A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
1995-ös spanyol nagydíj | |
Az évad 4. versenye a 17-ből az 1995-ös Formula–1 világbajnokságon. | |
Versenyadatok | |
Dátum | 1995. május 14. |
Hivatalos elnevezés | XXXVII. Grand Premio Marlboro de España |
Helyszín | Catalunya, Barcelona, Spanyolország |
Versenypálya | 4,727 km |
Táv | 307,255 km |
Körök | 65 |
Időjárás | napos |
Pole-pozíció | |
Versenyző | Michael Schumacher (Benetton-Renault) |
Idő | 1:21,452 |
Leggyorsabb kör | |
Versenyző | Damon Hill (Williams-Renault) |
Idő | 1:24,531 (46. a(z) 65-ből) |
Dobogó | |
Első | Michael Schumacher (Benetton-Renault) |
Második | Johnny Herbert (Benetton-Renault) |
Harmadik | Gerhard Berger (Ferrari) |
A spanyol nagydíj volt az 1995-ös Formula–1 világbajnokság negyedik futama.
Futam
Spanyolországban ismét Schumacher indult az élről, Alesi és Berger előtt. A rajtnál Hill harmadiknak jött fel, míg Coulthard tizediknek esett vissza. Nigel Mansell, miután a rajtnál tizennegyediknek esett vissza, meg is csúszott, majd autója vezethetetlensége miatt kiállt a boxba. Az 1992-es világbajnoknak ez volt az utolsó versenye, Monacóban már Mark Blundell vezette a McLarent. A Benetton csapat kettő, a Williams csapat pedig háromkiállásos stratégián volt, a kiállások után nem változott közöttük a sorrend. Jean Alesi harcban volt a győzelemért, de motorhiba miatt kiesett, Schumacher ezt követően nagy előnnyel maradt az élen. A verseny végén mindkét Williamsnek váltóhibája akadt, így Herbert második helyen végzett a harmadik Berger előtt. Schumacher győzött (és átvette a vezetést a pontversenyben), így a Benetton 1990 után ismét kettős győzelmet ünnepelt. Hill a negyedik helyen ért célba.
Helyezés | # | Versenyző | Csapat/Motor | Futott körök | Idő/Kiesés oka | Rajthely | Pontszám |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1 | Michael Schumacher | Benetton-Renault | 65 | 1:34:20,507 | 1 | 10 |
2 | 2 | Johnny Herbert | Benetton-Renault | 65 | +51,988 | 7 | 6 |
3 | 28 | Gerhard Berger | Ferrari | 65 | +1:05,237 | 3 | 4 |
4 | 5 | Damon Hill | Williams-Renault | 65 | +2:01,749 | 5 | 3 |
5 | 15 | Eddie Irvine | Jordan-Peugeot | 64 | +1 kör | 6 | 2 |
6 | 26 | Olivier Panis | Ligier-Mugen-Honda | 64 | +1 kör | 15 | 1 |
7 | 14 | Rubens Barrichello | Jordan-Peugeot | 64 | +1 kör | 8 | |
8 | 30 | Heinz-Harald Frentzen | Sauber-Ford | 64 | +1 kör | 12 | |
9 | 25 | Martin Brundle | Ligier-Mugen-Honda | 64 | +1 kör | 11 | |
10 | 4 | Mika Salo | Tyrrell-Yamaha | 64 | +1 kör | 13 | |
11 | 9 | Gianni Morbidelli | Footwork-Hart | 63 | +2 kör | 14 | |
12 | 12 | Jos Verstappen | Simtek-Ford | 63 | +2 kör | 16 | |
13 | 29 | Karl Wendlinger | Sauber-Ford | 63 | +2 kör | 20 | |
14 | 23 | Pierluigi Martini | Minardi-Ford | 62 | +3 kör | 19 | |
15 | 11 | Domenico Schiattarella | Simtek-Ford | 61 | +4 kör | 22 | |
Kiesett | 3 | Katajama Ukjó | Tyrrell-Yamaha | 56 | Motorhiba | 17 | |
Kiesett | 6 | David Coulthard | Williams-Renault | 54 | Váltó | 4 | |
Kiesett | 8 | Mika Häkkinen | McLaren-Mercedes | 53 | Üzemanyagrendszer | 9 | |
Kiesett | 10 | Inoue Taki | Footwork-Hart | 43 | Erőátvitel | 18 | |
Kiesett | 16 | Bertrand Gachot | Pacific-Ilmor | 43 | Tűz | 24 | |
Kiesett | 22 | Roberto Moreno | Forti-Ford | 39 | Túlmelegedés | 25 | |
Kiesett | 27 | Jean Alesi | Ferrari | 25 | Motorhiba | 2 | |
Kiesett | 24 | Luca Badoer | Minardi-Ford | 21 | Váltó | 21 | |
Kiesett | 7 | Nigel Mansell | McLaren-Mercedes | 18 | Meghajtás | 10 | |
Kiesett | 21 | Pedro Diniz | Forti-Ford | 17 | Váltó | 26 | |
NI | 17 | Andrea Montermini | Pacific-Ilmor | 0 | Nem rajtolt | 23 |
A világbajnokság élmezőnyének állása a verseny után
H | Versenyzők | Pont | H | Konstruktőrök | Pont |
---|---|---|---|---|---|
1. | Michael Schumacher | 24 | 1. | Ferrari | 27 |
2. | Damon Hill | 23 | 2. | Williams-Renault | 26 |
3. | Jean Alesi | 14 | 3. | Benetton-Renault | 23 |
4. | Gerhard Berger | 13 | 4. | McLaren-Mercedes | 6 |
5. | David Coulthard | 9 | 5. | Sauber-Ford | 3 |
- A Benetton-Renault és a Williams-Renault csapatok szabálytalan üzemanyag használata miatt nem kapták meg az brazil nagydíjon a nekik járó pontokat.
Statisztikák
Vezető helyen:
- Michael Schumacher: 65 (1-65)
Michael Schumacher 12. győzelme, 8. pole-pozíciója, Damon Hill 9. leggyorsabb köre.
- Benetton 17. győzelme.
Nigel Mansell 191., utolsó versenye.
Források
Előző nagydíj: 1995-ös Formula–1 San Marinó-i nagydíj |
FIA 1995-ös Formula–1 világbajnokság | Következő nagydíj: 1995-ös Formula–1 monacói nagydíj |
Előző nagydíj: 1994-es Formula–1 spanyol nagydíj |
Formula–1 spanyol nagydíj | Következő nagydíj: 1996-os Formula–1 spanyol nagydíj |
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
Analóg multiméterek túlterhelés elleni védelme
Egyenáram
Egyenáram mérése
Egyenirányítós lengőtekercses műszer
Elektromágnes (fizika)
Elektromos feszültség
Elektromos térerősség
Fáziseltolódás
Fázismutató
Fajlagos ellenállás
Feszültséggenerátor
Feszültségváltó
Forgó mágneses tér
Háromfázisú hálózat
Hőelektromosság
Hatásos ellenállás
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.