A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
Crazy Taxi | |
Fejlesztő | Hitmaker |
Kiadó | Sega |
Producer | Hisao Oguchi |
Programozó | Masaaki Ito |
Művész | Mitsuhiko Kakita |
Sorozat | Crazy Taxi |
Platformok | Arcade Dreamcast PlayStation 2 GameCube Windows PlayStation 3 Xbox 360 iOS Android |
Kiadási dátum | 1999 |
Műfaj | Racing, action |
Játékmódok | Egyjátékos mód |
USK-besorolás | USK 12 |
Adathordozó |
|
Játéktermi rendszer | Sega NAOMI |
Sablon • Wikidata • Segítség |
A Crazy Taxi egy versenyvideójáték, melyet a Hitmaker fejlesztett ki és a Sega jelentetett meg.[1] Ez az első játék a Crazy Taxi sorozatban. A játék először 1999-ben jelent meg az játéktermekben, majd 2000-ben portolták át a Dreamcastre. A játékmenet azzal foglalkozik, hogy minél gyorsabban felvegyük a taxis utasokat, és elvigyük őket úticéljukra. Az Crazy Taxi fogadtatása többnyire pozitív volt. Számos alkalommal átportolták más platformokra is, köztük a PlayStation 2-re és a GameCube-ra az Acclaim által 2001-ben, majd a Windowsra 2002-ben.
A játék újbóli kiadásra került a PlayStation Network, Xbox Live Arcade, iOS és Android platformokon, valamint része lett a Dreamcast Collectionnek.[2] Az egyike volt a kevés Sega All Starsnak a Dreamcaston, és elnyerte a Greatest Hits és a Player's Choice státuszt a PlayStation 2-n és a GameCube-on. A Crazy Taxi sikere után a Sega számos folytatást készített, köztük az elsőt, a Crazy Taxi 2-t a Dreamcasthez, amely számos játékmódos változást tartalmazott.
Játékmenet
A játék fő célja az, hogy a lehető leghamarabb felvesse az ügyfeleket, és szállítsa el őket a kiválasztott úti céljukra. Útközben pénzt lehet szerezni különböző mutatványokkal, például közeli balesetekkel más járművekkel.[3] A játékost a képernyő tetején elhelyezett nagy zöld nyíl irányítja a cél felé. A nyíl nem akadályok alapján igazodik, hanem általános irányban mutat a cél felé. Amint a játékos közel ér a célhoz, meg kell állnia a meghatározott zónában. A cél elérésekor az ügyfél viteldíja hozzáadódik a játékos összes keresetéhez. Az elért minősítést az alapján ítélik oda, hogy mennyi időbe telt a játékosnak az út teljesítése.[4] Ha az ügyfél időzítője lejár, mielőtt a játékos elérné a célállomást, az ügyfél kiszáll a taxiból, anélkül hogy fizetne a sofőrnek.
A játékosoknak lehetőségük van választani a három, öt vagy tízperces időtartamok közül, vagy az eredeti érmés verzióban alkalmazott Árkádszabályokat. A három időkorlátos beállítás esetén a játék a kijelölt időtartamon belül zajlik, amely után a fülke automatikusan leáll, és már nem lehet pontot szerezni. Az Árkádszabályok értelmében a játékos egyperces kezdeti időkorláttal indul, amelyet gyors kiszállításokért kapott időbónuszokkal lehet meghosszabbítani. A konzolos verziók tartalmazzák a Crazy Box módot is, amely egy minijáték-készlet, különböző kihívásokat kínál, mint például egy bizonyos időn belüli utasfelvétel és leszállítás, taxi labdaként való bowlingozás, valamint óriási léggömbök felrobbantása egy területen.[5]
A játék játékteri változata egy szakaszt tartalmaz, és a konzolos verziókhoz hozzáadtunk egy további "Eredeti" szakaszt. Mindkét szakasz a napfényes kaliforniai tengerparti területeken játszódik, meredek dombokkal és más San Francisco-i jellegzetességekkel. A játékos választhat négy vezető közül (Axel, BD Joe, Gena és Gus) és taxi kocsijai közül, melyek mindegyike enyhén eltérő tulajdonságokkal rendelkezik.
Fejlesztés és marketing
A játék arcade kiadását a Hitmaker fejlesztette ki az akkori játéktermek változataként. A Crazy Taxi kabinet a Sega Naomi hardverén futott.[6] Eredetileg ülőgépként került be a játéktermekbe.[7] Később egy függőleges változat is elérhetővé vált.[8] A következő néhány év során a játékot portolták a Dreamcastre, a GameCube-ra, a PlayStation 2-re és a Windowsra is.[9] A Crazy Taxi később elérhetővé vált a PlayStation Networkön és az Xbox Live Arcade-on is.[10] Ezeknek a portoknak eredetileg 4:3-as képarányt kellett volna alkalmazniuk; a szélesvásznú monitorokon kék sávok láthatók a képernyő mindkét oldalán.[11] Ennek eredményeként ezek a portok teljes szélesvásznú támogatást kaptak.[12] A játék tartalmazza a Dreamcast verzió portját, beleértve az eredeti játéktermi élményt és a Dreamcast-exkluzív pályát is. A PlayStation Network port 2010. november 16-án jelent meg, míg az Xbox Live Arcade verzió a következő héten került forgalomba.[13] A játékot bejelentették a Zeebo konzolra is, bár a port sosem látott napvilágot.[14]
A Crazy Taxi 2012 októberében debütált az App Store-ban iOS eszközökön. A játék magában foglalja az arcade térképet és a konzolokhoz kifejlesztett térképet. Az összes Crazy Box kihívást is tartalmazza. Ahogy a konzolos verziókban, ha minden kihívást teljesít, akkor feloldódik a pedicab, amellyel a fő játékot játszhatja. A taxi irányítható az érintőképernyőn vagy a készülék megdöntésével a gyorsulásmérő segítségével. A kritikusokat lenyűgözte ez a port, mert a térképek változatlanok maradtak, és a kezelőszervek intuitívak voltak.[15]
A Sega 2001-ben benyújtotta és megszerezte az Egyesült Államokban a 6 200 138 számú szabadalmat, amely a „Játékmegjelenítési módszer, mozgási irányjelző módszer, játékberendezések és hajtásszimuláló készülékek” címet viseli.[16] A "138-as szabadalom" leírja egy játéktermi szekrény mechanikáját, amely hasonló a Sega korábbi Harley-Davidson & LA Riders (1997) arcade játékához.[17] Ugyanakkor részletezi a Crazy Taxi nyílnavigációs rendszerét és a gyalogosok elkerülésének szempontjait is.
A Crazy Taxi producere, Kenji Kanno megjegyezte, hogy a játékidő-hosszabbítás a korábbi „3 percre szóló 100 jen” elvetődése volt, amely akkoriban az arcade játékoknál megszokott volt, és a hosszabb játékidővel jutalmazta a játékosokat a jó teljesítményért. A játék célja az volt, hogy ne csak rövid üléseken lehessen játszani, hanem Kanno azt is szerette volna, ha a játék felfedezi a taxisofőr „mindennapi életét és rutinját”.[18] Az eredeti arcade játék Dreamcast verziójának fejlesztése során a fejlesztők az árkád mellett egy nagyobb térképet is beépítettek, hogy "elveszett" érzését keltsék, és lehetővé tegyék az otthoni konzolos játékosoknak, hogy jól érezzék magukat a "város tanulása közben". A minijátékokat ehhez a verzióhoz fejlesztették ki, hogy "a képességek fejlesztése során a játékos tovább játszhasson", szórakoztató és tanulságos kihívásokat kínálva. A csapat több mint száz különböző ötletet dolgozott ki a minijátékokhoz, de aztán szűkítették a Crazy Box minijátékos kihívások kiválasztására.
A Crazy Taxi-nek kiemelkedő jelentősége van a Bad Religion és a The Offspring zenekarok filmzenéjének révén, akik minden dalt szolgáltattak az arcade, Dreamcast, PlayStation 2 és GameCube portokhoz. A PC verzió teljesen új hangzássávot kínált, elhagyva az eredeti bandákat a Pivit, a Too Rude és a Total Chaos zenéinek javára.[19] A Crazy Taxi PlayStation 3 és Xbox 360 verziói is mellőzték az eredeti zenéket, helyette eredeti hangzásvilágot biztosítva a portokhoz. Az egyéni hangokat a PlayStation 3-on és az Xbox 360-on a rendszer firmware-jén keresztül is használhatjuk. Az iOS és Android verzió az eredeti hangzásvilágot megtartja.[20]
A főbb célállomások közé tartozik a városi rendőrkapitányság, a vasúti terminál és a kilátó mellett az utasok kérhetik a Pizza Hut, a Tower Records, a FILA sportruházati üzlet, a Levi's vagy a KFC áruházakat is. A Crazy Taxi a kisteherautókat is bemutatja az utakon a WOW! logóval az oldalukon. Minden láncot a játékban egy-egy helyszínként modelleztek. Ez a termékelhelyezés egyike a videojátékok történetének legfeltűnőbb példáinak.[21] Ezeket az üzleteket a későbbi verziókban általános üzletekre cserélték az engedélyezési nehézségek miatt.[22]
Recepció
Japánban a Game Machine 1999. április 1-i számában a Crazy Taxi-t a hónap második legnépszerűbb arcade játékaként említették. Ez vált a Sega Hitmaker stúdiójának legnagyobb sikerévé.[23]
A játék eladásai általában magasak voltak, a Dreamcast verzió a második legjobban eladott Dreamcast játék volt 2000-ben az Egyesült Államokban, közel 750 000 példánnyal.[24] Az amerikai eladások később elértek 2,2 millió példányt a Dreamcast és a PlayStation 2 verziók összesítésében, ebből 1,13 millió a Dreamcast és 1,07 millió a PS2 esetében.[25] A PlayStation 2 verzió "Platinum" eladási díjat kapott az Entertainment and Leisure Software Publishers Association (ELSPA)[26] -tól, ami legalább 300 000 példányos eladást jelent az Egyesült Királyságban.[27] Japánban a Dreamcast, PS2 és GameCube verziókból 155 714 példány kelt el. Az Xbox Live Arcade eladásai 2011-ben magasak voltak, a játékból közel 100 000 példány talált gazdára.[28]
A Crazy Taxi Dreamcast verziója kivívta a kritikusok elismerését, 37 értékelés alapján átlagosan 90%-ot ért el a GameRankings videojátékok összesített oldalán. A játék későbbi portjai szintén általában pozitív értékeléseket kaptak, bár az átlagos pontszámok csökkenő tendenciát mutattak. A PlayStation 2 port átlagosan 79%-ot ért el a GameRankings oldalán, és 80/100 a Metacritic oldalán. A GameCube következő portja alacsonyabb pontszámot kapott, 70%-os és 69/100-as összesített pontszámmal. A PC portja volt a legrosszabb a portok közül, átlagosan 56%-ot ért el a GameRankings oldalán.
A kritikusok általában dicsérték az általános játékmenetet. Brandon Justice az IGN-től azt nyilatkozta: "Nem tudom eléggé hangsúlyozni, mennyire addiktív ez a játék." A Dreamcast portról a Game Revolution úgy érezte, hogy "egy nagyszerű arcade játékból jó otthoni játék lett." Megjegyezték továbbá a játék magas nehézségi fokát, és hozzátették, hogy bár a játék nehéz volt, nem volt frusztráló. Michael Goncalves, a PALGN-től hozzátette, hogy a játék vagy "szeretni vagy gyűlölni" volt, megjegyezve, hogy "ha szereted, gondozni fogod a játékot, és kedvedre fogod játszani." Goncalves rámutatott arra is, hogy a játék alkalmanként felugró ablakokat és kivágásokat tartalmazott. A vélemények megoszlottak a kiadások között a játék hangsávját illetően. A PALGN a Bad Religiont és a The Offspringet említette a játék csúcspontjaként, míg a Game Revolution úgy érezte, hogy a számok ismétlődnek.[29] A GameSpot bírálója, Jeff Gerstmann úgy vélte, hogy a hangsáv szubjektív volt a személyes preferenciáktól függően, és kijelentette, hogy "vagy fel kell tekerni a hangerőt, vagy teljesen le kell halkítani a zenét."[30] A PC-s verzió megváltoztatott filmzene áttekintésében a GameSpot szakértője, Andrew Park úgy vélte, hogy az új zene illik a játékhoz. Azonban kritizálták a PC-s verziót a képkockasebességgel kapcsolatos problémák miatt, és inkább a Dreamcast verziót ajánlották.
James Bottorff, a The Cincinnati Enquirer munkatársa három és fél csillagot adott a Dreamcast verzióra a négyből, és azt írta, hogy "a Crazy Taxi ' egyetlen hibája a hosszú élettartam hiánya. A játék fárasztóvá válhat többszöri lejátszás után, a rövid élettartamába csomagolt szórakozás miatt érdemes kiegészíteni a játékkönyvtárat." Maxim ugyanezt a verziót tízből hatra értékelte: "Nem szeretjük, hogy a bosszantó gyalogosoknak mindig sikerül kikerülniük a taxit, de a San Francisco-szerű város grafikája elképesztően részletes".[31] Japánban a Famitsu a Dreamcast verzióra 34 pontot adott a 40-ből, a PS2-re pedig 30 pontot a 40-ből. A GameFan a Dreamcast verzióra 96%-ot adott, míg az Edge a Dreamcast és a PS2 verzióra is 7 pontot adott a 10-ből.
Hilary Goldstein az IGN-ben "őrült szórakozásnak" nevezte az Xbox Live Arcade kiadást, hozzátéve, hogy "a Crazy Taxiban szinte nincs mélység, de ez rendben van". Goldstein dicsérte azt a tényt, hogy a kikötő hű maradt az eredeti forráshoz, de úgy vélte, hogy az eredeti filmzene hiánya "megöli az ok felét arra, hogy újra felvegye a Crazy Taxit". A kritikák rámutattak a vizuális frissítések, például a nagyobb felbontású modellek és textúrák hiányára is. A GamePro ' Dave Rudden is dicsérte, hogy a port az eredetihez hűen játszott. Rudden megismételte Goldstein megjegyzéseit a rossz látványvilággal kapcsolatban, mondván, hogy "csúnya karaktermodellek és dobozos közlekedési autók" vannak.[32]
Robert Workman a GameZone-tól dicsérte a játékot, amiért ragaszkodott a Sega gyökereihez: "A Crazy Taxi nem csak egy nosztalgikus utazás, hanem egy csodálatos stresszoldó és egy sokoldalúan szórakoztató játék is".[33] Russ Pitts, a The Escapistből négy csillagot adott az ötből: "Az elavult grafikák és egyéb technikai furfangok ellenére a Crazy Taxi emlékeztetni fogja, hogy miért szereti a vezetési játékokat – és ki indította el ezt a tüzet. Ez egy olyan játék, amelyet röviden szórakoztató játszani sorozatok, amelyek annál hosszabbak lesznek, minél többet szentelsz belőlük." Ezzel szemben Daniel Feit (Wired) hat csillagot adott a tízből: "A játékmenet tiszta ismétlés; szórakozás rövid sorozatokban, de kevés tartós vonzalom".
Jeff Lundrigan és Daniel Erickson értékelte a Dreamcast és a PlayStation 2 verziókat a Next Generation számára, mindkét verzióra öt csillagból négyet adtak: "Összességében furcsán addiktív élmény, a Crazy Taxi tökéletes a játékmániásnak, de remekül használható társasjáték". Erickson úgy jellemezte, hogy "egy fantasztikus játék majdnem tökéletes portékája".
A Dreamcast verzió a GameSpot éves "Legjobb vezetési játék" díjának második helyezettje volt a konzoljátékok kategóriájában, alulmaradva a Test Drive Le Mans előtt.[34]
A Crazy Taxi elnyerte az "Év konzolos akciójátéka" címet, továbbá jelöléseket kapott az "Év konzoljátéka" és a "Kiemelkedő teljesítmény a játéktervezés terén" kategóriákban a 3. éves Interaktív Teljesítménydíjátadón.[35][36]
Örökség
A Crazy Taxi ösztönözte a Segát több folytatás elkészítésére. 2001-ben megjelent a Crazy Taxi 2, majd 2002-ben a Crazy Taxi 3: High Roller. A THQ 2003-ban kiadta a Graphic State által fejlesztett Crazy Taxi: Catch a Ride-ot, a Game Boy Advance egyedüli címét. A Crazy Taxi: Fare Wars, a Crazy Taxi és a Crazy Taxi 2 összeállítása 2007-ben jelent meg a PlayStation Portable platformra. A sorozat mobil-exkluzív része, a Crazy Taxi: City Rush, 2014-ben érkezett az iOS és a Google Play alkalmazásboltokba.
A Crazy Taxi és annak folytatásai inspirálták több olyan játék létrehozását, amelyek másolták az alapvető játékmenetet. Az első ilyen cím a The Simpsons: Road Rage volt, amely 2001-ben került piacra. 2003-ban a Sega pert indított a Fox Interactive, az Electronic Arts és a Radical Entertainment ellen, azt állítva, hogy a játék sérti a Crazy Taxi szabadalmát.[37] A Sega of America, Inc. és a Fox Interactive et al. közötti per egy zárt ajtó mögötti megegyezéssel zárult le, az összeget nem hozták nyilvánosságra.[38] Az Emergency Mayhem, amely a Wii-re jelent meg, hasonló alapvető játékmenetet használ, mint a Crazy Taxi sorozat, de kiegészítő elemeket tartalmaz az elsősegélynyújtó járművek vezetéséhez.[39]
A Team6 Game Studios később kiadott egy hasonló játékot Taxi Chaos néven, amelyet a Crazy Taxi szellemi örököseként tekinthetünk. A játék 2021. február 23-án jelent meg PlayStation 4-re, Nintendo Switch-re és Xbox One-ra. A játék egy kitalált változatban játszódik New York City-ben, és megtartja az eredeti Crazy Taxi játékok formátumát.[40]
Filmadaptáció
2001-ben Richard Donnertet csatlakoztatták a Crazy Taxi élőszereplős változatához, de végül megmentette a projektet.[41] A Crazy Taxi nagy- vagy kisképernyős adaptációjáról szóló pletykák 2014-ben merültek fel újra, miután a Sega átvette a film- és televíziós sugárzási jogokat a könyvtárába.
Hivatkozások
- ↑ Top 25 Racing Games... Ever! Part 1. Retro Gamer, 2009. szeptember 16. . (Hozzáférés: 2011. március 17.)
- ↑ Oliver: Crazy Taxi for iOS Rolling Out Now, $4.99 Price Point Likely. TSSZ News, 2012. október 10. . (Hozzáférés: 2013. június 21.)
- ↑ Colin: Crazy Taxi Review (DC). Game Revolution, 2000. február 1. . (Hozzáférés: 2014. október 12.)
- ↑ Justice: Crazy Taxi (DC). IGN, 2000. január 28. . (Hozzáférés: 2014. október 12.)
- ↑ Justice: The "Crazy" Interview with SoJ's Kenji Kanno. IGN, 2000. február 4. . (Hozzáférés: 2014. október 12.)
- ↑ DCTP – SEGA's Naomi Technical Overview. SegaTech. . (Hozzáférés: 2010. október 5.)
- ↑ Crazy Taxi. Sega. . (Hozzáférés: 2014. október 12.)
- ↑ Crazy Taxi Arcade Machine – Driving Machines – Arcade Machines. Highway Entertainment. . (Hozzáférés: 2010. október 5.)
- ↑ Spencer: Crazy Taxi And Sonic Adventure Rolling On To Xbox 360 In Korea. Siliconera, 2010. június 1. . (Hozzáférés: 2010. október 5.)
- ↑ ArchangelUK: Dreamcast Games To Make Digital Return. Sega, 2010. június 10. . (Hozzáférés: 2014. október 12.)
- ↑ Fletcher: Sonic Adventure on PSN and XBLA won't venture outside of 4:3 aspect ratio. Joystiq, 2010. június 20. . (Hozzáférés: 2010. október 5.)
- ↑ Tolito: Crazy Taxi Port Is Faithful But Wider. Kotaku, 2010. október 12. . (Hozzáférés: 2010. október 12.)
- ↑ Gantayat: ..Crazy Taxi picking up fares Nov. 23 on PSN, Nov. 24 on XBLA. Joystiq. . (Hozzáférés: 2010. október 14.)
- ↑ Chan: Qualcomm backs TecToy's new Zeebo 3G wireless "console" platform. Neoseeker, 2009. március 24. . (Hozzáférés: 2010. október 4.)
- ↑ Nelson: TA Plays: 'Crazy Taxi' – Sega's Classic Arcade Game Makes Its Way to iOS. TouchArcade, 2012. október 9. . (Hozzáférés: 2012. október 10.)
- ↑ U.S. Patent 6,200,138. U.S. Patent Office, 2001. március 13. . (Hozzáférés: 2010. október 4.)
- ↑ Harley Davidson L.A. Riders. Sega. . (Hozzáférés: 2014. október 12.)
- ↑ Crazy Taxi: Fare Wars (PSP) Interview. IGN, 2007. augusztus 3. . (Hozzáférés: 2014. október 12.)
- ↑ Park: Crazy Taxi Review (PC). GameSpot, 2002. október 14. 2015. május 14-i dátummal az eredetiből archiválva. (Hozzáférés: 2014. október 12.)
- ↑ Makuch: Crazy Taxi hits Android. GameSpot, 2013. július 11. 2014. március 20-i dátummal az eredetiből archiválva. (Hozzáférés: 2014. október 12.)
- ↑ O'Luanaigh: Book Excerpt: Game Design Complete: Advergaming and Sponsorships. Game Career Guide, 2006. április 6. 2007. szeptember 28-i dátummal az eredetiből archiválva. (Hozzáférés: 2007. augusztus 15.)
- ↑ Bedigian: GZ Interview: Catch a ride in full 3D with "Crazy Taxi" for Game Boy Advance. GameZone, 2012. május 4. 2014. október 18-i dátummal az eredetiből archiválva. (Hozzáférés: 2014. október 12.)
- ↑ Thorpe. „A New Dimension: 3D Games Take Over”, Retro Gamer, 1999. október 31.. 2021. május 23-i dátummal az eredetiből archiválva (Hozzáférés ideje: 2021. május 23.)
- ↑ US Top 10 Best Selling Console Games in 2000. The Magicbox. 2020. július 24-i dátummal az eredetiből archiválva. (Hozzáférés: 2010. október 6.)
- ↑ US Platinum Chart Games. The Magic Box. 2021. október 9-i dátummal az eredetiből archiválva. (Hozzáférés: 2020. április 29.)
- ↑ ELSPA Sales Awards: Platinum. Entertainment and Leisure Software Publishers Association. 2009. május 15-i dátummal az eredetiből archiválva. (Hozzáférés: 2009. május 15.)
- ↑ Caoili, Eric: ELSPA: Wii Fit, Mario Kart Reach Diamond Status In UK. Gamasutra, 2008. november 26. 2017. szeptember 18-i dátummal az eredetiből archiválva.
- ↑ Langley: Xbox Live Arcade by the numbers – the 2011 year in review. Gamasutra, 2012. január 20. 2012. március 2-i dátummal az eredetiből archiválva. (Hozzáférés: 2012. január 23.)
- ↑ Goncalves: Crazy Taxi Review – GameCube Video Game Review. PALGN, 2003. január 28. 2013. szeptember 22-i dátummal az eredetiből archiválva. (Hozzáférés: 2014. október 12.)
- ↑ Gerstmann: Crazy Taxi Review (PS2). GameSpot, 2001. május 8. 2019. június 30-i dátummal az eredetiből archiválva. (Hozzáférés: 2014. október 12.)
- ↑ Maxim staff: Crazy Taxi (DC). Maxim, 2000. február 1. 2001. június 26-i dátummal az eredetiből archiválva. (Hozzáférés: 2014. november 16.)
- ↑ Goldstein: Crazy Taxi Review (PS3, X360). IGN, 2010. november 19. 2014. október 16-i dátummal az eredetiből archiválva. (Hozzáférés: 2014. október 12.)
- ↑ Workman: Crazy Taxi Review (X360). GameZone, 2010. december 30. 2014. október 18-i dátummal az eredetiből archiválva. (Hozzáférés: 2014. október 12.)
- ↑ GameSpot Staff: Fabet. GameSpot, 2001. január 5. 2002. február 13-i dátummal az eredetiből archiválva. (Hozzáférés: 2002. január 18.)
- ↑ Third Interactive Achievement Awards - Console. Academy of Interactive Arts & Sciences. 2000. október 11-i dátummal az eredetiből archiválva. (Hozzáférés: 2023. január 11.)
- ↑ Third Interactive Achievement Awards - Craft Award. Academy of Interactive Arts & Sciences. 2000. október 11-i dátummal az eredetiből archiválva. (Hozzáférés: 2023. január 11.)
- ↑ Adams: SEGA Sues Fox and EA. IGN, 2003. december 5. 2014. október 16-i dátummal az eredetiből archiválva. (Hozzáférés: 2014. október 12.)
- ↑ Profile of Robert J. Yorio. Carr & Ferrell LLC. 2007. szeptember 28-i dátummal az eredetiből archiválva. (Hozzáférés: 2010. október 4.)
- ↑ Casamassina: Emergency Mayhem Review. IGN, 2008. május 7. 2014. október 16-i dátummal az eredetiből archiválva. (Hozzáférés: 2014. október 12.)
- ↑ Calvin: Crazy Taxi spiritual successor Taxi Chaos launching in February. VG247, 2020. december 18. 2021. augusztus 4-i dátummal az eredetiből archiválva. (Hozzáférés: 2021. augusztus 4.)
- ↑ Ahmed: Richard Donner to direct Crazy Taxi film. GameSpot, 2001. július 2. 2020. november 8-i dátummal az eredetiből archiválva. (Hozzáférés: 2015. július 26.)
Fordításszerkesztés
Ez a szócikk részben vagy egészben a Crazy Taxi (video game) című angol Wikipédia-szócikk ezen változatának fordításán alapul. Az eredeti cikk szerkesztőit annak laptörténete sorolja fel. Ez a jelzés csupán a megfogalmazás eredetét és a szerzői jogokat jelzi, nem szolgál a cikkben szereplő információk forrásmegjelöléseként.
További információkszerkesztés
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
Adopt Me
Adopt Me!
Alice: Madness Returns
Alone in the Dark (videójáték, 1992)
Alone in the Dark 2
Among Us
Angry Birds
Angry Birds Epic
Angry Birds Space
Angry Birds Star Wars
Angry Birds Stella
Angry Birds Transformers
Annoying Orange: Kitchen Carnage
Another World (videójáték)
Asphalt 6: Adrenaline
Asphalt 7: Heat
Asphalt 8: Airborne
Asphalt 9: Legends
Asphalt Xtreme
A Kaptár – Bioterror
Back to the Future: The Game
Bad Piggies
Batman: The Telltale Series
Battlefield 3
Bendy and the Ink Machine
Boom Beach
Boulder Dash
Brawl Stars
Broken Age
CastleStorm
Clash of Clans
Clash Royale
Club Penguin
Contre Jour
Crazy Taxi (videójáték)
Cut the Rope
Cut the Rope: Experiments
Dariusburst
Darius (videójáték)
Dead Space
Death Squared
Deus Ex: Mankind Divided
Deus Ex: The Fall
Devil May Cry 4
Doom (videójáték, 1993)
Doom II: Hell on Earth
Doom II RPG
Dragon Quest (videójáték)
Duke Nukem 3D
Earthworm Jim
Edge (videójáték)
F1 2009 (videójáték)
F1 Clash
FIFA 10
FIFA 16
Fight Night Champion
Final Fantasy VII
Five Nights at Freddy’s
Five Nights at Freddy’s: Sister Location
Five Nights at Freddy’s 2
Five Nights at Freddy’s 3
Five Nights at Freddy’s 4
Flashback: The Quest for Identity
FNaF World
Football Manager 2013
Forge of Empires
Fortnite
Fractal (videójáték)
Freddy Fazbear’s Pizzeria Simulator
Futuridium EP
Game Dev Tycoon
Genshin Impact
Geometry Dash
Goat Simulator
Goodgame Empire
Grid Autosport
Happy Wheels
Harry Potter: Wizards Unite
Hearthstone: Heroes of Warcraft
Honfoglaló
Honkai Impact 3
Honkai Impact 3rd
Honor of Kings: World
Howrse
Ingress
Inside (videójáték)
James Cameron's Avatar: The Game
King’s Raid
Kingdom Rush
Kingdom Rush Frontiers
Kingdom Rush Origins
Lego Star Wars: The Complete Saga
Life Is Strange
Life Is Strange: Before the Storm
Limbo (videójáték)
Marie no Atelier: Salburg no renkindzsucusi
Max Payne (videójáték)
Mega Man 2
Minecraft
Minecraft: Story Mode
Mirror’s Edge
Monkey Island 2: LeChuck’s Revenge
Mortal Kombat X
Need for Speed: Hot Pursuit
Need for Speed: Shift
Order & Chaos 2: Redemption
Order & Chaos Online
Pac-Man
Painkiller (videójáték)
Plague Inc.
Plants vs. Zombies
Plants vs. Zombies 2: It’s About Time
PlayerUnknown’s Battlegrounds
Pocket Mortys
Pokémon Go
Pokoli szomszédok
Powerful Pro jakjú Touch
Prince of Persia: Warrior Within
Prince of Persia (videójáték, 1989)
Rage (videójáték)
Real Racing
Real Racing 2
Real Racing 3
Resident Evil 4
Roblox
Rome: Total War
Rome: Total War: Barbarian Invasion
Runaway: A Road Adventure
RuneScape
Severed (videójáték)
Shift 2: Unleashed
Sonic the Hedgehog (videójáték)
Sonic the Hedgehog 2
Space Invaders
Split/Second: Velocity
Stardew Valley
Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords
Star Wars: The Force Unleashed
Steins;Gate
Syberia
Syberia II
Taiko no tacudzsin Plus
Terraria
Tetris
The Elder Scrolls: Legends
The Pinball Arcade
The Saboteur
The Sims 3
The Sims Medieval
This War of Mine
Tom Clancy’s H.A.W.X.
Tony Hawk’s Pro Skater 2
Ultimate Custom Night
VA-11 HALL-A
Valiant Hearts: The Great War
VVVVVV
What Remains of Edith Finch
Woah Dave!
Wolfenstein 3D
Wolfenstein RPG
World of Goo
World of Tanks
Year Walk
Yome Collection
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.