A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
1972-es monacói nagydíj | |
Az évad 4. versenye a 12-ből az 1972-es Formula–1 világbajnokságon. | |
Versenyadatok | |
Dátum | 1972. május 14. |
Hivatalos elnevezés | XXX. Grand Prix Automobile de Monaco |
Helyszín | Circuit de Monaco, Monaco |
Versenypálya | 3,145 km |
Táv | 251,600 km |
Körök | 80 |
Időjárás | esős |
Pole-pozíció | |
Versenyző | Emerson Fittipaldi (Lotus-Ford) |
Idő | 1:21,4 |
Leggyorsabb kör | |
Versenyző | Jean-Pierre Beltoise (BRM) |
Idő | 1:40,0 (9. a(z) 80-ból) |
Dobogó | |
Első | Jean-Pierre Beltoise (BRM) |
Második | Jacky Ickx (Ferrari) |
Harmadik | Emerson Fittipaldi (Lotus-Ford) |
Az 1972-es Formula–1 világbajnokság negyedik futama a monacói nagydíj volt.
Futam
Az esős '72-es futamon a nyolcadik helyről induló Stewart kétszer is megpördült, a győzelem a negyedik helyről induló Jean-Pierre Beltoise-é lett, aki a BRM utolsó futamgyőzelmét szerezte. Jacky Ickx második, a pole-pozíciós Fittipaldi harmadik, Stewart negyedik lett.
Helyezés | # | Versenyző | Csapat/Motor | Futott körök | Idő/Kiesés oka | Rajthely | Pontszám |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 17 | Jean-Pierre Beltoise | BRM | 80 | 2h26:54,7 | 4 | 9 |
2 | 6 | Jacky Ickx | Ferrari | 80 | + 38,2 | 2 | 6 |
3 | 8 | Emerson Fittipaldi | Lotus-Ford | 79 | + 1 kör | 1 | 4 |
4 | 1 | Jackie Stewart | Tyrrell-Ford | 78 | + 2 kör | 8 | 3 |
5 | 15 | Brian Redman | McLaren-Ford | 77 | + 3 kör | 10 | 2 |
6 | 16 | Chris Amon | Matra | 77 | + 3 kör | 6 | 1 |
7 | 12 | Andrea de Adamich | Surtees-Ford | 77 | + 3 kör | 18 | |
8 | 26 | Helmut Marko | BRM | 77 | + 3 kör | 17 | |
9 | 21 | Wilson Fittipaldi | Brabham-Ford | 77 | + 3 kör | 21 | |
10 | 27 | Rolf Stommelen | March-Ford | 77 | + 3 kör | 25 | |
11 | 3 | Ronnie Peterson | March-Ford | 76 | + 4 kör | 15 | |
12 | 20 | Graham Hill | Brabham-Ford | 76 | + 4 kör | 20 | |
13 | 5 | Mike Beuttler | March-Ford | 76 | + 4 kör | 23 | |
14 | 9 | Dave Walker | Lotus-Ford | 75 | + 5 kör | 14 | |
15 | 14 | Denny Hulme | McLaren-Ford | 74 | + 6 kör | 7 | |
16 | 4 | Niki Lauda | March-Ford | 74 | + 6 kör | 22 | |
17 | 23 | Carlos Pace | March-Ford | 72 | + 8 kör | 24 | |
HN | 2 | François Cevert | Tyrrell-Ford | 70 | Helyezés nélkül | 12 | |
Kiesett | 22 | Henri Pescarolo | March-Ford | 58 | Baleset | 9 | |
Kiesett | 7 | Clay Regazzoni | Ferrari | 51 | Baleset | 3 | |
Kiesett | 11 | Mike Hailwood | Surtees-Ford | 48 | Baleset | 11 | |
Kiesett | 19 | Howden Ganley | BRM | 47 | Baleset | 20 | |
Kiesett | 10 | Tim Schenken | Surtees-Ford | 31 | Baleset | 13 | |
Kiesett | 18 | Peter Gethin | BRM | 27 | Baleset | 5 | |
Kiesett | 28 | Reine Wisell | BRM | 16 | Motorhiba | 16 |
Statisztikák
Vezető helyen:
- Jean-Pierre Beltoise: 80 (1-80)
Jean-Pierre Beltoise egyetlen győzelme, 4. leggyorsabb köre, Emerson Fittipaldi 1. pole-pozíciója.
- BRM 17. győzelme.
Források
- A Formula–1 hivatalos oldala
- 1972-es monacói nagydíj (grandprix.com)
Előző nagydíj: 1972-es Formula–1 spanyol nagydíj |
FIA 1972-es Formula–1 világbajnokság | Következő nagydíj: 1972-es Formula–1 belga nagydíj |
Előző nagydíj: 1971-es Formula–1 monacói nagydíj |
Formula–1 monacói nagydíj | Következő nagydíj: 1973-as Formula–1 monacói nagydíj |
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
Analóg multiméterek túlterhelés elleni védelme
Egyenáram
Egyenáram mérése
Egyenirányítós lengőtekercses műszer
Elektromágnes (fizika)
Elektromos feszültség
Elektromos térerősség
Fáziseltolódás
Fázismutató
Fajlagos ellenállás
Feszültséggenerátor
Feszültségváltó
Forgó mágneses tér
Háromfázisú hálózat
Hőelektromosság
Hatásos ellenállás
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.