A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
Salgótarján tömegközlekedése | |
A szolgáltató logója | |
Adatok | |
Ország | Magyarország |
Város | Salgótarján |
Működés kezdete | 1950-es évek |
Járműfajta | autóbusz |
Járművek száma | 25 |
Üzemeltetés | |
Megrendelő | Salgótarján Megyei Jogú Város Önkormányzata |
Üzemeltető | Volánbusz |
Éves forgalom | 6 254 000 fő [1] |
A szolgáltató honlapja |
Salgótarján tömegközlekedését 2019. október 1. óta a Volánbusz üzemelteti (a KMKK Középkelet-magyarországi Közlekedési Központ, azt megelőzően a Nógrád Volán jogutódjaként) a város önkormányzatával kötött megállapodás értelmében.
Jelenleg az autóbusz-közlekedés a meghatározó, amely az 1950-es évek közepén indult be a városban, de az 1960-as évekig a város és környékét behálózó keskeny nyomtávú bányavasút-hálózaton is folyt polgári személyszállítás.
A város tömegközlekedésének története
A bányavasutak idején
Salgótarján környékét az 1870-es évektől egészen az 1970-es évek elejéig, mintegy száz éven keresztül, keskeny nyomtávú vasútvonalak hálózták be. Ezen vonalakon nem csak a bányákból kiaknázott nyersanyagokat szállítottak, itt bonyolították le a bányai eszközök, szerszámok szállítását, a települések élelmiszer ellátását, valamint, kezdetben a munkások, később pedig a polgári lakosság szállítását.
Az iparvágányok kiépítése az 1860-as évek végén kezdődtek meg. 1871–1872-ben helyezték üzembe a Zagyvai-rakodó–Inászó közötti 790 mm nyomtávolságú keskeny nyomközű vasutat, amit 1890-ben hosszabbítottak meg Székvölgyig. Kezdetben két gőzmozdony dolgozott a vonalon, de 1892-be Inászón megnyitottak egy, 14 gőzös befogadására alkalmas fűtőházat. 1893-ra kétvágányúsították a Vízválasztó–Zagyvai-rakodó közötti vonalszakaszt.
1912 és 1919 között a Zagyvai-rakodó és a Somlyóbányai Teréztáró között épült ki egy újabb szárnyvonal. A vonalon három alagút és egy völgyhíd épült.
A hálózat további bővítése 1898-ban, a Salgótarján–Baglyasalja–Zagyvapálalva vonalat. Ezen vonalból 1924-ben új kiágazást építettek Etes–Rau-akna, Karancsalja, Karancslapujtő, Karancskeszi–Jenő-akna útvonalon, 1938-ban pedig egy másik szárnyvonalat a József-lejtősaknáig. 1941-ben pedig egy másik nyomvonal is épült ami Zagyvapálfalváról indult és a Rau-akna magasságában csatlakozott a baglyasi ághoz.
1941-ben kiépült egy újabb vonal amely a Zagyvai-rakodótól indult és a zagyvapálfalvai vonalba csatlakozott bele. A 2,5 km hosszú vonal 1823 méter hosszan alagútban haladt. Az alagút egyik kijárata nagyjából a Zagyvai-rakodó után volt, míg a másik a Vásártéri lakótelep környékén, az Alagút utcában volt található.[2] A szakasz kiépítésével a Rau-aknától, egészen Inászóig és Székvölgyig lehetett közlekedni.
A vonalakat 1942-ben villamosították, 1954-ben a Közlekedési és Postaügyi Minisztérium felülvizsgálata után biztonsági módosításokat, és rekonstrukciókat tartottak a vonalakon. Több híd és alagút átépítését, ívkorrekciókat, a személyszállító kocsikba vészfékek felszerelését javasolták, de csak útátjáró jelzőket és ún. síposzlopokat tudtak kiépíteni.
Az ingyenes polgári szállítást, az autóbusz-közlekedés feltételeinek megteremtődése után, az 1960-as évek elején megszüntették. 1964-ben a Salgótarján – Zagyvapálfalva, 1969-ben pedig a város alatti vonalat is megszüntették. Az alagutak bejáratait az 1980-as évek elején befalazták, sok helyen a járatokat beomlasztották, A Teréztárói vonal esetén a völgyet, meddővel, salakkal, különböző törmelékekkel töltötték fel, a völgyhíddal együtt eltemették. A hídból ma már semmi sem látszik. A Zagyvai-rakodó és az Ötvözetgyár között megmaradt vonalszakasz egészen 1974-ig üzemelt.
Az autóbuszközlekedés elindulása
Salgótarjánban 1955.július 1-jén indította el a MÁVAUT salgótarjáni üzeme az első helyi járati autóbuszt Zagyvaróna és Baglyasalja között (a mai 14-es busz elődjét). Az új járatra kezdetben sok panasz érkezett, a folyamatos késések és járatkimaradások miatt, ám a MÁVAUT ezen problémákat később orvosolta. Az elkövetkezendő években több új járat is beindult, 1957-ben Salgóbányára indult buszjárat, valamint az évtized végén szintén helyi járat indult Zagyvapálfalvára, és a Csizmadiatelep – Sebajitelep útvonalon is elindultak a buszok.
Az első helyi járati buszvégállomás a Fő téren a régi belvárosi vasútállomással szemben helyezkedett el, ahonnét 1976-ban költözött el az új helyközi autóbusz-állomás megnyitásakor.
Az 1970-es években több új járat is indult. Az évtized első felében bekapcsolták a tömegközlekedésbe a Kemerovó-lakótelepet (7, 7A) és a Schulek Frigyes utat (ma: Szerpentin út, 8), kettészedték a 6-os viszonylatot, a déli, Csizmadiatelepi szakasza a 2-es számot kapta. A Zagyvaróna–Baglyasalja járat is szintén ekkor lett részben kettészedve (1, 4, 14). 1976-ban a 21-es főút tehermentesítő útjának első szakaszának, és az új helyi és helyközi autóbusz-állomás átadása után két új buszjárat indult Zagyvapálfalvára körjáratban, 3A és 3Y jelzéssel.
A 2 számú Volán vállalat, az 1970-es években a helyi járatra több, Csehszlovákiából használtan beszerzett Škoda-Karosa SM11-es buszokat szerzett be.
Az 1980-as évektől a rendszerváltásig
1981-ben újabb változások történtek a helyi járaton. Bevezették a munkásjáratokon a dupla viteldíjat, illetve, hogy a járatok bizonyos megállók között nem állnak meg. Az M4-es helyett M6A jelzéssel indult új járat, a Beszterce-lakótelepre pedig a délutáni csúcsidőben 6G jelzéssel indult új buszjárat.
1988-ban egy újabb hálózati átszervezés történt. Az addigi helyi járati autóbusz állomás ugyanis útban volt a 21-es főút tehermentesítő útjának további szakaszának. Ezért két új buszvégállomás is épült. Az egyik állandó jellegű, a másik pedig egy ideiglenes buszforduló volt. Előbbit Déli decentrum, utóbbit Északi forduló névvel látták el. Az Északi forduló ideiglenes jellegét az adta, hogy távlati tervben szerepelt, hogy a buszok a későbbiekben majd vagy a Déli decentrumból, vagy egy új helyre telepített másik "északi fordulóból" indulnak, "megfelezett" arányban (a déli irányú buszok az északiból, az északi irányúak a déliből). A Déli decentrum ugyan végleges buszvégállomásnak épült, de legtöbb busz továbbra is az "északiból" indult a "déli" 6 viszonylat végállomása volt. A salgóbányai, somoskői és somoskőújfalui buszok továbbra is a Helyközi autóbusz-állomásról indultak, helyi járati mivoltuk ellenére is.
Helyi járati autóbuszok végállomásai 1988.10.01-től | |||
---|---|---|---|
Északi forduló | Déli decentrum | Helyközi autóbusz-állomás | Egyik sem |
1, 2, 2A, 2T, 3A, 3C, 3D, 3E, 3G, 3Y, 4, 5, 6, 6G, 7, 7A, 8, 9, 9A, 9B, 9C, 10 | 3, 3B, 3D, 4B, 37 | 11, 11A, 11B | 13, 13A, 31, 36, 61, 63, 70, 71 |
Ugyanebben az évben a buszsofőrök egymás és a diszpécserek közötti könnyebb kommunikáció megoldására az autóbuszokat CB-rádiókkal látták el, az esetleges üzemzavar, vagy bármi más egyéb probléma könnyebb kezelhetősége érdekében. A diszpécserközpontot az újonnan épült Déli decentrumban helyezték el.
Az 1990-es évektől napjainkig
1992 és 1998 között a Nógrád Volán folyamatosan szerzett be a Malévtől használt Ikarus 280.15 és 280.51 típusjelű autóbuszokat. Szintén a 90-es évek elején állt a cégnél forgalomba az Ikarus 435-ös két prototípusa, két első szériás és egy eredetileg Csehszlovákia részére legyártott LIAZ motoros, manuális váltós Ikarus 415-ös, és az egyetlen Ikarus 436-os. A felsorolt járművek közül 2016-ban már csak a prototípus 435-ök közlekednek a városban, a manuális váltós 415-ös pedig átépítés után átkerült a balassagyarmati helyközi vonalakra. 1995-től szolgál a cégnél az ország két egyetlen Ikarus 411-se, amiből ma már csak a prototípus közlekedik, illetve az egyetlen Magyarországon futó Ikarus 480-as amely eredetileg görög exportra készült 1993-ban.
1998-ban, a pozsonyi tesztüzem után kapta meg a cég az egyetlen állómotoros Ikarus 417-est, 3 darab használt Ikarus 260-ast szerzett be Kaposvárról, és 3 darab Ikarus 280.08 típusjelű autóbuszt Szlovákiából.
Az 1990-es években a legfontosabb változás, 1997-ben történt amikor a járathálózaton és a menetrenden újabb jelentős mértékű átalakítás zajlott le. Az Északi fordulót felszámolták és a Déli decentrumot nevezték ki az új, egységes helyi járati autóbusz-állomássá. A járatok nagy része megszűnt, illetve összevonásra került. A járathálózaton az akkori módosítás óta, nem történt komolyabb változás, pár járat megszüntetésén, és újabb járatok bevezetésén kívül. Az Észak forduló helyén álló telket a város önkormányzata eladta, az üresen álló telekre 1999-re a Penny Market húzta fel salgótarjáni üzletét.
Az utazóközönség számának csökkenése miatt a 2000-es évek elejétől fokozatosan egyre kevesebb buszjárat közlekedik a városban. 2001-ben a Nógrád Volán 5 darab új Rába Contact 092 típusú autóbuszt szerzett be. A busz ugyan Rába Contact 092-ként lett levizsgáztatva (mivel a város eredetileg helyközi kivitelű kocsikat rendelt volna), de a busz maga teljesen megegyezik, a Rába Premier 091-gyel.
Járműpark
Salgótarján helyi járatait a Volánbusz 12 csuklós és 13 szóló busszal szolgálja ki.[3] továbbá a járműpark része a város önkormányzatának tulajdonában álló BYD K9U elektromos busz, mely üzemeltetését a Volánbusz végzi.[4] A flotta átlagéletkora 17,3 év (2021), és a háromnegyede akadálymentesített.[3]
- Szóló járművek
- 10 darab Alfa Localo alacsony belépésű városi autóbusz (2005–2008)
- 2 darab Rába Contact 092 városi-elővárosi autóbusz (2001)
- 1 darab MAN Lion’s Classic városi-elővárosi autóbusz (2005)
- 1 darab BYD K9U elektromos városi autóbusz (2017)
- Csuklós járművek
- 1 darab Ikarus 280.40 városi csuklós autóbusz (1998)
- 1 darab Ikarus 280.40M városi csuklós autóbusz (1999)
- 1 darab Ikarus C80.40A városi csuklós autóbusz (2000)
- 1 darab Ikarus 435.17 városi-elővárosi csuklós autóbusz (2002)
- 1 darab Volvo 5000A városi-elsővárosi csuklós autóbusz (2001)
- 7 darab Volvo 7000A városi csuklós autóbusz (2000, 2003)
Viszonylatok
A jelenlegi vonalhálózat alapjait az 1997-es átszervezés határozza meg, amely során az 1988-ban "decentralizált" helyi járati hálózatot újra központosították. Az elmúlt években többször is történt nagyobb járatritkítás, a legdraszikusabb 2012 februárjában következett be, a járatokat mint egy 30%-kal ritkították, sok járat megszűnt, illetve a helyi járati flottát is csökkentették, a legtöbb akkor 10 évnél fiatalabb beszerzésű autóbusz kikerült a helyi járati flottából.
A számozások alapjai
A viszonylatszámokat Salgótarjánban sajátos, de más városokból sem ismeretlen rendszer alapján állapítják meg. A számozás lényege, hogy a különböző városrészek, területek egy adott számjegyhez tartoznak.
A számozási rendszer | |
---|---|
Szám | Városrész, (Köz)terület |
1 | Zagyaróna, Rónabánya, Rónafalu |
2 | Forgáchtelep, Somlyóbánya |
3 | Zagyvapálfalva (Gorkij-lakótelep, Hősök útja) |
4 | Baglyasalja |
5 | Idegér, Károlyakna |
6 | Beszterce-lakótelep, Camping-telep |
7 | Fáy András körút (Kemerovó-lakótelep) |
8 | Szerpentin út (Rokkanttelep) |
9 | Kotyháza-telep, Kotyházapuszta, Ipari park |
11 | Somoskőújfalu, Somoskő, Salgóbánya |
Ezen szisztematika alapján pl. a Camping telep és a Szerpentin út között közlekedő autóbusz 68-as vagy 86-os jelzéssel látnák el, ha ilyen közlekedne, de létező példáknak ott van pl. a 14-es vagy pl. 58-as busz.
A meghatározott rendszertől természetesen megkülönböztethetőek bizonyos ellenpéldák is. Az egyik ilyen a 10-es busz amely Zagyvapálfalvára (azon belül is a Sugár útra) járt a rendes szisztéma szerint, azonban a Sugár útra 3-as számot tartalmazó autóbuszok is jártak (pl. 63Y, vagy jelenleg a 63S). Mivel a 10-es busz 2012.február 4-én megszűnt, hivatalosan a 10-es számmező jelenleg nincs használatban. Hasonló volt a 70-es busz is amely, ugyan a Bányagépgyárig (ma: Hősök úti forduló) járt, mégsem a megszokott számozást kapta (a rendszer alapján 73-as jelzést kellett volna kapnia). A megszokottól ugyanígy eltér a 13-as és a 19-es buszok számozási rendszere. Előbbi az Ipari parkig jár, ami miatt – ha követnénk a számozási rendszert – 19-es busznak kellene hívni. Azonban a 13-as 2003 előtt a Sugár útra járt, emiatt maradt a 3-as számjegy a viszonylatszámban. A 19-es esetén, mivel Salgóbányáról indul, ildomosabb lenne a 11-es szám használata (119-es busznak kellene hívni, hasonlóan a szintén a 11-es mezőbe tartozó, Somoskőújfaluról induló 113-as buszhoz), azonban a bevezetésekor nem ezt a rendszert követték.
A megszokott számozási rendszer, gyakran szül érdekes viszonylatszámozásokat. Ebbe tartoztak bele az ún. piacos buszok (154, 451, 456) és a 758-as busz. Utóbbi, amíg közlekedett a legnagyobb viszonylatszámmal bíró nappali helyi járati autóbuszvonal volt.
A viszonylatszámok utáni betűk is másképp értelmezendők Salgótarjánban mint a megszokott. Más esetekben a betét vagy betérős járatokat jelölik a különböző ismert betűk, itt a legtöbb esetben az útvonalváltozatokat jelölik a viszonylatszámok után írt betűkkel (pl: 11 – Somoskőújfaluig közlekedő 11-es, 11A – Somoskőig közlekedő 11-es, 11B – Salgóbányáig közlekedő 11-es). A legtöbb "betűzött" viszonylatszáma eddig, a 3-as buszoknak volt (3, 3A, 3B, 3C, 3D, 3E, 3G, 3K, 3Y). Természetesen a betűk jelölhetik a különböző városrészeket, közterületeket, megállókat is (R = Rónabánya, U = Uzoni Iskola, S = Sugár út, T = Somolyóbánya üdülőtelep). Előfordult olyan is, hogy egy betű különböző jelentéssel bírt, különböző járatoknál, pl. a "G" a 3G esetén a Gorkijtelepig közlekedő 3-ast, a 6G esetén pedig a gyorsjáratot jelölte.
1988-ig közlekedet az ún. munkásjáratok amelyeket a viszonylatszám elé helyezett M betűvel különböztettek meg az alapjáratoktól (pl. M1, M4, M6A). Ezen járatok 1988 után alapjárati számozás kaptak, és normál tarifarendszerrel lehetett őket igénybe venni, a korábbi kétszeres viteldíj helyett.
Jelenlegi viszonylatok
Jelenlegi legfrissebb érvényes menetrend (2018. január 1.) szerint[5]
Viszonylat | Végállomások | Megjegyzés |
---|---|---|
1 | Helyi autóbusz-állomás – Zagyvaróna | |
1A | Zagyvaróna → Uzoni Iskola | Csak iskolaidőszakban |
2A | Helyi autóbusz-állomás – Somlyóbánya | |
2T | Helyi autóbusz-állomás – Somlyói forduló | 1988-ig 2B jelzéssel közlekedett Csak a nyári időszakban közlekedik |
2C | Somlyó forduló → Füleki úti körforgalom → Helyi autóbusz-állomás | Csak hétköznapokon közlekedik, egy kora reggeli indulással. |
3 | Helyi autóbusz-állomás – Hősök út | 1988-1997 Déli decentrum – BRG – Bányagépgyár |
3C | Helyi autóbusz-állomás – Eperjes telep (– Gorkij telep) – Hősök út | |
4 | Helyi autóbusz-állomás – Baglyasalja | |
4A | Baglyasalja – Tesco áruház – Hősök út | Csak iskolaidőszakban |
5 | Helyi autóbusz-állomás → Idegér → Helyi autóbusz-állomás | Csak hétvégén közlekedik, egy kora reggeli indulással. |
6 | Helyi autóbusz-állomás – Camping telep | Az 1970-es évekig a Csizmadiatelepig (ma:Forgáchtelep) járt |
7 | Helyi autóbusz-állomás → Kórház → Fáy András körút → Losonci út → Helyi autóbusz-állomás | |
7A | Helyi autóbusz-állomás → Kórház → Fáy András körút → Kórház → Helyi Autóbusz-állomás | |
7B | Helyi autóbusz-állomás → Losonci út → Fáy András körút → Kórház → Helyi autóbusz-állomás | |
7C | Helyi autóbusz-állomás → Losonci út → Fáy András körút → Losonci út → Uzoni Iskola | |
8 | Helyi autóbusz-állomás → Szerpentin út → Helyi autóbusz-állomás | |
9 | Helyi autóbusz-állomás (– Kotyházapuszta) – Ipari park | A 12:10-es járat az Ipari park → Füleki úti körforgalom → Helyi autóbusz-állomás |
11 | Helyi autóbusz-állomás – Somoskőújfalu, országhatár | |
11A | Helyi autóbusz-állomás – Somoskő | |
11B | Helyi autóbusz-állomás (Somoskőújfalu, országhatár – Somoskő) – Salgóbánya | |
11Y | Somoskőújfalu, országhatár → Hősök út | 2017-ig 113-as jelzéssel közlekedett |
13 | Zagyvaróna → Ipari park | 2003-ig Zagyvaróna → BRG → Sugár út |
14 | Zagyvaróna – Baglyasalja | |
19 | Salgóbánya → Somoskő (→ Somoskőújfalu, országhatár → Kotyházapuszta) → Ipari park | |
27A | Helyi autóbusz-állomás → Somlyóbánya → Fáy András körút → Helyi autóbusz-állomás | |
36 | Camping telep – Tesco áruház (– Gorkij telep) – Hősök út | 1988-ig M6 jelzéssel közlekedett |
46 | Camping telep – Baglyasalja | |
58 | Helyi autóbusz-állomás → Idegér → Szerpentin út → Helyi autóbusz-állomás | |
61 | Zagyvaróna – Camping telep | 1988-ig M6A jelzéssel közlekedett gyorsjáratként Korábban Camping telep → Ötvözetgyár, illetve Camping telep → Salgói kapu |
63 | Camping telep – Csokonai út – Hősök út | |
63S | Camping telep (– Tesco áruház) Csokonai út – Sugár út (– Gorkij telep) – Hősök út |
Megszűnt viszonylatok
Viszonylat | Végállomások | Közlekedés dátuma | Megszűnés oka, megjegyzés |
---|---|---|---|
1A | Helyi Autóbusz-állomás – Ötvözetgyár | ?–? | |
1B | Helyi Autóbusz-állomás – Salgói kapu | ?-2007 | |
1R | Helyi autóbusz-állomás – Zagyvaróna – Rónabánya | 2012–2016 | 2016. május 1-jén megszűnt kiadások csökkentése miatt[6] |
2 | Északi forduló – Forgáchtelep | ?–1997 | 1997-ben megszűnt, helyét az újonnan bevezetett 25-ös busz vette át |
3A | Helyi autóbusz-állomás → Sugár út → Eperjes telep → Helyi autóbusz-állomás | 1976–1997 2007 |
1997-ig Északi forduló → BRG → Síküveggyár → Eperjes telep →Északi forduló útvonalon közlekedett[7] |
3B | Déli decentrum – VOLÁN központ – Bányagépgyár | ?–1997 | 1988-ig az Északi fordulóig járt. 1997-ben megszűnt.[7] |
3D | Északi forduló – Déli decentrum | 1988–1997 | 1997-ben megszűnt[7] |
3E | Északi forduló – BRG – Bányagépgyár | ?–1997 | 1997-ben megszűnt[7] |
3G | Helyi autóbusz-állomás – Eperjes telep – Gorkij telep | 198?–2012 | 1997-ig Északi forduló – VOLÁN központ – Gorkij telep útvonalon közlekedett[7] A 2012. február 4-i járatritkításkor szűnt meg. |
3K | Helyi autóbusz-állomás → Sugár út → Füleki úti körforgalom → Sugár út → Helyi autóbusz-állomás | 2007–2012 | A 2012. február 4-i járatritkításkor szűnt meg. |
3Y | Helyi autóbusz-állomás → Eperjes telep → Sugár út → Helyi autóbusz-állomás | 1976–1997 2007 |
1997-ig Északi forduló → Eperjes telep → Síküveggyár → BRG → Északi forduló útvonalon közlekedett[7] |
4B | Déli decentrum – Baglyasalja | 1988-1997 | |
6G | Északi forduló – Camping telep | 1981-199? | gyorsjárat |
9A | Helyi autóbusz-állomás – Nagykeresztúr | ?-2004 | |
9B | Helyi Autóbusz-állomás – Kotyháza – Ipari park | ?–2012 | 2012. július 1-től a 9-es busszal összevonva közlekedik. |
9C | Ipari park – Eperjes telep – Helyi autóbusz-állomás | 19??–1997 2013–2014 |
1997-ig Északi forduló – Ipartelep, Közútkezelő |
10 | Helyi autóbusz-állomás – Sugár út | ?–2012 | 1997-2007 Helyi autóbusz-állomás – ZSE Sporttelep A 2012. február 4-i járatritkításkor szűnt meg. |
11C | Somoskőújfalu, országhatár – Eperjes telep – Ipari park | 2013–2014 | 2013-tól 2014-ig a Tesco-híd lezárása miatt közlekedett egy 9-es és egy 11-es járat összevonásával |
13A | Ötvözetgyár → Volán központ → Bányagépgyár | ?–2004 | 1988-ig M1 jelzéssel |
13C | Zagyvaróna – Eperjes telep – Ipari park | 2013–2014 | 2013-tól 2014-ig a Tesco-híd lezárása miatt közlekedett ezzel a jelzéssel a fent említett útvonalon. |
15 | Zagyvaróna → Idegér → Zagyvaróna | 2001–2012 | A 2012. február 4-i járatritkításkor szűnt meg. |
25 | Helyi Autóbusz-állomás → Idegér → Forgách telep → Idegér → Helyi Autóbusz-állomás | 1997–2012 | A 2012. február 4-i járatritkításkor szűnt meg. |
25A | Helyi Autóbusz-állomás → Forgách telep → Idegér → Forgách telep → Helyi Autóbusz-állomás | 1997–2012 | Korábban 25* jelzéssel különböztették meg a menetrendekben, az alapjárati 25-től. A 2012. február 4-i járatritkításkor szűnt meg. |
27 | Helyi autóbusz-állomás → Somlyóbánya → Fáy András körút → Losonci út → Helyi autóbusz-állomás | 2007–2012 | A 2012. február 4-i járatritkításkor szűnt meg. |
31 | Bányagépgyár → Eperjes telep → Salgói Kapu | ?–? | 1988-ig M3 jelöléssel Korábban:Bányagépgyár → Eperjes telep → Ötvözetgyár |
36C | Camping telep – Eperjes telep – Hősök út | 2014–2016 | 2016. május 1-jén megszűnt kiadások csökkentése miatt[6] |
37 | Déli decentrum → Kórház → Fáy András körút → Kórház → Déli decentrum | 1988–1997 | 1997-ben megszűnt, helyét a 7A busz vette át |
45 | Helyi autóbusz-állomás – Idegér – Baglyasalja | 2008–2012 | A 2012. február 4-i járatritkításkor szűnt meg. |
51 | Helyi autóbusz-állomás – Idegér – Zagyvaróna | 2012–2016 | 2016. május 1-jén megszűnt kiadások csökkentése miatt[6] |
52 | Helyi autóbusz-állomás → Idegér → Somlyóbánya → Helyi autóbusz-állomás | 2012–2016 | 2016. május 1-jén megszűnt kiadások csökkentése miatt[6] |
57 | Helyi autóbusz-állomás → Idegér → Fáy András körút → Helyi autóbusz-állomás | 2012–2016 | 2016. május 1-jén megszűnt kiadások csökkentése miatt[6] |
63A | Helyi autóbusz-állomás → Sugár út → Eperjes telep → Füleki úti körforgalom → Helyi autóbusz-állomás | 1997–2007 2012 |
Korábban a Camping telep → Csokonai út → Sugár út → Eperjes telep → Camping telep útvonalon közlekedett |
63Y | Camping telep → Eperjes telep → Sugár út – Csokonai út → Camping telep | 1997–2007 2012 |
|
70 | Fáy András körút → BRG → Síküveggyár → Bányagépgyár | ?–? | 1988-ig M7 jelöléssel |
71 | Fáy András körút → Salgói Kapu | ?–200? | 1988-ig M7A jelölésel Korábban:Fáy András körút → Ötvözetgyár |
75 | Helyi autóbusz-állomás → Idegér → Fáy András körút → Helyi autóbusz-állomás | 2004–2012 | Bizonyos járatok a Helyi autóbusz-állomás → Losonci út → Fáy András körút → Losonci út → Idegér → Helyi autóbusz-állomás útvonalon közlekedtek |
154 | Zagyvaróna → Idegér → Baglyasalja | 2012–2016 | 2016. május 1-jén megszűnt kiadások csökkentése miatt[6] |
451 | Baglyasalja → Idegér → Zagyvaróna | 2012–2016 | 2016. május 1-jén megszűnt kiadások csökkentése miatt[6] |
456 | Baglyasalja → Idegér → Camping telep | 2012–2016 | 2016. május 1-jén megszűnt kiadások csökkentése miatt[6] |
758 | Helyi autóbusz-állomás → Fáy András körút → Idegér → Szerpentin út → Helyi autóbusz-állomás | 2012–2016
Információ forrás: https://hu.wikipedia.org/wiki/Salgótarján_tömegközlekedése A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket. Source: Salgótarján_tömegközlekedése
Áramgenerátor
Analóg multiméterek túlterhelés elleni védelme Egyenáram Egyenáram mérése Egyenirányítós lengőtekercses műszer Elektromágnes (fizika) Elektromos feszültség Elektromos térerősség Fáziseltolódás Fázismutató Fajlagos ellenállás Feszültséggenerátor Feszültségváltó Forgó mágneses tér Háromfázisú hálózat Hőelektromosság Hatásos ellenállás A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket. |