A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
Vittorio Brambilla | |
Életrajzi adatai | |
Született | 1937. november 11. Monza |
Elhunyt | 2001. május 26. (63 évesen) Lesmo |
Nemzetisége | olasz |
Pályafutása | |
Kategória | Formula–1-es világbajnokság |
Aktív évei | 1974 – 1980 |
Csapata | March, Surtees, Alfa Romeo |
Nagydíjak száma | 79 (74 rajt) |
Világbajnoki címek | 0 |
Győzelmek | 1 |
Dobogós helyezések | 1 |
Első rajtkockák | 1 |
Leggyorsabb körök | 1 |
Első nagydíj | 1974 dél-afrikai nagydíj |
Első győzelem | 1975 osztrák nagydíj |
Legutolsó győzelem | 1975 osztrák nagydíj |
Legutolsó nagydíj | 1980 olasz nagydíj |
A Wikimédia Commons tartalmaz Vittorio Brambilla témájú médiaállományokat. |
Vittorio Brambilla (becenevén a monzai gorilla), (Monza, Olaszország, 1937. november 11. – 2001. május 26.) olasz autóversenyző, volt Formula–1-es pilóta.
Pályafutása
Kezdetben motorkerékpárral, majd gokarttal versenyzett. 1968-ban csatlakozott bátyjához Tinóhoz, aki a Formula–3-ban szerepelt. 1970-ben a fivérek már a Formula–2-ben szerepeltek. A Formula–1-ben csak akkor kezdtek el javulni eredményei, amikor 1973-ban a Beta Tools vette át a csapat finanszírozását. 1974-ben egy March kocsival versenyezve megszerezte élete első világbajnoki pontját. 1975-ben sikerült megnyernie első futamát, a hatalmas felhőszakadásban rendezett osztrák nagydíjat. Néhány másodperccel a célba érés után a levegőbe csapott, és karambolozott.[1] 1977-ben átigazolt a Surtees-hez, de gyengén szerepelt, csak a belga nagydíjon sikerült szereznie egy negyedik helyet. Azután következett a katasztrofális 1978-as olasz nagydíj, ahol Ronnie Peterson halálos baleseténél Vittorio is súlyos fejsérülést szenvedett. Csak egy évvel később ült ismét a volán mögé, amikor egy Alfa Romeót vezetett Monzában. Régi gyorsaságát azonban már elvesztette, így néhány futam után visszavonult.
Teljes Formula–1-es eredménysorozata
(Táblázat értelmezése)
(Félkövér: pole-pozícióból indult; dőlt: leggyorsabb kört futott)
Év | Csapat | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | Helyezés | Pont |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1974 | Beta Tools / March Motorering | ARG |
BRA |
RSA 10 |
ESP NI |
BEL 9 |
MON Ki |
SWE 10 |
NED 10 |
FRA 11 |
GBR Ki |
GER 13 |
AUT 6 |
ITA Ki |
CAN NK |
USA Ki |
18. | 1 | ||
1975 | Beta Team March | ARG 9 |
BRA Ki |
RSA Ki |
ESP 5* |
MON Ki |
BEL Ki |
SWE Ki |
NED Ki |
FRA Ki |
GBR 6 |
GER Ki |
AUT 1* |
ITA Ki |
USA 7 |
11. | 6.5 | |||
1976 | Beta Team March | BRA Ki |
RSA 8 |
USW Ki |
ESP Ki |
BEL Ki |
MON Ki |
SWE 10 |
FRA Ki |
GBR Ki |
GER Ki |
AUT Ki |
NED 6 |
ITA 7 |
CAN 14 |
USA Ki |
JPN Ki |
19. | 1 | |
1977 | Beta Team Surtees | ARG 7 |
BRA Ki |
RSA 7 |
USW Ki |
ESP Ki |
MON 8 |
BEL 4 |
SWE Ki |
FRA 13 |
GBR 8 |
GER 5 |
AUT 15 |
NED 12 |
ITA Ki |
USA 19 |
CAN 6 |
JPN 8 |
16. | 6 |
1978 | Beta Team Surtees | ARG 18 |
BRA NK |
RSA 12 |
USW Ki |
MON NK |
BEL 13 |
ESP 7 |
SWE Ki |
FRA 17 |
GBR 9 |
GER Ki |
AUT 6 |
NED Kiz |
ITA Ki |
USA |
CAN |
19. | 1 | |
1979 | Autodelta | ARG |
BRA |
RSA |
USW |
ESP |
BEL |
MON |
FRA |
GBR |
GER |
AUT |
NED |
ITA 12 |
CAN Ki |
USA NK |
- | 0 | ||
1980 | Marlboro Team Alfa Romeo | ARG |
BRA |
RSA |
USW |
BEL |
MON |
FRA |
GBR |
GER |
AUT |
NED Ki |
ITA Ki |
CAN |
USA |
- | 0 |
Jegyzetek
- ↑ SimonSays: A Formula–1 legnagyobb lúzerei. www.totalcar.hu, 2010. november 11. (Hozzáférés: 2014. január 31.)
Fordítás
- Ez a szócikk részben vagy egészben a Vittorio Brambilla című angol Wikipédia-szócikk fordításán alapul. Az eredeti cikk szerkesztőit annak laptörténete sorolja fel. Ez a jelzés csupán a megfogalmazás eredetét és a szerzői jogokat jelzi, nem szolgál a cikkben szereplő információk forrásmegjelöléseként.
Külső hivatkozások
- Profilja a grandprix.com honlapon (angolul)
- Profilja a statsf1.com honlapon (angolul)
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
Analóg multiméterek túlterhelés elleni védelme
Egyenáram
Egyenáram mérése
Egyenirányítós lengőtekercses műszer
Elektromágnes (fizika)
Elektromos feszültség
Elektromos térerősség
Fáziseltolódás
Fázismutató
Fajlagos ellenállás
Feszültséggenerátor
Feszültségváltó
Forgó mágneses tér
Háromfázisú hálózat
Hőelektromosság
Hatásos ellenállás
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.