A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
Vasútportál
| |
A Vasútportál célja az, hogy minden, a vasúttal kapcsolatos cikket bemutassunk. Mindennel foglalkozunk ami sínen megy, vagy azzal kapcsolatos: kezdve a mozdonyoktól az állomásokon keresztül egészen a biztosítóberendezésekig, egyszóval mindennel. Segítségedet szívesen vesszük és örömmel látunk a Vasútportál csapatában. A portál még csak születőben van, és azon vagyunk, hogy tökéletesítsük. Ebben is segíthetsz! Ha van egy cikk, amit kerestél, de nem találod, akkor bátran írd be a kért cikkek közé, és mi majd igyekszünk megcsinálni. Ha a fontos hiányzó cikkeknél találsz egy olyat, amit tudsz, érdekel vagy ismersz valakit, aki ért hozzá, akkor bátran alkosd meg! | |
Vasút
| |
A vasút kötöttpályás közlekedési rendszer, amelynek az elemei a vasúti pálya és a köré épülő vasúti infrastruktúra, illetve a többnyire vonatban közlekedő vasúti járművek. A vonat vontatását tönnyire mozdony végzi. A vasúti infrastruktúra hálózatba rendeződik, amelynek csomópontjaiként a vasútállomások és pályaudvarok szolgálnak. A vasút egyaránt alkalmas személy- és teherszállításra. A vasúti közlekedés a többi közlekedési módhoz képest elsősorban ott versenyképes, ahol sok embert vagy árut kell nagy távolságra szállítani, vagy egy sűrű hálózatban kell hatékonyan áru- vagy személyszállítási feladatokat (tömegközlekedés) megoldani. Az acélsínen gördülő acélkerekeknek köszönhetően a vasúti kocsik gördülési ellenállása viszonylag kicsi (8-szor kisebb, mint a gumi-aszfalt kapcsolat esetén), és a légellenállás a vonatszerelvény kialakítása miatt nem jelentős, ezért a vontatás költsége alacsony. Előnye a rendszeres és tömeges személy-, illetve áruszállításban bontakozik ki. A vasúti rendszer kiépítésének viszont magas a költsége, illetve pályához kötöttsége kevésbé rugalmas kiszolgálást tesz lehetővé a szinte mindenütt jelenlévő közútnál. Manapság ott, ahol kisebb mennyiségeket kell gyorsan célba juttatni, valamint nagy az emelkedő (lejtő) mértéke a vasút háttérbe szorult, szerepét a közúti illetve a légi közlekedés vette át. | |
|
|
Üzenet
| |
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
1981
1984
1995 típusú szerelvény
2009 típusú szerelvény
Advanced Passenger Train
Anglia
Billenőszekrényes járművek
British Rail 300 sorozat
British Rail 302 sorozat
British Rail 303 sorozat
British Rail 304 sorozat
British Rail 305 sorozat
British Rail 306 sorozat
British Rail 307 sorozat
British Rail 308 sorozat
British Rail 309 sorozat
British Rail 310 sorozat
British Rail 311 sorozat
British Rail 312 sorozat
British Rail 313 sorozat
British Rail 314 sorozat
British Rail 315 sorozat
British Rail 317 sorozat
British Rail 318 sorozat
British Rail 319 sorozat
British Rail 320 sorozat
British Rail 321 sorozat
British Rail 323 sorozat
British Rail 332 sorozat
British Rail 333 sorozat
British Rail 370 sorozat
British Rail 373 sorozat
British Rail 378 sorozat
British Rail 380 sorozat
British Rail 390 sorozat
British Rail 395 sorozat
British Rail 444 sorozat
British Rail 450 sorozat
British Rail 455 sorozat
British Rail 458 sorozat
CTRL
D78 típusú szerelvény
DVD
Egyenáram
Egyesült Királyság
Electrostar
Eurostar
Fájl:APT at Crewe.jpg
Fájl:P transport-lightblue.png
Felsővezeték
Fiat Ferroviaria
Franciaország
InterCity 125
Japán
Motorvonat
Mozdony
Nagysebességű vasút
Nyomtávolság
Pendolino
Portál:Vasút
Prototípus
Sablon:Villamos motorvonatok Angliában
Sablonvita:Villamos motorvonatok Angliában
Siemens Desiro
Sinkanszen
Southern Railway (Nagy-Britannia)
Speciális:Könyvforrások/0199269092
Speciális:Könyvforrások/0711014744
Speciális:Könyvforrások/085059412X
Speciális:Könyvforrások/086187580X
Speciális:Könyvforrások/0905466373
Személykocsi
Szerkesztő:B.Zsolt/nygma
TGV
Váltakozó áram
Virgin Trains
West Coast Main Line
Wikimédia Commons
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.