A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
Prost | |
Teljes név | Prost Grand Prix |
Székhely | Guyancourt, Franciaország |
Alapító(k) | Alain Prost |
Jelentős versenyzők | Olivier Panis Jean Alesi Jarno Trulli Nick Heidfeld Heinz-Harald Frentzen |
Motorok | Mugen-Honda, Peugeot, Acer (Ferrari) |
Gumik | Bridgestone, Michelin |
Jogelőd | Ligier |
Formula–1-es szereplése | |
Első verseny | 1997-es ausztrál nagydíj |
Utolsó verseny | 2001-es japán nagydíj |
Versenyek száma | 83 |
Konstruktőri világbajnoki címek | 0 |
Versenyzői világbajnoki címek | 0 |
Győzelmek | 0 |
Első rajtkockák | 0 |
Leggyorsabb körök | 0 |
A Prost Grand Prix, röviden Prost egy rövidéletű Formula–1-es csapat volt, amely 1997-től 2001-ig volt jelen a Formula–1-ben. A négyszeres Formula–1-es bajnok Alain Prost alapította.
Története
Alain Prost 1997-ben megvásárolta a Ligier csapatot és saját nevéről Prostnak nevezte el. Csapatvezetőnek azonban nem bizonyult olyan sikeresnek, mint versenyzőnek. Az első évben a Mugen-Honda motorral, a francia Olivier Panissal, a lábtörése után a helyére beugró Jarno Trullival és a japán Nakano Sindzsivel vágott neki a szezonnak. Az év első versenyein megbízható teljesítményt nyújtott Panis, hiszen a Prost-csapat első futamán, Melbourne-ben 5. lett, míg Brazíliában a 2. helyen látta meg a kockás zászlót. Ezt egy monacói 4. hely, illetve egy spanyolországi 2. hely követte, majd Panis a kanadai futamon elszenvedett lábtörése után hónapokig nem tudott Alain Prost rendelkezésére állni, így a fent említett Trulli lett a beugró a francia helyére. Az olasznak egy hockenheimi 4. hely volt a legjobb eredménye, majd mikor Panis a Luxemburgi Nagydíjon visszatért, rögvest pontot szerzett (6. lett), végül a csapat első idényében 21 pontot összegyűjtve a hatodik helyen zárt a konstruktőri értékelésben.
1998-ra motort váltottak, új motorbeszállítójuk a francia Peugeot lett. Ettől kezdve sokan egyfajta „nemzeti csapatként” tekintettek a Prostra (francia autó, motor, főszponzor, Total üzemanyag és francia pilóta Panis). A szezon során az állandó helyet kapott Trulli és Panis mindössze egy pontot szerzett, mégpedig a máig emlékezetes Belga Nagydíjon Trulli jóvoltából.
1999 már valamivel jobban sikerült, a versenyzők 9 pontot szereztek és a csapat a hetedik helyen végzett a konstruktőrök versenyében. Az év csúcspontja Trulli második helye volt a Nürburgringen, egyébként ez volt a Prost-csapat fennállásának utolsó dobogós helyezése.
2000-ben egyetlen pontot sem szerzett a francia Jean Alesivel (Prost egykori ferraris csapattársával) és az előző évben az F3000-et megnyerő újonc német Nick Heidfelddel felálló csapat, melynek autói gyakran hibásodtak meg, Heidfeldet ráadásul ki is zárták az Európa Nagydíjról, mert túl könnyűnek bizonyult az autója. A szezonjuk "fénypontja" az volt, amikor az Osztrák Nagydíjon mindkét Prost összeütközött egymással, és kiesett.
2001-ben Heidfeld helyére az argentin Gastón Mazzacane került, akinek helyére később Luciano Burti, majd utóbbi súlyos balesete után a cseh Tomáš Enge lett ültetve. Abban az évben Michelin gumi fokozta a francia jelleget, ami azonban a Peugeot kiszállása miatt nem válthatott teljessé. Új motorbeszállítójukkal, a Ferrarival "Acer" álnéven az egy évvel korábbi motorjukat szállították, csakúgy mint akkortájt a Saubernek "Petronas" álnéven. 4 pontot szerezve a kilencedikek lettek a konstruktőrök között. A pontokat szerző Alesi a német nagydíj után a Jordanhez távozott, helyére az éppen a Jordanből kiebrudalt Heinz-Harald Frentzen került, akinek legjobb eredménye a Belga nagydíjon szerzett 4. rajtkocka volt, más kérdés, hogy nem tudott elrajtolni, a pontok számát azonban ő se tudta növelni.
2002. január 28-án a rövid életű csapat támogatók hiányában tönkrement és felszámolás alá került.
Eredmények a Formula–1-ben
Összefoglaló
Szezon | Név | Modell | Gumi | Motor | Üzemanyag | Versenyzők | Helyezés |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1997 | Prost Gauloises Blondes | Prost JS45 | B | Mugen-Honda V10 | Elf | Olivier Panis Jarno Trulli Nakano Sindzsi |
6. (21 pont) |
1998 | Gauloises Prost Peugeot | Prost AP01 | B | Peugeot V10 | Total | Olivier Panis Jarno Trulli |
9. (1 pont) |
1999 | Gauloises Prost Peugeot | Prost AP02 | B | Peugeot V10 | Total | Olivier Panis Jarno Trulli |
7. (9 pont) |
2000 | Gauloises Prost Peugeot | Prost AP03 | B | Peugeot V10 | Total | Jean Alesi Nick Heidfeld |
– (0 pont) |
2001 | Prost Acer | Prost AP04 | M | Acer V10 | Shell | Jean Alesi Heinz-Harald Frentzen Gastón Mazzacane Luciano Burti Tomáš Enge |
9. (4 pont) |
Teljes Formula–1-es eredménysorozata
(Táblázat értelmezése)
(Félkövér: pole-pozícióból indult; dőlt: leggyorsabb kört futott)
A Prost teljes Formula–1-es eredménysorozata | |||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Év | Modell | Motor | Gumi | Versenyzők | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | Pont | Helyezés |
1997 | JS45 | Mugen-Honda MF-301HB 3.0 V10 | B | AUS | BRA | ARG | SMR | MON | ESP | CAN | FRA | GBR | GER | HUN | BEL | ITA | AUT | LUX | JPN | EUR | 21 | 6. | |
Olivier Panis | 5 | 3 | Ki | 8 | 4 | 2 | 11 | 6 | Ki | 7 | |||||||||||||
Jarno Trulli | 10 | 8 | 4 | 7 | 15 | 10 | Ki | ||||||||||||||||
Nakano Sindzsi | 7 | 14 | Ki | Ki | Ki | Ki | 6 | Ki | 11 | 7 | 6 | Ki | 11 | Ki | Ki | Ki | 10 | ||||||
1998 | AP01 | Peugeot A16 3.0 V10 | B | AUS | BRA | ARG | SMR | ESP | MON | CAN | FRA | GBR | AUT | GER | HUN | BEL | ITA | LUX | JPN | 1 | 9. | ||
Olivier Panis | 9 | Ki | 15 | 11 | 16 | Ki | Ki | 11 | Ki | Ki | 15 | 12 | Ni | Ki | 12 | 11 | |||||||
Jarno Trulli | Ki | Ki | 11 | Ki | 9 | Ki | Ki | Ki | Ki | 10 | 12 | Ki | 6 | 13 | Ki | 12 | |||||||
1999 | AP02 | Peugeot A18 3.0 V10 | B | AUS | BRA | SMR | MON | ESP | CAN | FRA | GBR | AUT | GER | HUN | BEL | ITA | EUR | MAL | JPN | 9 | 7. | ||
Olivier Panis | Ki | 6 | Ki | Ki | Ki | 9 | 8 | 13 | 10 | 6 | 10 | 13 | 11 | 9 | Ki | Ki | |||||||
Jarno Trulli | Ki | Ki | Ki | 7 | 6 | Ki | 7 | 9 | 7 | Ki | 8 | 12 | Ki | 2 | Ki | Ki | |||||||
2000 | AP03 | Peugeot A20 3.0 V10 | B | AUS | BRA | SMR | GBR | ESP | EUR | MON | CAN | FRA | AUT | GER | HUN | BEL | ITA | USA | JPN | MAL | 0 | – | |
Jean Alesi | Ki | Ki | Ki | 10 | Ki | 9 | Ki | Ki | 14 | Ki | Ki | Ki | Ki | 12 | Ki | Ki | 11 | ||||||
Nick Heidfeld | 9 | Ki | Ki | Ki | 16 | Kiz | 8 | Ki | 12 | Ki | 12 | Ki | Ki | Ki | 9 | Ki | Ki | ||||||
2001 | AP04 | Acer 01A 3.0 V10 | M | AUS | MAL | BRA | SMR | ESP | AUT | MON | CAN | EUR | FRA | GBR | GER | HUN | BEL | ITA | USA | JPN | 4 | 9. | |
Jean Alesi | 9 | 9 | 8 | 9 | 10 | 10 | 6 | 5 | 15 | 12 | 11 | 6 | |||||||||||
Heinz-Harald Frentzen |
Információ forrás: https://hu.wikipedia.org/wiki/Prost_Grand_Prix A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket. Source: Prost_Grand_Prix
Áramgenerátor
Analóg multiméterek túlterhelés elleni védelme Egyenáram Egyenáram mérése Egyenirányítós lengőtekercses műszer Elektromágnes (fizika) Elektromos feszültség Elektromos térerősség Fáziseltolódás Fázismutató Fajlagos ellenállás Feszültséggenerátor Feszültségváltó Forgó mágneses tér Háromfázisú hálózat Hőelektromosság Hatásos ellenállás A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket. |