Figyelmeztetés: Az oldal megtekintése csak a 18 éven felüli látogatók számára szól!
Honlapunk cookie-kat használ az Ön számára elérhető szolgáltatások és beállítások biztosításához, valamint honlapunk látogatottságának figyelemmel kíséréséhez. Igen, Elfogadom

Electronica.hu | Az elektrotechnika alapfogalmai : Elektrotechnika | Elektronika



...


...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Fiat Ferroviaria
Alstom Ferroviaria
Fiat ferroviaria.PNG
FS ETR.401.jpg
Típus
  • üzleti vállalkozás
  • vállalkozás
Alapítva 1917
Megszűnt 2002
Székhely Savigliano
Alapító Giovanni Agnelli
Iparág vasútijármű-gyártás
Forma S.p.A.
Termékek dízelmozdony
Anyavállalata Fiat
Leányvállalatai Materfer
A Wikimédia Commons tartalmaz Alstom Ferroviaria témájú médiaállományokat.
SablonWikidataSegítség

Az Alstom Ferroviaria S.p.A., korábban Fiat Ferroviaria S.p.A., az Alstom olaszországi részlege. A Fiat Ferroviaria S.p.A. a Fiat autógyártó vasúti részlege volt. A vállalatot 1880-ban alapították Società Nazionale Officine di Savigliano néven.[1] A Fiat Ferroviaria az 1930-as években kezdett mozdonyokat építeni. A Fiat része lett 1970-ben. A Fiat Ferroviaria 1995-ben felvásárolta a svájci SIG vasúti üzletágát, és létrehozta a Fiat-Sig leányvállalatot. 1998-ig a vállalat tulajdonában volt az argentin Materfer vállalat,[2] amely ma már független vállalatként működik.

2000 júniusában az Alstom 51%-os részesedést vásárolt a cégben.[3][4][5]

Áttekintés

FS E626 sorozatú villamosmozdony, az olasz vasutak egyik fő mozdonya az 1930-as évektől kezdve
A 7131-es motorkocsi első modellje az argentin vasutak számára

Az 1960-as és 1970-es években a Fiat Ferroviaria kifejlesztette a vonatok billenő technológiáját, és elsőként (és több évtizedig egyedüliként) gyártott aktív billenő szerelvényeket Pendolino márkanévvel.

Olaszországban 1976-tól kezdve több Pendolino-sorozatot is átvettek (ETR 401, ETR 450, ETR 460-65, ETR 480-85 és az Alstom által gyártott ETR600.

Az 1988-ban Olaszországban bevezetett ETR 450 sorozat sikerét követően (az 1976-ban bevezetett FS 401 sorozat mindössze 2 szerelvényből állt, és soha nem közlekedett rendszeres kereskedelmi forgalomban, inkább "keréklaboratóriumként" működött) több ország is megrendelte a forgóvázakat, a vontatási, elektromos és elektronikus berendezéseket tartalmazó billenő rendszereket:

1999 februárjában a Virgin Trains West Coast egy 390-es osztályú, Fiat Ferroviaria billenő technológiával felszerelt flottát rendelt az Alstomtól.[6][7]

Közvetlenül vagy közvetve a világ 18 országa alkalmazta az olasz Fiat Ferroviaria billenő technológiát vonatain, köztük az Amerikai Egyesült Államok és Kína.

Jegyzetek

  1. History Archiválva 2011. január 6-i dátummal a Wayback Machine-ben., Alstom
  2. "Venden quebrada Materfer" Archiválva 2015. május 18-i dátummal a Wayback Machine-ben. - Ambito Financiero, 8 October 2001.
  3. Alstom to take majority stake in Fiat Ferroviaria Alstom 20 June 2000
  4. Alstom gains control of Fiat Railway Gazette International July 2000 page 399
  5. Alstom finalises Fiat Ferroviaria transaction Alstom 18 October 2000
  6. West Coast trains ordered from Alstom Rail issue 351 24 February 1999 page 7
  7. Virgin Group signs deal for 53 tilting trains for WCML Rail Express issue 35 April 1999 page 7

További információk

Információ forrás: https://hu.wikipedia.org/wiki/Fiat_Ferroviaria
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
Zdroj: Wikipedia.org - čítajte viac o Fiat Ferroviaria





A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.