyár – Vasmű tér – Autóbusz-állomás – Szórád M. út – Vasmű út – Autóbusz-állomás – Vasmű tér – Papírgyár (– Kokszvegyészet*)
  • 3: Papírgyár – Vasmű tér – Vasmű út – Római körút – Vasmű út – Vasmű tér – Papírgyár (– Kokszvegyészet*)
  • 5: Szórád M. út – Autóbusz-állomás – Vasmű út – Római körút – Óváros – Újtelep – Bagolyvár – Béke körút – Vasútállomás – VOLÁN-telep
  • 8: Kokszvegyészet – Autóbusz-állomás – Szórád M. út – Vasmű út – Kokszvegyészet
  • 13: Békeváros, Szabadság út – Béke körút – Kertváros – Autóbusz-állomás – Dózsa mozi – Kertváros – Béke körút – Békeváros, Szabadság út
  • 14: Békeváros, Szabadság út – Béke körút – Kertváros – Autóbusz-állomás – Vasmű tér – Papírgyár
  • 14: Papírgyár – Vasmű tér – Autóbusz-állomás – Kertváros – Béke körút – Békeváros, Szabadság út
  • 18: VOLÁN-telep – Vasútállomás – Békeváros, Hajnal út – Kertváros – Technikum – Római körút – Vasmű út – Autóbusz-állomás – Kertváros – Békeváros, Hajnal út – Vasútállomás – VOLÁN-telep
  • 24: Ipari kikötő – Óváros – Szórád M. út – Autóbusz-állomás – Vasmű út – Óváros – Római körút – Óváros – Ipari kikötő
  • 25: Északi Ipari Park – ÉIP, Lánczos K. utca – Óváros – Római körút – Vasmű út – Autóbusz-állomás – Szórád M. út – Óváros – Északi Ipari Park
  • 27: Autóbusz-állomás – Szórád M. út – Északi Ipari Park – ÉIP, Lánczos K. utca
  • 27: Északi Ipari Park – ÉIP, Lánczos K. utca – Szórád M. út – Autóbusz-állomás
  • 28: Békeváros, Hajnal út – Béke körút – Bagolyvár – Óváros – Ipari kikötő – Északi Ipari Park – ÉIP, Lánczos K. utca
  • 28: Északi Ipari Park – ÉIP, Lánczos K. utca – Ipari kikötő – Óváros – Bagolyvár – Béke körút – Békeváros, Hajnal út
  • 29: Északi Ipari Park – ÉIP, Lánczos K. utca – Köztemető – Óváros – Vasmű út – Autóbusz-állomás – Szórád M. út – Óváros – Köztemető – Északi Ipari Park
  • 33: Pálhalma – Római körút – Vasmű út – Autóbusz-állomás
  • 35: Pálhalma – Újtelep – Óváros – Szórád M. út – Autóbusz-állomás – Vasmű út – Óváros – Újtelep – Pálhalma
  • 40: TESCO – Bagolyvár – Béke körút – Békeváros, Hajnal út – Kertváros – Autóbusz-állomás (– Vasmű tér**) – Vasmű út – Római körút – Technikum – Kertváros – Békeváros, Hajnal út – Béke körút – Bagolyvár – TESCO
  • 44: Békeváros, Szabadság út – Béke körút – Kertváros – Technikum – Szórád M. út – Autóbusz-állomás – Vasmű tér – Papírgyár
  • 44: (Kokszvegyészet* –) Papírgyár – Vasmű tér – Autóbusz-állomás – Szórád M. út – Technikum – Kertváros – Béke körút – Békeváros, Szabadság út (– Vasútállomás*)
  • 8201: (Dunaújváros – Kisapostag) Autóbusz-állomás – Szalmacellulóz-gyár között vehető igénybe
  • 8202: (Dunaújváros – Dunavecse) Autóbusz-állomás – Szalmacellulóz-gyár között vehető igénybe
  • 8229: (Dunaújváros – Mélykút) Autóbusz-állomás – Vasmű út – Pálhalma között vehető igénybe


* A jelölt megállókat a járatok csak kiemelt időpontokban érintik.

** A jelölt megállót a járatok csak vásári napokon érintik.

Források

További információk

Információ forrás: https://hu.wikipedia.org/wiki/Dunaújváros_tömegközlekedése
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.


Villamosmérnöki és elektronikai alapfogalmak - elektronica.hu
čítajte viac na tomto odkaze: Dunaújváros tömegközlekedése



Hladanie......................................................................................................................................................................

Dunaújváros
2-es busz (Dunaújváros)
3-as busz (Dunaújváros)
5-ös busz (Dunaújváros)
8-as busz (Dunaújváros)
13-as busz (Dunaújváros)
24-es busz (Dunaújváros)
25-ös busz (Dunaújváros)
27-es busz (Dunaújváros)
28-as busz (Dunaújváros)
33-as busz (Dunaújváros)
44-es busz (Dunaújváros)
Fájl:Searchtool right.svg
Sablon:Dunaújváros autóbuszvonalai
Sablon:Dunaújváros autóbuszvonalai
Sablonvita:Dunaújváros autóbuszvonalai
Dunaújváros
Volánbusz
Alba Volán
Vértes Volán
KNYKK Középnyugat-magyarországi Közlekedési Központ
Fejér megye
Volvo
Ikarus
Opel
Škoda Auto
1965
Ikarus 66
1967
Szabadka
Szeged
Dunaújváros
Erdőmajor
Dunaújváros
Igal
Mercedes-Benz Conecto G
Volvo 7000A
Credo BN 12
Mercedes-Benz Citaro
Fájl:16-os autóbusz Dunaújvárosban.jpg
Fájl:22-es autóbusz Dunaújvárosban.jpg
Fájl:25-ös autóbusz Dunaújvárosban.jpg
Sablon:Magyar városok közösségi közlekedése
Sablon:Magyar városok közösségi közlekedése
Sablonvita:Magyar városok közösségi közlekedése
Tömegközlekedés
Budapest tömegközlekedése
Békéscsaba tömegközlekedése
Debrecen tömegközlekedése
Eger tömegközlekedése
Érd tömegközlekedése
Győr tömegközlekedése
Hódmezővásárhely tömegközlekedése
Kaposvár tömegközlekedése
Kecskemét tömegközlekedése
Miskolc tömegközlekedése
Nagykanizsa tömegközlekedése
Nyíregyháza tömegközlekedése
Pécs tömegközlekedése
Salgótarján tömegközlekedése
Sopron tömegközlekedése
Szeged tömegközlekedése
Szekszárd tömegközlekedése
Székesfehérvár tömegközlekedése
Szolnok tömegközlekedése
Szombathely tömegközlekedése
Tatabánya tömegközlekedése
Veszprém tömegközlekedése
Zalaegerszeg tömegközlekedése
Baja tömegközlekedése
Balassagyarmat tömegközlekedése
Bátonyterenye tömegközlekedése
Dunakeszi tömegközlekedése
Fót tömegközlekedése
Hajdúszoboszló tömegközlekedése
Makó tömegközlekedése
Ózd tömegközlekedése
Pécel tömegközlekedése
Siófok tömegközlekedése
Szentendre tömegközlekedése
Újszász tömegközlekedése
Vác tömegközlekedése
Updating...x




A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.