A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
1998-as monacói nagydíj | |
Az évad 6. versenye a 16-ból az 1998-as Formula–1 világbajnokságon. | |
Versenyadatok | |
Dátum | 1998. május 24. |
Hivatalos elnevezés | LVI. Grand Prix Automobile de Monaco |
Helyszín | Circuit de Monaco, Monaco |
Versenypálya | 3,34 km |
Táv | 260,52 km |
Körök | 78 |
Időjárás | meleg, napos |
Pole-pozíció | |
Versenyző | Mika Häkkinen (McLaren-Mercedes) |
Idő | 1:19,798 |
Leggyorsabb kör | |
Versenyző | Mika Häkkinen (McLaren-Mercedes) |
Idő | 1:22,948 (29. a(z) 78-ból) |
Dobogó | |
Első | Mika Häkkinen (McLaren-Mercedes) |
Második | Giancarlo Fisichella (Benetton-Playlife) |
Harmadik | Eddie Irvine (Ferrari) |
A monacói nagydíj volt az 1998-as Formula–1 világbajnokság hatodik futama.
Futam
Az időmérő edzés legnagyobb meglepetése Giancarlo Fisichella (Benetton-Playlife) volt, aki a harmadik pozíciót szerezte meg a két McLaren mögött. Häkkinen magabiztosan nyert, míg csapattársa, David Coulthard motorhiba miatt kiesett, Schumacher több ütközése miatt a 10. helyen végzett. Fisichella egy helyet javítva második, Irvine harmadik lett.
Helyezés | # | Versenyző | Csapat/Motor | Futott körök | Idő/Kiesés oka | Rajthely | Pontszám |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 8 | Mika Häkkinen | McLaren-Mercedes | 78 | 1'51:24,4 | 1 | 10 |
2 | 5 | Giancarlo Fisichella | Benetton-Playlife | 78 | +11,475 | 3 | 6 |
3 | 4 | Eddie Irvine | Ferrari | 78 | +41,378 | 7 | 4 |
4 | 17 | Mika Salo | Arrows | 78 | +1:00,363 | 8 | 3 |
5 | 1 | Jacques Villeneuve | Williams-Mecachrome | 77 | +1 kör | 13 | 2 |
6 | 16 | Pedro Diniz | Arrows | 77 | +1 kör | 12 | 1 |
7 | 15 | Johnny Herbert | Sauber-Petronas | 77 | +1 kör | 9 | |
8 | 9 | Damon Hill | Jordan-Mugen-Honda | 76 | +2 kör | 15 | |
9 | 22 | Nakano Sindzsi | Minardi-Ford | 76 | +2 kör | 19 | |
10 | 3 | Michael Schumacher | Ferrari | 76 | +2 kör | 4 | |
11 | 21 | Takagi Toranoszuke | Tyrrell-Ford | 76 | +2 kör | 20 | |
12 | 14 | Jean Alesi | Sauber-Petronas | 72 | Váltó | 11 | |
Kiesett | 12 | Jarno Trulli | Prost-Peugeot | 56 | Váltó | 10 | |
Kiesett | 11 | Olivier Panis | Prost-Peugeot | 49 | Kerék | 18 | |
Kiesett | 10 | Ralf Schumacher | Jordan-Mugen-Honda | 44 | Felfüggesztés | 16 | |
Kiesett | 6 | Alexander Wurz | Benetton-Playlife | 42 | Kicsúszás | 6 | |
Kiesett | 19 | Jan Magnussen | Stewart-Ford | 30 | Felfüggesztés | 17 | |
Kiesett | 7 | David Coulthard | McLaren-Mercedes | 17 | Motorhiba | 2 | |
Kiesett | 18 | Rubens Barrichello | Stewart-Ford | 11 | Felfüggesztés | 14 | |
Kiesett | 2 | Heinz-Harald Frentzen | Williams-Mecachrome | 5 | Ütközés | 5 | |
Kiesett | 23 | Esteban Tuero | Minardi-Ford | 0 | Kicsúszás | 21 |
A világbajnokság élmezőnyének állása a verseny után
H | Versenyzők | Pont | H | Konstruktőrök | Pont |
---|---|---|---|---|---|
1. | Mika Häkkinen | 46 | 1. | McLaren-Mercedes | 75 |
2. | David Coulthard | 29 | 2. | Ferrari | 39 |
3. | Michael Schumacher | 24 | 3. | Williams-Mecachrome | 16 |
4. | Eddie Irvine | 15 | 4. | Benetton-Playlife | 16 |
5. | Alexander Wurz | 9 | 5. | Sauber-Petronas | 4 |
Statisztikák
Vezető helyen: Mika Häkkinen : 78 (1-78)
Mika Häkkinen 5. győzelme, 5. pole-pozíciója, 5. leggyorsabb köre, 4. mesterhármasa (gy, pp, lk)
- McLaren 112. győzelme.
Források
Előző nagydíj: 1998-as Formula–1 spanyol nagydíj |
FIA 1998-as Formula–1 világbajnokság | Következő nagydíj: 1998-as Formula–1 kanadai nagydíj |
Előző nagydíj: 1997-es Formula–1 monacói nagydíj |
Formula–1 monacói nagydíj | Következő nagydíj: 1999-es Formula–1 monacói nagydíj |
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
Analóg multiméterek túlterhelés elleni védelme
Egyenáram
Egyenáram mérése
Egyenirányítós lengőtekercses műszer
Elektromágnes (fizika)
Elektromos feszültség
Elektromos térerősség
Fáziseltolódás
Fázismutató
Fajlagos ellenállás
Feszültséggenerátor
Feszültségváltó
Forgó mágneses tér
Háromfázisú hálózat
Hőelektromosság
Hatásos ellenállás
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.