Figyelmeztetés: Az oldal megtekintése csak a 18 éven felüli látogatók számára szól!
Honlapunk cookie-kat használ az Ön számára elérhető szolgáltatások és beállítások biztosításához, valamint honlapunk látogatottságának figyelemmel kíséréséhez. Igen, Elfogadom

Electronica.hu | Az elektrotechnika alapfogalmai : Elektrotechnika | Elektronika



...


...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

FS E633 sorozat
 
FS E632 sorozat
FS E632 sorozat
Általános adatok
GyártóFiat Ferroviaria, TIBB
Gyártásban19821987
Darabszám65 + 1 prototípus db
Műszaki adatok
TengelyelrendezésB-B-B
Nyomtávolság1 435 mm
Hajtókerék-átmérő1 040 mm
Teljesítmény
Névleges4 200 kW
Engedélyezett legnagyobb sebesség160 km/h
Ütközők közötti hossz17 800 mm
Magasság4 310 mm
Szélesség3 000 mm
Szolgálati tömeg103 t
Villamos vontatás
Áramnem3 kV DC
Áramellátásfelsővezeték
A Wikimédia Commons tartalmaz FS E632 sorozat témájú médiaállományokat.
SablonWikidataSegítség
FS E632 sorozat
FS E633 sorozat
Általános adatok
Gyártásban1979-1987
Darabszám147 + 4 prototípus db
Műszaki adatok
TengelyelrendezésB-B-B
Nyomtávolság1 435 mm
Hajtókerék-átmérő1 040 mm
Teljesítmény
Névleges4 200 kW
Engedélyezett legnagyobb sebesség130 km/h
Ütközők közötti hossz17 800 mm
Magasság4 310 mm
Szélesség3 000 mm
Szolgálati tömeg103 t
Villamos vontatás
Áramnem3 kV DC
Áramellátásfelsővezeték
A Wikimédia Commons tartalmaz FS E632 sorozat témájú médiaállományokat.
SablonWikidataSegítség

Az FS E632 sorozat és FS E633 sorozat két B-B-B tengelyelrendezésű, 3 kV egyenáramú olasz villamosmozdony-sorozat. A mozdonyok beceneve olaszul: Tigre (tigris).

Története

Az E.632/E.633-as mozdonyok voltak az első olasz mozdonyok, amelyeket az E.444.005-ös próbamozdonnyal végzett kísérletek alapján elektronikus vontatásvezérlő rendszerrel láttak el. A Ferrovie dello Stato (vagy FS, az olasz vasút akkori kvázi-monopóliumának) egy új mozdonyra vonatkozó igényét teljesítették, amelyet a közepes súlyú személyvonatokon és egy hasonlót a meredek vonalakon történő teherszállításhoz kellett használni.

Az első egység 1979. október 11-én futott be. Az első öt prototípussal végzett nehézkes tesztprogramot követően 90 mozdonyra (75 E.633, a teherszállító változat, és 15 E.632) adtak ki első megrendelést. A menetrendszerű járatok 1983-ban kezdődtek Észak-Olaszországban. Miután a kezdeti problémákat megoldották, a sorozat rendkívül sikeresnek és megbízhatónak bizonyult.

Műszaki részletek

A korábbi FS-sorozatoktól eltérően az E.632/633-asok kocsiszekrénye nem csuklós. Az erőforrást három 1635 kilowattos (2193 lóerő) FS T850 egyenáramú vontatómotor alkotja, amelyek egyenként kéttengelyes, egymotoros forgóvázakra vannak szerelve. Mindegyik motor háromfrekvenciás chopperrel van ellátva, amely a régebbi olasz mozdonyokon használt ellenálláshálózatot (reosztát) helyettesíti. Ez lehetővé teszi, hogy a motorok korlátlan ideig kockázat nélkül működjenek.

A két sorozat különböző sebességváltóval rendelkezik: 36/64 az E.632 esetében, amelynek maximális sebessége 160 km/h, és 29/64, amelynek maximális sebessége csak 130 km/h, de nagyobb a vonóereje. Kezdettől fogva minden egységet felszereltek a szabványos 78 sodronykábellel a vezérlőkocsikhoz való csatlakoztatáshoz, ami hasznos volt az ingavonatok kialakításánál. 40 E633-at felszereltek 13 sodrású ZDS-kábellel (comando multiplo) is, hogy a "főmozdonyról" több másik mozdonyt is lehessen vezérelni, egyetlen mozdonyvezetővel.

A mozdonyok a pneumatikus fékeken kívül reosztatikus fékrendszerrel is rendelkeznek. A fékreosztát a tetőn, az áramszedők között helyezkedik el. A légfék a motor elhelyezésével kapcsolatos helyhiány miatt vegyes fékpofa-tárcsafék rendszert alkalmaz (kerekenként egy fékpofa és tengelyenként egy tárcsa); továbbá az E.632-esek fékhengerei 254 mm-esek, míg az E.633-asok 203,2 mm-esek. A chopper szabályozás és a reosztatikus fékezés lehetővé teszi, hogy a mozdonyvezető automatikus sebességszabályozást állítson be; a mozdony szükség esetén elektromos fékezéssel vagy vontatással próbálja tartani a beállított sebességet. Ez a sorozat volt az első Olaszországban, amely ezt lehetővé tette.

Kapcsolódó fejlesztés

Az E.632/633 alapjául szolgált a szardíniai 25 kV-os váltakozó áramú vonalakon való használatra szánt FS E.491/FS E492-es mozdonyok fejlesztéséhez, amelyek azonban soha nem kerültek sorozatgyártásra.

Az E.652-es sorozat az E.633/2-ből származó mozdonytípus. Egyesítik az E.633-as gyorsulási és vontatási képességét az E.632-es sebességével (160 km/h); külsőleg majdnem azonosak az E.632/3-as mozdonyokkal, de az elektromos rész nagyon különbözik. Az első mozdony 1989-ben készült, és ez volt az első olasz mozdony, amely elektronikus fedélzeti diagnosztikával és a vezetőpulton lévő relatív képernyővel rendelkezett.

2017-től 171 E.652-es a Trenitalia Global Logistic (Cargo) részlegéhez van rendelve, tehervonatokat vontatva, bár néha meghibásodások miatt személyvonatok (gyakran távolsági vonatokon) lehet látni ezeket segélyszolgálatokon.

A Ferrovie Nord Milano E.620-as B-B mozdonya (becenevén Tigrotto) a sorozat két forgóvázas változata.

Darabszámuk

  • FS E632: 65 + 1 prototípus
  • FS E633: 147 + 4 prototípus

Irodalom

  • O. Santanera, P. Ferrazzini: Die elektrischen, mit Gleichstromsteller ausgerüsteten Vollbahn-Lokomotiven der Reihe E 632 / E 633 der Italienischen Staatsbahnen. In: ZEV Glasers Annalen. Nr. 8-9, 1983, S. 280–296.
  • Klaus Eckert/Torsten Berndt: Lexikon der Lokomotiven. Komet Verlag GmbH, Köln, 2005, ISBN 3-89836-505-0
  • Renzo Pocaterra: Lokomotiven. Kaiser, Klagenfurt, 2006, ISBN 3-7043-1367-X

További információk

Commons:Category:FS E.632
A Wikimédia Commons tartalmaz FS E632 sorozat témájú médiaállományokat.
Információ forrás: https://hu.wikipedia.org/wiki/FS_E633_sorozat
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.


Villamosmérnöki és elektronikai alapfogalmak - elektronica.hu
čítajte viac na tomto odkaze: FS E633 sorozat



Hladanie............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

Fájl:FS E632 007.jpg
Fiat Ferroviaria
1982
1987
Tengelyelrendezés
Nyomtávolság
Egyenáram
Felsővezeték
Wikimédia Commons
Category:FS E.632
Sablon:Vasúti jármű infobox
Q897836
Wikipédia:Segítség az infoboxokhoz
Fájl:Cargo train.jpg
1979
1987
Tengelyelrendezés
Nyomtávolság
Egyenáram
Felsővezeték
Wikimédia Commons
Category:FS E.632
Sablon:Vasúti jármű infobox
Q897836
Wikipédia:Segítség az infoboxokhoz
Tengelyelrendezés
Olaszország
Villamosmozdony
FS E444 sorozat
Ferrovie dello Stato
Vasúti árufuvarozás
1979
Október 11
1983
Észak-Olaszország
Lóerő
Egyenáram
Vontatómotor
Vezérlőkocsi
Ingavonat
Szardínia (sziget)
25 kV-os villamos vontatás
FS E492 sorozat
1989
2017
Speciális:Könyvforrások/3898365050
Speciális:Könyvforrások/370431367X
Category:FS E.632
Wikimédia Commons
Category:FS E.632
Angol nyelv
Angol nyelv
Sablon:Vasúti vontatójárművek Olaszországban
Sablon:Vasúti vontatójárművek Olaszországban
Sablonvita:Vasúti vontatójárművek Olaszországban
Olaszország
Gőzmozdony
FS 187
FS 193
FS 196
FS 198 sorozat
FS 211
FS 292
FS 402
FS 422
FS 453
FS 477
FS 543
FS 554
FS 555
FS 604
FS 652
FS 653
FS 683II
FS 687
FS 688 sorozat
FS 728
FS 736
FS 871
FS 912
FS 122 sorozat
FS 187 sorozat
FS 193 sorozat
FS 194 sorozat
FS 195 sorozat
FS 196.001
FS 197 sorozat
FS 198 sorozat
FS 198.001
FS 211 sorozat
FS 219 sorozat
FS 222 sorozat
FS 223 sorozat
FS 292 sorozat
FS 402 sorozat
FS 422 sorozat
FS 453 sorozat
FS 477 sorozat
FS 512 sorozat
FS 513 sorozat
FS 542 sorozat
FS 543 sorozat
FS 554 sorozat
FS 555 sorozat
FS 604 sorozat
FS 652 sorozat
FS 653 sorozat
FS 683II sorozat
FS 687 sorozat
FS 688 sorozat
FS 728 sorozat
FS 736 sorozat
FS 871 sorozat
FS 912 sorozat
Dízelmozdony
FS D341 sorozat
FS D345 sorozat
FS D443 sorozat
FS D445 sorozat
Villamosmozdony
Váltakozó áram
FS E430 sorozat
Egyenáram
FS E.326 sorozat
FS E402 sorozat
FS E405 sorozat
FS E424 sorozat
FS E428 sorozat
FS E444 sorozat
FS E444 sorozat
FS E464 sorozat
FS E626 sorozat
FS E633
FS E636 sorozat
FS E646
FS E646 sorozat
FS E652 sorozat
FS E655
FS E656 sorozat
25 kV-os villamos vontatás
Hertz
FS E492 sorozat
FS E492 sorozat
FS E402 sorozat
FS E403 sorozat
FS E412 sorozat
FS E432 sorozat
FS E550 sorozat
Motorvonat
ETR 200 sorozat
ETR 200 sorozat
ETR 200 sorozat
ETR 240
ETR 300
ETR 401
ETR 450
ETR 460
ETR 470
ETR 480
ETR 485
ETR 500
ETR 600
ETR 600
Frecciarossa 1000
Stadler FLIRT
FS ALn 663 sorozat
FS ALn 668 sorozat
FS ALn 772 sorozat
FS ALn 773 sorozat
Stadler GTW
Olasz mozdonyok és motorvonatok listája
Fájl:P transport-lightblue.png
Portál:Vasút
Updating...x




A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.