A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
Az EuroCity, rövidítve EC egy nemzetközi vasúti szolgáltatást jelöl az európai városközi vasúthálózaton belül. Az „IC”-vel (InterCity) ellentétben az „EC” vonatok olyan nemzetközi járatok, amik a lentebb meghatározott követelményeknek eleget tesznek. Az EuroCity a régebbi TEE (Trans-Europ-Express) nemzetközi gyorsvonat-kategória utódja. Az első EuroCity szerelvények 1987-ben indultak útjukra. A szervezet központja Hollandiában található.[1]
Magyarországi történetük
Magyarországon 1988-tól kezdve közlekednek EuroCity-vonatok, az elődjük az 1986-ban bevezetett Interexpress-vonatok voltak, amelyek az egykori keleti blokk államai között közlekedtek. Az első EC-vonat az 1988. május 29-től közlekedő EC „Lehár” (EC41) volt, amely reggel indult Bécsből és délelőtt érkezett a Déli pályaudvarra, az ÖBB 1146 sorozatú, kétáramrendszerű mozdonyával. Maga a "Lehár" nemzetközi gyorsvonatként már 1979 óta járt Budapest és Bécs között és 1988-ban minősítették át EuroCity-vé. A MÁV V63 sorozatból a V63 047 és a V63 049 vitte pár hónapig a vonatot. 1996-ban a budapesti végállomást a Déli pályaudvarról a Keletibe helyezték át.
A "Liszt Ferenc" EuroCity volt a második magyarországi EC-vonat. Az első időkben ezt is szintén V63 mozdonyok továbbították.
1994 júniusától az új osztrák kétáramrendszerű mozdonyok, a ÖBB 1014-esek kezdtek el járni az EC-vonatokkal. A következő magyarországi EuroCity az EC "Bartók Béla" volt. Ennek útvonala több lépésben fokozatosan hosszabbodott. Először Budapest-München között közlekedett, aztán Stuttgartig, majd Frankfurtig járt a németországi szakaszon. 1997-ben a magyar oldalon is meghosszabbították az útvonalat Miskolcon keresztül Debrecenig. A járat teljes hossza 1564 km volt. Az EuroCity vonatok belföldi utazásra 1997 óta vehetők igénybe InterCity pótjeggyel és ekkortól kezdve haladnak 140–160 km/h sebességgel a Budapest–Hegyeshalom–Rajka-vasútvonalon.
Napjainkban (2021-ben) napi 15 pár EuroCity-vonat érinti Magyarországot:
Magyarországról induló viszonylatok:
- Budapest-Keleti–Győr–Hegyeshalom–Bécs: Advent, Csárdás, Lehár, Liszt Ferenc, Semmelweis
- Budapest-Nyugati–Szob–Pozsony–Brno–Prága–(Hamburg) (2 óránként): Hungária, Metropolitan
- Budapest-Nyugati–Szob–Pozsony–Terespol: Báthory
- Záhony–Nyíregyháza–Debrecen–Budapest-Keleti–Győr–Hegyeshalom–Bécs: Hortobágy
Magyarországon átmenő:
- Bécs–Hegyeshalom–Győr–Budapest-Keleti–Püspökladány–Biharkeresztes–Kolozsvár: Transilvania
- Bécs–Hegyeshalom–Győr–Budapest-Keleti–Püspökladány–Nyírábrány–Szatmárnémeti: Szamos
Az Ausztria és Németország felé közlekedő RailJet vonatok besorolása nem egyértelmű, a jelenleg érvényben lévő közforgalmú menetrend a Railjet-et külön vonatnemnek tekinti, az állomási utastájékoztató kijelzőkön és a hangos utastájékoztatásban több helyen mégis is EuroCity-nek nevezik ezeket a járatokat is.
Jelenleg közlekedő
Elnevezés | Viszonylat |
---|---|
EC Advent | Budapest-Keleti pályaudvar-Győr-Hegyeshalom-Bécs (Decemberi szombatokon) |
EC Báthory | Budapest-Nyugati–Szob–Párkány–Pozsony–Bohumín–Katowice–Varsó/Krakkó (naponta) |
EC Csárdás | Budapest-Keleti pályaudvar-Győr-Hegyeshalom-Bécs (naponta; korábban Budapest-Prága között közlekedett) |
EC Hortobágy | Bécs-Hegyeshalom-Győr-Budapest-Keleti pályaudvar-Szolnok-Debrecen-Nyíregyháza-Záhony, közvetlen kocsival Záhony-Kijev (naponta; egy időben Nyugati pu.-Nyíregyháza között közlekedett; a 2014/2015-ös menetrendváltás óta EuroCity vonatként közlekedik; a 2014/2015-ös menetrend idején Debrecen-Szolnok-Cegléd-Kőbánya-Kispest-Ferencváros-Kelenföld-Győr-Bécs útvonalon közlekedett) |
EC Hungária | Budapest-Nyugati–Szob–Párkány–Pozsony–Prága–Drezda–Berlin–Hamburg (naponta; régen a Keleti pályaudvarról közlekedett) |
EC Lehár | Budapest-Keleti pályaudvar-Győr-Hegyeshalom-Bécs (naponta) |
EC Liszt Ferenc | Budapest-Keleti pályaudvar-Győr-Hegyeshalom-Bécs (naponta; régebben Budapest-Sopron között közlekedett IC-ként) |
EC Metropolitan | Budapest-Nyugati–Szob–Pozsony–Brno–Prága (2 óránként) |
EC Semmelweis | Budapest-Keleti pályaudvar-Győr-Hegyeshalom-Bécs (naponta) |
EC Szamos | Bécs-Hegyeshalom-Győr-Budapest-Keleti pályaudvar-Szolnok-Püspökladány-Debrecen-Nyírábrány- Nagykároly-Szatmárnémeti (naponta; Bécs és Püspökladány között a kolozsvári Transilvania EC-vel egyesítve közlekedik; régebben a Keleti pályaudvar volt a végállomása és Debrecen-Mátészalka-Tiborszálláson át közlekedett; korábban InterCity és gyorsvonatként is közlekedett) |
EC Transilvania | Bécs-Hegyeshalom-Győr-Budapest-Keleti pályaudvar-Szolnok-Püspökladány-Biharkeresztes-Nagyvárad-Kolozsvár (naponta; Bécs és Püspökladány között a szatmárnémeti Szamos EC-vel egyesítve közlekedik; korábban Keleti pályaudvar-Szolnok-Békéscsaba-Lőkösháza-Brassó viszonylatban közlekedett; a 2018/2019-es menetrendváltás óta EuroCity vonatként közlekedik, ezzel egyidőben változott az útvonala mostanira) |
Jelenleg nem közlekedő
Név | Útvonala |
---|---|
EC Avala | Belgrád–Kelebia–Kiskunhalas–Kiskőrös–Kunszentmiklós-Tass–Budapest-Keleti pályaudvar–Tatabánya–Győr–Mosonmagyaróvár–Hegyeshalom–Bécs (2011 és 2014 között Bécs helyett Prágába közlekedett; a 2014/2015-ös menetrend idején Kiskőrös–Kunszentmiklós-Tass–Budapest-Keleti pályaudvar helyett Kiskunfélegyháza–Kecskemét–Cegléd–Kőbánya-Kispest–Ferencváros–Kelenföldön keresztül közlekedett; felújítási munkák miatt 2019-től csak Budapest-Keleti és Bécs között közlekedett; megszűnt a 2019/2020-as menetrendváltással egy időben, helyét a Semmelweis EC vette át) |
EC Bartók Béla | Budapest-Keleti pályaudvar-Győr-Hegyeshalom-Bécs (2006-ig Münchenig közlekedett) |
EC Belvedere | Budapest-Keleti pályaudvar-Győr-Hegyeshalom-Bécs |
EC Bem József | Budapest-Keleti pályaudvar-Hidasnémeti-Kassa-Varsó |
EC Carlo Goldoni | Budapest-Keleti pályaudvar-Székesfehérvár-Fonyód-Nagykanizsa-Gyékényes-Zágráb-Ljubljana-Velence |
EC Comenius | Budapest-Nyugati–Szob–Pozsony–Brno–Prága |
EC Danubius | Budapest-Nyugati–Szob–Pozsony–Brno–Prága (korábban EuroNight vonatként közlekedett Budapest és Bécs között, közvetlen kocsival Frankfurtba) |
EC Jaroslav Hašek | Budapest-Nyugati–Szob–Pozsony–Brno–Prága (egy időben a Keleti pályaudvarról közlekedett) |
EC Jeszenszky János | Budapest-Nyugati–Szob–Pozsony–Brno–Prága (egy időben a Keleti pályaudvarról közlekedett) |
EC Moravia | Budapest-Nyugati–Szob–Párkány–Pozsony–Bohumín–Katowice–Varsó |
EC Petrov | Budapest-Nyugati–Szob–Pozsony–Brno–Prága (egy időben a Keleti pályaudvarról közlekedett) |
EC Polonia | Budapest-Keleti pályaudvar–Szob-Pozsony-Varsó |
EC Porta Bohemica | |
EC Slovan | Budapest-Nyugati–Szob–Pozsony–Brno–Prága (egy időben a Keleti pályaudvarról közlekedett) |
EC Varsovia | Budapest-Nyugati–Szob–Párkány–Pozsony–Bohumín–Katowice–Varsó (egy időben a Keleti pályaudvarról közlekedett, helyét a Báthory EC vette át) |
Követelmények
- A vonat két vagy több ország között közlekedjen (Az osztrák vasút 2011-ig közlekedtetett országon belüli EC vonatokat, ezek a menetrendben ÖEC jelöléssel szerepeltek)
- Az összes kocsi rendelkezzen légkondicionáló berendezéssel
- Megállás csak nagyobb városokban
- A megállás nem több, mint 5 perc, rendkívüli esemény esetén 15 perc
- Étel és ital legyen kapható a vonaton (lehetőleg legyen étkezőkocsi)
- A kalauz tudjon legalább két nyelven, az egyik legyen angol, francia vagy német
- Átlagsebesség (megállásokkal) minimum 90 km/h, kivéve hegyvidéken vagy vasúti kompon
- Nappali utazás (indulás 6:00 után, érkezés 0:00 előtt)
Kocsipark
Az EC-vonatokban futó személykocsiknak az alábbi kritériumokat kell teljesítenie:
- klimatizált
- RIC-képes
- maximális sebesség 200 km/h
- hatüléses fülkék mind 1., mind 2. osztályon, fülkehossz kb. 2,3 m az 1. osztályon és kb. 1,9 m a 2. osztályon
- termeskocsik 2+1 üléselrendezéssel az 1. osztályon és 2+2 üléselrendezéssel a 2. osztályon
A České Dráhy, a MÁV és részben az ÖBB és az SBB az EC-vonatokhoz új kocsikat szerzett be. A többi vasút olyan kocsikat használ az EC-vonatokban, mint a belföldi InterCity-vonatokhoz. Egyes esetekben régebbi kocsikat is használnak szükségből, melyek nem felelnek meg a kritériumoknak, mint például a Belga Vasút az 1955-ös átépítésű étkezőkocsikkal, melyek az 1990-es évek közepéig forgalomban voltak az EC "Vauban" és "Iris" vonatokban. A Zürich-München EC-vonatokban 50 éves étkezőkocsik futottak az 1990-es években, modern kocsik hiányában.
A DSB (Dán Vasút) IC-3 típusú dízel motorkocsikat is használ EC-forgalomban, míg a Deutsche Bahn az ICE-TD dízel motorvonatait közlekedteti Hamburg-Lübeck-Koppenhága között. Ezek az egyetlen EuroCity-járatok, melyek vasúti kompon kelnek át egyik országból a másikba.
Nevek
Egyes EuroCity vonatokat a 19-20. század luxusvonatainak mintájára neveztek el. Gyakran ezek a nevek megegyeznek a korábbi Trans-Europ-Express vonatok neveivel, például „Lutetia” a Párizs–Milánó közötti járatnak. A nevek az ülésekhez adott brosúrákon is olvashatók, amelyeken az egyes megállók érkezési időpontjai és az út részletei vannak.
Útvonalak
Ez a lap vagy szakasz tartalmában elavult, korszerűtlen, frissítésre szorul. Frissítsd időszerű tartalommal, munkád végeztével pedig távolítsd el ezt a sablont! |
2007. január
- EC 6/7 Hamburg-Chur
- EC 6/7 Dortmund-Chur
- EC 22 Bécs-Dortmund
- EC 23 Hamburg-Bécs
- EC 24/25 Budapest-Győr-Bécs-Frankfurt-Köln-Dortmund
- EC 30/31 "Allegro Johann Strauss" - Bécs-Villach-Velence
- EC 30/33 Koppenhága-Hamburg
- EC 31/34 Koppenhága-Hamburg
- EC 32/35 Koppenhága-Hamburg
- EC 32/33 "Allegro Stadivari" - Velence-Villach-Bécs
- EC 37/38 Hamburg-Koppenhága
- EC 39 Hamburg-Koppenhága
- EC 40/41 Berlin-Varsó
- EC 42/43 Budapest-Bécs
- EC 44/45 Varsó-Berlin
- EC 46/47 Varsó-Berlin
- EC 50/51 "Casanova" - Ljubljana-Velence
- EC 52/53 Frankfurt-Saarbrücken-Párizs (removed on June 10, 2007, replaced by a TGV)
- EC 60/61 München-Stuttgart-Strasbourg
- EC 62/63 "Kálmán Imre" - Budapest-Győr-Bécs-Salzburg-München
- EC 64/65 München-Párizs (removed on December 9, 2007, replaced by a TGV)
- EC 68/69 "Mozart" - Bécs-München
- EC 70/71 "Antonín Dvořák" – Bécs-Brno-Prága
- EC 72/73 "Johann Gregor Mendel" - Bécs-Prága
- EC 74/75 "Smetana" - Bécs-Prága
- EC 80/81 "Garda" - Verona Porta Nuova-München
- EC 82/83 "Paganini" - Verona Porta Nuova-München
- EC 84/85 "Michelangelo" - Róma-München
- EC 86/87 "Tiepolo" - Velence-München
- EC 90/91 "Vauban" – Brüsszel-Luxemburg-Strasburg-Bázel SBB-Berne-Interlaken Ost
- EC 93-88/89-92 "Leonardo Da Vinci" - Milánó Centrale-München
- EC 96/97 "Iris" – Brüsszel-Luxemburg-Strasburg-Bázel SBB-Zürich-Chur
- EC 100/101 Chur-Hamburg
- EC 100/101 "Jože Plečnik" - Ljubljana-Graz-Linz-Prága
- EC 102 Chur-Kiel
- EC 102/103 "Polonia" - Bécs-Varsó
- EC 104/105 "Sobieski" – Bécs-Ostrava-Katowice-Varsó
- EC 106/107 "Praha" – Varsó-Katowice-Ostrava-Prága
- EC 106/117 "Tiziano" - Milánó Centrale-Chiasso-Bázel
- EC 108/109 "Comenius" – Krakkó-Ostrava-Prága
- EC 108/117 "Verdi" - Milánó Centrale-Chiasso-Bázel
- EC 109/110 "Ticino" - Bázel-Chiasso-Milánó Centrale
- EC 111/114 "San Marco" - Venezia S.Lucia - Chiasso - Bázel
- EC 112/113 - Klagenfurt-München
- EC 114/115 - Klagenfurt-Salzburg-München-Stuttgart-Frankfurt-Dortmund
- EC 115/116 "Mediolanum" - Bázel-Chiasso-Milánó Centrale
- EC 120/121 "Košičan" – Kassa-Prága
- EC 121/126 "Leman" - Geneva Airport-Milánó Centrale
- EC 122/123 "Vallois" - Milánó Centrale-Geneva Airport
- EC 124/125 "Monte Rosa" - Milánó Centrale-Geneva Airport
- EC 126/127 "Fatra" – Zsolna-Prága
- EC 128/129 "Hradčany" - Zsolna-Prága
- EC 130/133 "Verbano" - Milánó Centrale-Brig-Bázel
- EC 131/134 "Val d'Ossola" - Bázel-Brig-Milánó Centrale
- EC 132/135 "BorRómao" - Milánó Centrale-Brig-Bázel
- EC 134/135 "Slovenská strela" - Pozsony-Prága
- EC 139-140/159-160 "Riviera Dei Fiori" - Nice Ville-Milánó Centrale
- EC 140/141 "Detvan" - Zvolen-Ostrava
- EC 141-142/147-148 "Ligure" - Milánó Centrale-Nice Ville
- EC 143-144/145-146 "Sanremo" - Milánó Centrale-Nice Ville
- EC 150/151 "Emona" - Bécs-Graz-Ljubljana
- EC 158/159 "Croatia" - Zágráb-Graz-Bécs
- EC 160/161 "Maria Theresia" - Bécs-Innsbruck-Zürich
- EC 162/163 "Transalpin" – Bécs-Innsbruck-Zürich-Bázel SBB
- EC 164/165 "Kaiserin (Empress) Elizabeth" - Salzburg-Innsbruck-Zürich
- EC 170/171 "Hungaria" – Budapest-Pozsony-Brno-Prága-Drezda-Berlin
- EC 170/177 "Monte Ceneri" - Milánó Centrale-Zürich
- EC 171/178 "Teodolinda" - Zürich-Milánó C.
- EC 172/173 "Vindobona" – Bécs-Brno-Prága-Dresden-Berlin-Hamburg
- EC 172/179 "Insubria" - Milánó C. - Zürich
- EC 173/174 "Canaletto" - Schaffhausen-Velence
- EC 174/175 "Jan Jesenius" – Budapest-Pozsony-Brno-Prága-Dresden-Berlin-Hamburg
- EC 175 "Cinque Terre" - Schaffhausen-Livorno Centrale
- EC 176 "Cinque Terre" - Livorno Centrale-Zürich
- EC 176 - Prága-Dresden-Berlin-Hamburg
- EC 177 - Berlin-Wien
- EC 178/179 - Prága-Berlin
- EC 188/189 "Grödnertal (Val Gardena)" - Verona-Bolzano-Innsbruck-München
- EC 190/191 München-Zürich
- EC 192/193 München-Zürich
- EC 194/195 München-Zürich
- EC 196/197 München-Zürich
- EC 212/213 "Mimara" - Zágráb-Villach
- EC 230/231 Koppenhága-Hamburg
- EC 232/233 Koppenhága-Hamburg
- EC 240/241 "Wawel" – Krakkó-Katowice-Wrocław-Berlin-Hamburg
- EC 278/279 "Jaroslav Hašek" – Budapest-Pozsony-Brno-Prága
- EC 295/296 "Jean Monnet" – Brüsszel-Luxemburg-Strasburg-Bázel SBB
- EC 314/315 "Agram" - Zágráb-Ljubljana-Villach-Salzburg
- EC 370 – Bécs-Brno-Prága-Drezda-Berlin-Hamburg-Aarhus
- EC 371 - Arhus-Hamburg-Berlin-Drezda-Prága
- EC 386/387 Hamburg-Arhus
- EC 9240/9249 "Caravaggio" - Milánó Centrale-Párizs
- EC 9241/9248 "Manzoni" - Párizs-Milánó Centrale
- EC 9242/9247 "Dumas" - Milánó Centrale-Párizs
EuroCity vonatok
Ez a lap vagy szakasz tartalmában elavult, korszerűtlen, frissítésre szorul. Frissítsd időszerű tartalommal, munkád végeztével pedig távolítsd el ezt a sablont! |
Száma | Elnevezés | Viszonylat | Vaspályatársaság | Első | Utolsó | EC index |
---|---|---|---|---|---|---|
EC 230,231/233 | Absalon | Koppenhága – Puttgarden – Hamburg | DSB | 2001. 06. 01. | 2002. 12. 14. | 2001.01 |
EC 67,66 | Admiraal de Ruijter | Amsterdam – Hoek van Holland – Harwich – London | NS/BR | 1987. 05. 31. | 1987.32 | |
EC | Adria | Budapest-Székesfehérvár-Zagreb Glavni Kol.-Split | ||||
EC 1160,1167 | Advent | Budapest-Győr-Bécs | ||||
EC 314, 315 | Agram | Zagreb – Ljubljana – Jesenice – Villach Hbf – Tauerntunnel – Salzburg Hbf | SŽ | 2002. 12. 15. | 2002.03 | |
EC 204,201 | Agram | Budapest-Székesfehérvár-Zagreb Glavni Kol. | ||||
EC 166,167 | Albert Einstein | Prága – Furth im Wald – Lindau – Bern – Interlaken | ČD | 1993. 05. 23. | 2002. 12. 14. | 1993.03 |
EC 46, 47 | Alexander von Humboldt | Berlin – Hannover – Köln – Brüsszel | DB | 1993. 05. 23. | 1998. 05. 23. | 1993.11 |
EC 390,391 | Alfred Nobel | Hamburg-Altona – Puttgarden – Stockholm/Oslo | DB | 1987. 05. 31. | 1992. 05. 30. | 1987.58 |
EC 174,175 | Alois Negrelli | Prága – Schöna – Hamburg-Altona | ČD | 2000. 05. 28. | - | 2000.01 |
EC 18,19 | Andreas Hofer | Innsbruck – Kufstein – Dortmund | DB | 1991. 06. 02. | 2002. 12. 14. | 1991.03 |
EC 92,93 | Angelika Kauffmann | München – Lindau – Zürich | DB | 1993. 05. 23. | 2002. 12. 14. | 1993.10 |
EC 128,129 | Anton Bruckner | Linz – Passau – Hamburg-Altona | DB | 1991. 06. 02. | 1993. 05. 22. | 1991.02 |
EC 70, 71 | Antonín Dvořák | Bécs Südbahnhof – Hohenau – Breclav – Brno hl.n. – Ceska Trebova – Pardubice hl.n. – Kolin – Prága-Holesovice | ||||
EC 114, 115 | Arbalète | Zürich – Basel – Párizs-Est | SNCF | 1987. 05. 31. | 1997. 05. 28. | 1987.44 |
EC | Avala | Belgrado – Kelebia – Budapest – Párkány – Pozsony – Brno – Prága | ||||
Balkan Express | Beograd - Niš - Sofia - Istanbul | |||||
EC 84,85 | Barbarossa | Milano – Chiasso – Schaffhausen – Stuttgart | 1987. 05. 31. | 1988. 05. 29. | 1987.26 | |
EC 475, 477 | Barcelona Talgo | Barcelona - Toulouse - Les Aubrais - Párizs-Austerlitz | RENFE | 1987. 05. 31. | 1993. 05. 22. | 1987.60 |
EC 62,63 | Bartók Béla | München – Salzburg – Budapest Keleti | MÁV | 1991. 06. 02. | - | 1991.01 |
EC 98,99 | Bavaria | Zürich HB – St. Margrethen – Bregenz – Lindau Hbf – München Hbf | DB | 1987. 05. 31. | 2002. 12. 14. | 1987.31 |
EC 63,62 | Benjamin Britten | Londen – Harwich – Hoek van Holland – Amsterdam | NS/BR | 1987. 05. 31. | 1987.64 | |
EC 340,341 | Beograd | Bécs - Budapest - Novi Sad - Beograd | ||||
EC 40, 41 EC 44, 45 EC 46,47 |
Berlin-Warszawa Express | Varsó Wschodnia – Varsó Centralna – Kutno – Konin – Poznan Gl. – Swiebodzin – Rzepin – Frankfurt (Oder) – Berlin Ostbahnhof – Berlin Hbf | DB | 2002. 05. 31. | 2002.01 | |
EC 48, 49 | Berlin-Warszawa Express | Poznan Gl. – Swiebodzin – Rzepin – Frankfurt (Oder) – Berlin Ostbahnhof – Berlin Hbf | 2002. 05. 31. | 2002.01 | ||
EC 104,105 | Berner Oberland | Amsterdam – Basel – Interlaken | SBB | 1991. 06. 02. | 1991.18 | |
EC 42,43 | Berolina | Varsó – Frankfurt Oder – Berlin | DR | 1992. 05. 31. | 2002. 05. 30. | 1992.07 |
EC 188,189 | Bertel Thorvaldsen | Hamburg – Puttgarden – Koppenhága | DB | 1992. 05. 31. | 2002. 12. 14. | 1992.01 |
EC 20,21 | Blauer Enzian | Klagenfurt – Salzburg – Dortmund | DB | 1987. 05. 31. | 2002. 12. 14. | 1987.06 |
EC 141,152 | Bonifacius | Amsterdam - Emmerich - Köln | DB | 1991. 06. 02. | 2000. 10. 31. | 1991.14 |
EC 123, 124 | Borromeo | Genève – Brig – Domodossola – Milano Centrale | CIS | 2004. 12. 12. | ||
EC 107, 198 | Brianza | Bellinzona – Chiasso – Como S. Giovanni – Milano Centrale | CIS | |||
EC 83, 86 | Brabant | Párizs Gare du Nord – Brüsszel-Zuid | SNCF | 1987. 05. 31. | 1993. 05. 23. | 1987.56 |
Bulgaria | Moskva - Kiev - Bucuresti - Sofia/Varna/Burgas | |||||
EC 50, 51 | Casanova | Ljubljana – Postojna – Sezana – Villa Opicina – Monfalcone – Portogruaro-Caorle – Velence Mestre – Velence Santa Lucia | SŽ | 2003. 12. 15. | 2008. 03. 31. | 2003.01 |
EC 382,383 | Canaletto | Schaffhausen – Zürich HB – Gotthard – Milaan - Velence | CIS | 2004. 06. 13. | ||
EC 178,179 | Carl Maria von Weber | Prága - Schöna - Hamburg | ČD | 1994. 05. 29. | 1994.01 | |
Carlo Goldoni | Velence - Ljubljana - Zagreb - Budapest | FS | 2001. 06. 10. | 2006. 12. 09. | 2001.04 | |
EC 4,5 | Carlo Magno | Sestri Levante - Basel - Dortmund | DB | 1987. 05. 31. | 1992. 05. 30. | 1987.02 |
EC 9240,9249 | Caravaggio | Milano Centrale - Párizs | SNCF | 2003. 12. 15. | 2003.02 | |
EC 70,71 | Catalan-Talgo | Barcelona – Gerona – Port Bou – Cerbère – Perpignan – Narbonne – Béziers – Sète – Montpellier – Nîmes – Avignon – Valence – Romans Bourg de Péage – Grenoble – Challes les Eaux – Chambéry – Aix les Bains le Revard – Culoz – Bellegarde – Genève-Cornavin | RENFE | 1987. 05. 31. | 1987.47 | |
EC 22,29 | Champs Elysees | (TGV) Lausanne - Párizs | SNCF | 1987. 05. 31. | 1987.42 | |
EC 80,181 | Christian Morgenstern | Hamburg – Puttgarden – Koppenhága | DB | 1992. 05. 31. | 2002. 12. 14. | 1992.02 |
EC 355, 354 | Cinque Terre | Schaffhausen – Zürich HB – Gotthard – Milaan - Genua - Livorno | CIS | 2004. 06. 13. | 2008. 12. 14. | |
EC 26,23 | Cisalpin | Információ forrás: https://hu.wikipedia.org/wiki/EuroCity