Figyelmeztetés: Az oldal megtekintése csak a 18 éven felüli látogatók számára szól!
Honlapunk cookie-kat használ az Ön számára elérhető szolgáltatások és beállítások biztosításához, valamint honlapunk látogatottságának figyelemmel kíséréséhez. Igen, Elfogadom

Electronica.hu | Az elektrotechnika alapfogalmai : Elektrotechnika | Elektronika



...


...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

MI 09
MI 09
MI09.JPG
Pályaszám
Z 1601/02 – Z 1879/80
Általános adatok
Gyártó Alstom, Bombardier
Gyártásban 2010-
Darabszám60 + opció db
Műszaki adatok
Nyomtávolság 1 435 mm
Engedélyezett legnagyobb sebesség120 km/h
Villamos vontatás
Áramellátás felsővezeték
Kocsi / Motorkocsi
Ülőhelyek száma948 db
Állóhelyek száma 1652
Osztályok 2. osztály
A Wikimédia Commons tartalmaz MI 09 témájú médiaállományokat.
SablonWikidataSegítség
Az alsó szint utastere
Utastér a lépcsőfeljáróval

Az MI 09 egy francia villamosmotorvonat-sorozat, mely a párizsi RER hálózaton közlekedik. Összesen 60 db szerelvényt gyártott az Alstom és a Bombardier.

Története

Nicolas Sarkozy francia elnök és számos közlekedési vezető jelenlétében 2011 év végén ünnepélyesen átadták a párizsi RER „A” vonalára készített MI09 villamos motorvonatokat. Az Alstom és a Bombardier konzorciuma szállította le a 60 vonatból álló flottát, egy 2009. évben megkötött 917 millió euró értékű szerződés alapján.

Az MI09 vonat nagykapacitású, fejlesztésének alapjául az MI2N villamos motorvonat szolgált, melyet az 1990-es években szintén az Alstom és a Bombardier konzorcium szállított.

Műszaki jellemzése

Az MI09 vonat 110 méter hosszú, 2 600 utas befogadására alkalmas, melyből 948 ülhet. Mindegyik kocsin hat ajtó van a gyors utascsere érdekében. Az MI09 típusú vonatok nagyobb gyorsítási, és fékezési teljesítménye lehetővé teszi a vonatgyakoriság növelését a párizsi RER „A” vonalán, ahol e villamos motorvonat felváltja az MI84 típusú vonatokat, 30 százalékkal növelve az óránkénti kapacitást.

A motorkocsikat az Alstom Valenciennesben lévő gyáregységében építették, a Bombardier szerelte össze a vonat három közbenső kocsiját a Crespinhez közel lévő gyárában. Havonta két vonatot szállítanak le a RATP számára, és így az utolsó vonatok 2014-ben állnak üzembe. A második 70 darab vonat gyártására szóló szerződés alapján 2014-2017 években újabb vonatokat szállítanak és váltják fel a jelenleg üzemelő MS61 sorozatú járműveket.[1]

Források

  1. A párizsi RER vonalhálózaton üzembe álltak az MI09 vonatok. vasutgepeszet.hu, 2012 . (Hozzáférés: 2012. május 9.)

További információk

Commons:Category:MI 09
A Wikimédia Commons tartalmaz MI 09 témájú médiaállományokat.
Információ forrás: https://hu.wikipedia.org/wiki/MI_09
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
Zdroj: Wikipedia.org - čítajte viac o MI 09

Villamosmérnöki és elektronikai alapfogalmak - elektronica.hu
čítajte viac na tomto odkaze: Villamos motorvonatok





A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.