Figyelmeztetés: Az oldal megtekintése csak a 18 éven felüli látogatók számára szól!
Honlapunk cookie-kat használ az Ön számára elérhető szolgáltatások és beállítások biztosításához, valamint honlapunk látogatottságának figyelemmel kíséréséhez. Igen, Elfogadom

Electronica.hu | Az elektrotechnika alapfogalmai : Elektrotechnika | Elektronika



...


...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

CRH1
CRH1
CRH1 at Guangshen Railway.jpg
China Railways CRH1
Általános adatok
Gyártó Bombardier Transportation és Sifang Power Transportation
Gyártásban 2007-től napjainkig
Darabszám40 db
Műszaki adatok
Nyomtávolság 1435 mm
Gyorsítás 0,6 m/s²
Engedélyezett legnagyobb sebesség200 km/h
Magasság 4040 mm
Szélesség 3328 mm
Üres tömeg420,4 t
Villamos vontatás
Áramnem 25 kV 50 Hz AC
Áramellátás felsővezeték
Teljesítmény
Rövid idejű 5300 kW
Kocsi / Motorkocsi
Ülőhelyek száma670 db
A Wikimédia Commons tartalmaz CRH1 témájú médiaállományokat.
SablonWikidataSegítség

A CRH1 egy Kínában közlekedő nagysebességű villamosmotorvonat-sorozat. A vonatot együtt tervezte a Sifang és a Bombardier Svédországban, Västeråsben. Neve eredetileg C2008 lett volna.

A CRH1 5300 kW teljesítményű, és a 25 kV 50 Hz-es váltakozó árammal villamosított vonalakon képes közlekedni. A vonatba IGBT feszültségátalakítót építettek be.

Története

A CRH1 villamos motorvonat Bombardier Transportation technológián alapul és egy kínai-kanadai vegyesvállalat (Bombardier és Sifang) gyártja Kínában, Shandong Provinciában, Qingdaóban.

A Bombardier a kínai projekt számára eddig három vonatvariánssal rukkolt elő: A két első sorozat, a CRH1A és CRH1B gyakorlatilag a cég által már jól bejáratott, de elavult Regina sorozatra épült.

Harmadik vonatnak a CRH1E kódnévre hallgató Zefiro-t vetette be a kínai piac meghódítására a cég, és ezzel láthatóan nagyobb sikert érnek el a hatalmas piacon.

Összesen 40 szerelvény készült el, mindegyik 8 részes, egyenként 670 ülőhellyel. A vonatok ára 560 millió euró volt.[1]

A legtöbb CRH1 vonatot elkülönítették a Kanton–Sencsen-vasútvonal részére, ahol kiváltott minden mozdony vontatta vonatot Kanton és Sencsen között a Guangdong Provinciában.

Változatok

CRH1A

2006 óta összesen 80 nyolc kocsiból álló szerelvényt épített közösen a Bombardier és a Sifang Power Transportation, a Shandong tartománybeli Qingdao-ban. A vonatok technológiai transzferrel, a Bombarier Regina sorozatából kerültek kialakításra.

A szerelvények a Kanton–Sencsen-vasútvonalon futnak, Guangdong tartományban, legfeljebb 250 km/h sebességgel.

A szerelvények nyolc kocsijából öt rendelkezik hajtással, a két zárókocsin található az első osztály, és tartalmaznak bisztrókocsit is.

CRH1B

2009-től 20, 16 részes szerelvény lett üzembe állítva a Sanghaj–Nanking nagysebességű vasútvonalon. 10 kocsi rendelkezik hajtással, 3 első osztállyal és a szerelvényeken egy bisztrókocsi is helyet kapott.

CRH1C-D

Az átalakított Zefiro változatok 2012-től kerülnek átadásra, 380 km/h sebességükkel és 20 MW hajtómű-teljesítményükkel valóban imponáló részei lesznek a CRH programnak.

A 80 vonatra 2008 végén adta le a rendelést a Bombardier-nek a Kínai Vasúti Minisztérium, eszerint a 20 8 részes vonatnak (CRH1C) és a 60 16 részes (CRH1D) vonatnak 2012 és 2016 között kell üzembe állnia.

CRH1D

A CL380DL eredeti neve CL380CL volt, teljesen logikusan, mivel ez a CL380C hosszabbított (L:long) változata.

CRH1E

CRH 1E szerelvény

A CHR1E egy 16 részes éjszakai vonat, mely 2010-ben állt üzembe Shanghaj és Peking között. A vonat 250 km/h sebességre alkalmas, a menetidő ezen a szakaszon kb. 11 óra. A szerelvény hálókocsikat és bisztrókocsit is továbbít.[2][3]

Kapcsolódó szócikkek

Commons:Category:China Railways CRH1
A Wikimédia Commons tartalmaz CRH1 témájú médiaállományokat.

Források

Információ forrás: https://hu.wikipedia.org/wiki/CRH1
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
Zdroj: Wikipedia.org - čítajte viac o CRH1

Villamosmérnöki és elektronikai alapfogalmak - elektronica.hu
čítajte viac na tomto odkaze: Villamos motorvonatok

CRH2C
CRH3
CRH380A
CRH380BL
CRH3C




A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.