A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
CRH5 | |
China Railways CRH5 | |
Általános adatok | |
Gyártó |
Alstom (Technológia kihelyezéssel) Changchun Railway Vehicles Co., Ltd. |
Gyártásban | 2006- |
Darabszám | 110 motorvonat (880 egység) db |
Műszaki adatok | |
Nyomtávolság | 1435 mm |
Engedélyezett legnagyobb sebesség | 250 km/h |
Magasság | 4270 mm |
Üres tömeg | 451 t |
Villamos vontatás | |
Áramnem | 25 kV 50 Hz AC |
Áramellátás | Felsővezeték |
Teljesítmény | |
Rövid idejű | 11 000 kW |
Kocsi / Motorkocsi | |
Ülőhelyek száma | 606 db |
A Wikimédia Commons tartalmaz CRH5 témájú médiaállományokat. | |
Sablon • Wikidata • Segítség |
A CRH5 egy Kínában közlekedő nyolcrészes nagysebességű villamosmotorvonat-sorozat. A CRH5 alapjául a francia Alstom által gyártott, Finnországban szolgáló Pendolino-k és az Olaszország számára kifejleszett ETR 600 New Pendolino típusok szolgáltak. A vonatok sebességét 200 km/h-ról a Kínában elvárt 250 km/h-ra kellett növelni, és a típust technológiai transzfer keretein belül kellett szállítani.
Az első 60 példányra 2004-ben adta le a rendelést a Kínai Vasúti Minisztérium, 2009-ben további 30, majd 2010-ben 20 darab került még leszállításra.
Az első három vonat az Alstom olasz gyárában készült, a további példányok fokozatosan a kínai CNR Changchun Railway Vehicle üzeméből kerültek ki.
Az első vonatok a Peking-Harbin szakaszra kerültek, majd a Peking–Kanton és Sicsiacsuang–Tajjüan vonalakat is meghódították.
Képgaléria
Források
- OB121 :: CRH: a kínai nagysebességű vasúti program. ob121.com, 2011 . . (Hozzáférés: 2011. május 12.)
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.