Figyelmeztetés: Az oldal megtekintése csak a 18 éven felüli látogatók számára szól!
Honlapunk cookie-kat használ az Ön számára elérhető szolgáltatások és beállítások biztosításához, valamint honlapunk látogatottságának figyelemmel kíséréséhez. Igen, Elfogadom

Electronica.hu | Az elektrotechnika alapfogalmai : Elektrotechnika | Elektronika



...


...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

CSSZ4
CSSZ4 sorozat
A CSSZ4–072 pályaszámú villamosmozdony az ukrajnai Vinnicja állomásán
A CSSZ4–072 pályaszámú villamosmozdony az ukrajnai Vinnicja állomásán
Általános adatok
Gyártó Škoda Művek
Gyártásban 1963-1972
Darabszám232 db
Műszaki adatok
Tengelyelrendezés Co′Co′
Nyomtávolság 1 520 mm
Hajtókerék-átmérő 1 250 mm
Engedélyezett legnagyobb sebesség160 km/h
Hossz 19 980 mm
Magasság 5 240 mm
Villamos vontatás
Áramnem 25 kV 50 Hz AC
Áramellátás felsővezeték
Teljesítmény
Állandó 5100 kW
A Wikimédia Commons tartalmaz CSSZ4 sorozat témájú médiaállományokat.
SablonWikidataSegítség
Az Ukrajnában modernizált CSSZ4–052 pályaszámú mozdony

A CSSZ4 (cirill betűkkel: ЧС4 – Чехословацкий, тип 4, magyar átírásban: Csehoszlovackij, tyip 4, magyarul: csehszlovák 4-es típus) csehszlovák gyártmányú fővonali, hattengelyes, váltakozó áramú villamosmozdony, melyet a Škoda Művek gyártott 19631972 között a Szovjet Vasutak részére. Gyári típusjelzése 52E. 1973-tól már csak a modernizált, CSSZ4T jelű változatát gyártották. A megmaradt példányok napjainkban elsősorban Oroszországban, Fehéroroszországban és Ukrajnában üzemelnek. Módosított, négytengelyes változata az S 499.0 villamosmozdony, melyet 1968-tól gyártottak.

Története

Tervezését 1962-ben kezdték a plzeňi Škoda Műveknél a Szovjet Vasutak igényei alapján. Az első, S 699.001 jelzésű prototípust 1963-ban készítették el a Škodánál, amely a későbbi sorozatgyártású változat alapja lett. Az első CSSZ4 mozdonyt 1965-ben szállították a Szovjetunióba, mellyel próbafutásokat végeztek. Ezek eredményeit figyelembe véve több módosítást végeztek a mozdonyon, többek között módosították a futóművet. A forgalomba állított mozdonyok a Szovjetunió európai részén (Rosztov, Brjanszk, Kijev, Szaratov) üzemeltek.

1971-ben modernizálták, a CSSZ4T típusjelzésű és 62E gyári jelzésű mozdony új karosszériát, villamos ellenállásféket kapott és több berendezését korszerűsítették. A CSSZ4 gyártása folyamatosan csökkent, majd 1973-tól már csak a korszerűsített CSSZ4T-t gyártották. A CSSZ4-ből 232, míg a CSSZ4T-ből 509 darabot gyártottak és szállítottak a Szovjet Vasutak részére.

A mozdonyok nagyjavítását a Zaporizzsjai Villamosmozdony-javító Üzem végezte. 19992012 között 104 darab Ukrajnában üzemelő CSSZ4 mozdonyt korszerűsítettek. Ennek során módosították a karosszériát és a vezetőállást is, a mozdonyok a CSSZ7 külső megjelenését kapták.

A 2000-es években több szolgálatból kivont mozdonyt múzeumok kaptak meg.

További információk

Commons:Category:Electric locomotive ChS4
A Wikimédia Commons tartalmaz CSSZ4 témájú médiaállományokat.
Információ forrás: https://hu.wikipedia.org/wiki/CSSZ4
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
Zdroj: Wikipedia.org - čítajte viac o CSSZ4

Villamosmérnöki és elektronikai alapfogalmak - elektronica.hu
čítajte viac na tomto odkaze: Villamos mozdonyok





A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.