A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
1975-ös Formula–1 belga nagydíj
1975-ös belga nagydíj | |
Az évad 6. versenye a 14-ből az 1975-ös Formula–1 világbajnokságon. | |
Versenyadatok | |
Dátum | 1975. május 25. |
Hivatalos elnevezés | XXXIII. Grote Prijs de Belgie |
Helyszín | Zolder, Belgium |
Versenypálya | 4,262 km |
Táv | 298,340 km |
Körök | 70 |
Időjárás | napos |
Pole-pozíció | |
Versenyző | Niki Lauda (Ferrari) |
Idő | 1:25,43 |
Leggyorsabb kör | |
Versenyző | Clay Regazzoni (Ferrari) |
Idő | 1:26,76 (1. a(z) 70-ből) |
Dobogó | |
Első | Niki Lauda (Ferrari) |
Második | Jody Scheckter (Tyrrell-Ford) |
Harmadik | Carlos Reutemann (Brabham-Ford) |
A belga nagydíj volt az 1975-ös Formula–1 világbajnokság hatodik futama.
Futam
Helyezés | # | Versenyző | Csapat/Motor | Körök | Idő/Kiesés oka | Rajthely | Pontszám |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 12 | Niki Lauda | Ferrari | 70 | 1:43:53,98 | 1 | 9 |
2 | 3 | Jody Scheckter | Tyrrell-Ford | 70 | + 19,22 | 9 | 6 |
3 | 7 | Carlos Reutemann | Brabham-Ford | 70 | + 41,82 | 6 | 4 |
4 | 4 | Patrick Depailler | Tyrrell-Ford | 70 | + 1:00,08 | 12 | 3 |
5 | 11 | Clay Regazzoni | Ferrari | 70 | + 1:03,84 | 4 | 2 |
6 | 16 | Tom Pryce | Shadow-Ford | 70 | + 1:28,45 | 5 | 1 |
7 | 1 | Emerson Fittipaldi | McLaren-Ford | 69 | + 1 kör | 8 | |
8 | 8 | Carlos Pace | Brabham-Ford | 69 | + 1 kör | 2 | |
9 | 14 | Bob Evans | BRM | 68 | + 2 kör | 20 | |
10 | 18 | John Watson | Surtees-Ford | 68 | + 2 kör | 18 | |
11 | 28 | Mark Donohue | Team Penske-Ford | 67 | + 3 kör | 21 | |
12 | 30 | Wilson Fittipaldi | Fittipaldi-Ford | 67 | + 3 kör | 24 | |
Kiesett | 22 | François Migault | Hill-Ford | 57 | Felfüggesztés | 22 | |
Kiesett | 9 | Vittorio Brambilla | March-Ford | 54 | Fék | 3 | |
Kiesett | 6 | Jacky Ickx | Lotus-Ford | 52 | Fék | 16 | |
Kiesett | 5 | Ronnie Peterson | Lotus-Ford | 36 | Fék | 14 | |
Kiesett | 21 | Jacques Laffite | Williams-Ford | 18 | Váltó | 23 | |
Kiesett | 10 | Lella Lombardi | March-Ford | 18 | Motorhiba | 17 | |
Kiesett | 23 | Tony Brise | Hill-Ford | 17 | Motorhiba | 7 | |
Kiesett | 24 | James Hunt | Hesketh-Ford | 15 | Erőátvitel | 11 | |
Kiesett | 17 | Jean-Pierre Jarier | Shadow-Ford | 13 | Kicsúszás | 10 | |
Kiesett | 20 | Arturo Merzario | Williams-Ford | 2 | Kuplung | 19 | |
Kiesett | 26 | Alan Jones | Hesketh-Ford | 1 | Baleset | 13 | |
Kiesett | 2 | Jochen Mass | McLaren-Ford | 0 | Baleset | 15 |
Statisztikák
Vezető helyen:
- Carlos Pace: 3 (1-3)
- Vittorio Brambilla: 2 (4-5)
- Niki Lauda: 65 (6-70)
Niki Lauda 4. győzelme, 12. pole-pozíciója, Clay Regazzoni 7. leggyorsabb köre.
- Ferrari 54. győzelme.
Források
Előző nagydíj: 1975-ös Formula–1 monacói nagydíj |
FIA 1975-ös Formula–1 világbajnokság | Következő nagydíj: 1975-ös Formula–1 svéd nagydíj |
Előző nagydíj: 1974-es Formula–1 belga nagydíj |
Formula–1 belga nagydíj | Következő nagydíj: 1976-os Formula–1 belga nagydíj |
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
Source: 1975-ös_Formula–1_belga_nagydíj
Áramgenerátor
Analóg multiméterek túlterhelés elleni védelme
Egyenáram
Egyenáram mérése
Egyenirányítós lengőtekercses műszer
Elektromágnes (fizika)
Elektromos feszültség
Elektromos térerősség
Fáziseltolódás
Fázismutató
Fajlagos ellenállás
Feszültséggenerátor
Feszültségváltó
Forgó mágneses tér
Háromfázisú hálózat
Hőelektromosság
Hatásos ellenállás
Analóg multiméterek túlterhelés elleni védelme
Egyenáram
Egyenáram mérése
Egyenirányítós lengőtekercses műszer
Elektromágnes (fizika)
Elektromos feszültség
Elektromos térerősség
Fáziseltolódás
Fázismutató
Fajlagos ellenállás
Feszültséggenerátor
Feszültségváltó
Forgó mágneses tér
Háromfázisú hálózat
Hőelektromosság
Hatásos ellenállás
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.