A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
Tatabánya tömegközlekedése | |
Adatok | |
Ország | Magyarország |
Város | Tatabánya |
Vonalak száma | |
Nappali | 41 |
Ideiglenes | 1 |
Járművek száma | 42 |
Üzemeltetés | |
Üzemeltető | T-Busz Tatabányai Közlekedési Kft. |
A T-Busz Kft. honlapja |
Tatabánya tömegközlekedéséről 2018. január 1-jétől az önkormányzati tulajdonú T-Busz Kft. gondoskodik.[1] A város tömegközlekedését autóbuszok segítségével oldják meg, jelenleg 35 járat található a helyi járati menetrendben.
Története
Mivel Tatabánya csak 1947-ben alakult várossá, nagy tömegközlekedési hagyományai nincsenek. Az 1950-es évektől kezdődően fejlődött a mai formájáig a helyi tömegközlekedés, melynek alakítója nagy részben az ipar fejlődése volt. Az ipari struktúra megváltozása (nagy cégek alakultak, szűntek meg többször is a városban) nagy mértékben megváltoztatta az egyes vonalvezetések irányát, a járatok sűrűségét. Az 1980-as évek során a bányászat megszűnt a városban, ekkor sorra szűntek meg a környékbeli bányászati objektumokhoz kapcsolódó járatok. Később, az Ipari Park kialakulásával ez a terület is fokozatosan belekerült a város vérkeringésébe a járatok ismételt átszervezéseivel. 2007 októberében átadták az új autóbusz-pályaudvart az újonnan épült Vértes Center alsó szintjén, ami ismételt átszervezéseket igényelt. Ez egyrészről megteremtette a közvetlen kapcsolatot a vasúttal – hiszen az új autóbusz-állomás a vasútállomás szomszédságába került –, másrészről viszont átalakította a megszokott járatrendszert, ami az utazóközönség permanens elégedetlenségével járt.
A városi autóbuszvonalakon közlekedő buszokat 2015-ig a Vértes Volán (és korábban elődjei), majd 2015 és 2017 vége között a KNYKK Középnyugat-magyarországi Közlekedési Központ üzemeltette. 2018. január 1-től a városi tulajdonban álló T-Busz Tatabányai Közlekedési Kft. vette át a helyi járatok üzemeltetését.
A mai járatszerkezet főként a külső területek, városrészek és a városközpont, valamint az ipari park városrészekkel való összekapcsolására szolgál elsősorban.
Járműpark
Csuklós buszok:
- 15 darab MAN Lion’s City GL (2018)
Szóló buszok:
- 20 darab Credo Econell 12 City (2016)
- 5 darab Credo Econell 13 City (2018, 2019)
Midi buszok:
- 2 darab BYD K7U (2020)
Járatok
- A 2020. június 15-étől érvényes menetrend szerint:[2]
Vonalszám | Végállomások | Menetidő | Megjegyzés |
---|---|---|---|
1 | Autóbusz-állomás – Szent István úti forduló | 32 perc | |
1D | Autóbusz-állomás → Szent István úti forduló | 34 perc | Munkanapokon reggel egy járat Dózsakert betéréssel közlekedik. |
1G | Autóbusz-állomás – Szent István úti forduló | 33 perc | A Vigadó út érintésével közlekedik. |
2 | Omega Park – Környei úti forduló | 31–33 perc | |
3 | Kertváros, végállomás – Bányász körtér | 24–27 perc | |
3A | Kertváros, végállomás – Bányász körtér | 28–29 perc | Alsógalla vasútállomás érintésével közlekedik. |
3G | Kertváros, végállomás – Bányász körtér | 29–30 perc | A Vigadó út érintésével közlekedik. |
4 | Kertváros, végállomás – Bányász körtér | 27 perc | |
4E | Kertváros, végállomás – Bányász körtér | 31 perc | A Környei úti forduló érintésével közlekedik. |
4F | Kertváros, végállomás – Felsőgalla, vasútállomás | 32 perc | |
5 | Autóbusz-állomás – Szent István forduló | 28 perc | |
5P | Autóbusz-állomás – Szanatóriumi út – Autóbusz-állomás – Szent István úti forduló | 30 perc | |
6 | Autóbusz-állomás – Kórház – Síkvölgy – Környebánya – Rugógyár – Omega park – Autóbusz-állomás | 55 perc | Körjárat. |
8 | Kertváros, végállomás – Bányász körtér | 33 perc | |
8L | Kertváros, végállomás – Bányász körtér | 37 perc | A Kertvárosi lakótelep érintésével közlekedik. |
8S | Kertváros, végállomás – Bányász körtér | 33 perc | A Sárberki lakótelep érintésével közlekedik. |
9 | Kertváros, végállomás – Szent István úti forduló | 39–43 perc | |
9D | Kertváros, végállomás – Szent István úti forduló | 47 perc | Munkanapokon irányonként egy járat Dózsakert betéréssel közlekedik. |
10 | Omega Park – Kertvárosi lakótelep, forduló | 38 perc | |
11 | Autóbusz-állomás – Bányász körtér | 28 perc | |
15 | Omega Park – Szanatóriumi út | 16 perc | |
16 | Autóbusz-állomás – Omega Park – Rugógyár – Környebánya – Síkvölgy – Kórház – Autóbusz-állomás | 54 perc | Körjárat, a 6-os busszal ellentétes irányban. |
18 | Kertváros, végállomás – Bányász körtér | 47 perc | |
26 | Autóbusz-állomás – Környebányai forduló | 26–27 perc | |
26R | Autóbusz-állomás – Rugógyár | 30–31 perc | |
36 | Bányász körtér – Rugógyár | 7 perc | |
38 | Kertváros, végállomás – Bányász körtér | 43 perc | |
38G | Kertváros, végállomás – Bányász körtér | 40 perc | A Vigadó út érintésével közlekedik. |
50 | Autóbusz-állomás – Bridgestone | 19 perc | |
51 | Szent István úti forduló – Henkel Kft. | 35 perc | |
51B | Szent István úti forduló – Bridgestone | 33 perc | |
52 | Végállomás – Kertváros, végállomás | 34–35 perc | |
52I | Végállomás – Bridgestone | 40–41 perc | |
53 | Végállomás – Henkel Kft. | 30–31 perc | |
53B | Végállomás – Bridgestone | 35 perc | |
53I | Végállomás – Bridgestone | 34–35 perc | |
54 | Kertváros, végállomás – Henkel Kft. | 19 perc | |
55 | Omega park – Henkel Kft. | 30 perc | |
57 | Végállomás – Bridgestone | 35 perc | |
59 | Végállomás – Henkel Kft. | 33 perc | |
59B | Végállomás – Bridgestone | 36 perc | |
59I | Végállomás – Bridgestone | 36 perc | |
70 | Autóbusz-állomás – Gerecse Kapuja | 12 perc | Március 15-étől október 31-ig közlekedik szombaton és munkaszüneti napon igény esetén. |
71 | Autóbusz-állomás – Szanatórium | 9 perc | Március 15-étől október 31-ig naponta közlekedik. |
Díjszabás
A helyi járat díjtételeit Tatabánya Megyei Jogú Város Önkormányzata és a T-Busz között megkötött közszolgáltatási szerződés határozza meg.[3]
Jegyzetek
- ↑ Tatabánya helyi közösségi közlekedésének szolgáltatója 2018. január 1-től a T-Busz Kft. (magyar nyelven). Középnyugat-magyarországi Közlekedési Központ, 2017. november 13. (Hozzáférés: 2017. november 18.)
- ↑ Helyi járat menetrend Tatabánya (PDF). T-Busz Tatabányai Közlekedési Kft.. . (Hozzáférés: 2020. augusztus 22.)
- ↑ Városi (helyi) autóbuszjáratok díjszabása. T-Busz Tatabányai Közlekedési Kft.. . (Hozzáférés: 2018. december 3.)
Források
- Járműpark (magyar nyelven). T-Busz Kft.. (Hozzáférés: 2017. november 18.)
- Szeghalmi Balázs: Tatabányára 41 új autóbusz érkezik - megújítják a helyi buszközlekedést (magyar nyelven). kisalfold.hu, 2017. október 13. . (Hozzáférés: 2017. november 18.)
- Lehet egy csuklóssal több? (magyar nyelven). IHO, 2018. február 7. (Hozzáférés: 2018. február 7.)
Külső hivatkozások
- A T-Busz Kft. honlapja. (Hozzáférés: 2017. november 18.)
- A Középnyugat-magyarországi Közlekedési Központ honlapja. (Hozzáférés: 2017. november 18.)
- Tatabánya tömegközlekedésének történelme menetrendekben. (Hozzáférés: 2017. december 28.)
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
Fájl:Bus station, T-bus (PLM-462), 2019 Tatabánya.jpg
Fájl:Tatabánya bus map.svg
Magyarország
Tatabánya
2018
Január 1.
T-Busz Tatabányai Közlekedési Kft.
Fájl:Searchtool right.svg
Tatabánya autóbusz-közlekedésének járatváltozásai
Tatabánya
1947
1950-es évek
1980-as évek
Vértes Volán
KNYKK Középnyugat-magyarországi Közlekedési Központ
T-Busz Tatabányai Közlekedési Kft.
Fájl:Searchtool right.svg
T-Busz Tatabányai Közlekedési Kft.#Járműpark
Credo Econell 12 City
Credo Econell 12 City
BYD K7
1-es busz (Tatabánya)
1D busz (Tatabánya)
1G busz (Tatabánya)
2-es busz (Tatabánya)
3-as busz (Tatabánya)
3A busz (Tatabánya)
3G busz (Tatabánya)
4-es busz (Tatabánya)
4E busz (Tatabánya)
4F busz (Tatabánya)
5-ös busz (Tatabánya)
5P busz (Tatabánya)
6-os busz (Tatabánya)
8-as busz (Tatabánya)
8L busz (Tatabánya)
8S busz (Tatabánya)
9-es busz (Tatabánya)
9D busz (Tatabánya)
10-es busz (Tatabánya)
11-es busz (Tatabánya)
15-ös busz (Tatabánya)
16-os busz (Tatabánya)
6-os busz (Tatabánya)
18-as busz (Tatabánya)
26-os busz (Tatabánya)
26R busz (Tatabánya)
36-os busz (Tatabánya)
38-as busz (Tatabánya)
50-es busz (Tatabánya)
51-es busz (Tatabánya)
51B busz (Tatabánya)
52-es busz (Tatabánya)
52I busz (Tatabánya)
53-as busz (Tatabánya)
53B busz (Tatabánya)
53I busz (Tatabánya)
54-es busz (Tatabánya)
55-ös busz (Tatabánya)
57-es busz (Tatabánya)
59-es busz (Tatabánya)
59B busz (Tatabánya)
59I busz (Tatabánya)
70-es busz (Tatabánya)
71-es busz (Tatabánya)
T-Busz Tatabányai Közlekedési Kft.
Sablon:Tatabánya tömegközlekedése
Sablon:Tatabánya tömegközlekedése
Sablonvita:Tatabánya tömegközlekedése
1-es busz (Tatabánya)
1D busz (Tatabánya)
1G busz (Tatabánya)
2-es busz (Tatabánya)
3-as busz (Tatabánya)
3A busz (Tatabánya)
3G busz (Tatabánya)
4-es busz (Tatabánya)
4E busz (Tatabánya)
4F busz (Tatabánya)
5-ös busz (Tatabánya)
5P busz (Tatabánya)
6-os busz (Tatabánya)
8-as busz (Tatabánya)
8L busz (Tatabánya)
8S busz (Tatabánya)
9-es busz (Tatabánya)
9D busz (Tatabánya)
10-es busz (Tatabánya)
11-es busz (Tatabánya)
15-ös busz (Tatabánya)
16-os busz (Tatabánya)
18-as busz (Tatabánya)
26-os busz (Tatabánya)
26R busz (Tatabánya)
36-os busz (Tatabánya)
38-as busz (Tatabánya)
50-es busz (Tatabánya)
51-es busz (Tatabánya)
51B busz (Tatabánya)
52-es busz (Tatabánya)
52I busz (Tatabánya)
53-as busz (Tatabánya)
53B busz (Tatabánya)
53I busz (Tatabánya)
54-es busz (Tatabánya)
55-ös busz (Tatabánya)
57-es busz (Tatabánya)
59-es busz (Tatabánya)
59B busz (Tatabánya)
59I busz (Tatabánya)
6S busz (Tatabánya)
70-es busz (Tatabánya)
71-es busz (Tatabánya)
1-es busz (Tatabánya)
1-es busz (Tatabánya)
1D busz (Tatabánya)
1-es busz (Tatabánya)
„K” jelzésű buszok (Tatabánya)
1-es busz (Tatabánya)
2-es busz (Tatabánya, 1972–2012)
2-es busz (Tatabánya, 1972–2012)
2-es busz (Tatabánya, 1972–2012)
2-es busz (Tatabánya, 1972–2012)
„T” jelzésű buszok (Tatabánya)
3A busz (Tatabánya)
„T” jelzésű buszok (Tatabánya)
4E busz (Tatabánya)
„K” jelzésű buszok (Tatabánya)
„T” jelzésű buszok (Tatabánya)
„T” jelzésű buszok (Tatabánya)
10D busz (Tatabánya)
„K” jelzésű buszok (Tatabánya)
„K” jelzésű buszok (Tatabánya)
24-es busz (Tatabánya)
24-es busz (Tatabánya)
38-as busz (Tatabánya)
Fájl:HUN Tatabánya Címer.svg
Bánhida megállóhely
Tatabánya vasútállomás
Alsógalla megállóhely
Felsőgalla vasútállomás
Vértes Volán
KNYKK Középnyugat-magyarországi Közlekedési Központ
T-Busz Tatabányai Közlekedési Kft.
MÁV Magyar Államvasutak Zrt.
MÁV-START Zrt.
Sablon:Magyar városok közösségi közlekedése
Sablon:Magyar városok közösségi közlekedése
Sablonvita:Magyar városok közösségi közlekedése
Tömegközlekedés
Budapest tömegközlekedése
Békéscsaba tömegközlekedése
Debrecen tömegközlekedése
Dunaújváros tömegközlekedése
Eger tömegközlekedése
Érd tömegközlekedése
Győr tömegközlekedése
Hódmezővásárhely tömegközlekedése
Kaposvár tömegközlekedése
Kecskemét tömegközlekedése
Miskolc tömegközlekedése
Nagykanizsa tömegközlekedése
Nyíregyháza tömegközlekedése
Pécs tömegközlekedése
Salgótarján tömegközlekedése
Sopron tömegközlekedése
Szeged tömegközlekedése
Szekszárd tömegközlekedése
Székesfehérvár tömegközlekedése
Szolnok tömegközlekedése
Szombathely tömegközlekedése
Veszprém tömegközlekedése
Zalaegerszeg tömegközlekedése
Baja tömegközlekedése
Balassagyarmat tömegközlekedése
Bátonyterenye tömegközlekedése
Dunakeszi tömegközlekedése
Fót tömegközlekedése
Hajdúszoboszló tömegközlekedése
Makó tömegközlekedése
Ózd tömegközlekedése
Pécel tömegközlekedése
Siófok tömegközlekedése
Szentendre tömegközlekedése
Újszász tömegközlekedése
Vác tömegközlekedése
Fájl:Kerékikon.png
Portál:Közlekedés
Updating...x
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.