A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
2021–2022-es Formula–E világbajnokság | |
Egyéni bajnok | |
Stoffel Vandoorne | 213 |
Bajnok csapat | |
Mercedes-Benz EQ Formula E Team | 319 |
← 2020–21 | 2022–23 → |
A 2021–2022-es Formula–E világbajnokság az elektromos formulaautós szériának nyolcadik szezonja volt. Az egyéni bajnokságban Nyck de Vries, míg a csapatok között a Mercedes-Benz EQ Formula E Team érkezett címvédőként.[1]
Az egyéni világbajnoki címet a belga Stoffel Vandoorne szerezte meg,[2] míg a konstruktőri címet a távozó Mercedes-Benz EQ csapata hódította el.
A széria a kiírás végén búcsúzott az úgynevett "Gen2" konstrukciótól, és a 2022–2023-as idénytől a modernebb és jobb "Gen3" gépekkel szerepeltek.[3]
Tesztek
A szezon előtt
A szezon előtti kollektív teszteket november 29. és december 2. között tartották meg a spanyolországi Circuit Ricardo Tormo pályán.[4]
Dátum | Helyszín | Pálya | Pályarajz | Leggyorsabb | ||
---|---|---|---|---|---|---|
versenyző | csapat | idő | ||||
november 29. | Valencia, Spanyolország | Circuit Ricardo Tormo | Robin Frijns | Envision Racing | 1:26,968[5] | |
november 30. | Stoffel Vandoorne | Mercedes-Benz EQ Formula E Team | 1:26,045[6] | |||
december 2. | Edoardo Mortara | ROKiT Venturi Racing | 1:25,763[7] |
Részletes teszteredmények | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
A vastagon kiemelt köridők a versenyzők legjobb eredményeit szimbolizálják. | |||||||
Dátum | Hely. | Versenyző | Csapat | T1[8] | T2[9] | Kül. | Kör |
november 29. | 1. | Robin Frijns | Envision–Audi | 1:27,321 | 1:26,968 | – | 51 |
2. | Jean-Éric Vergne | Techeetah–DS | 1:28,156 | 1:27,141 | +0,173 | 52 | |
3. | António Félix da Costa | Techeetah–DS | 1:27,465 | 1:27,143 | +0,175 | 54 | |
4. | Nick Cassidy | Envision–Audi | 1:27,867 | 1:27,154 | +0,186 | 56 | |
5. | Sam Bird | Jaguar | 1:27,169 | 1:28,213 | +0,201 | 55 | |
6. | André Lotterer | Porsche | 1:28,195 | 1:27,198 | +0,230 | 39 | |
7. | Mitch Evans | Jaguar | 1:27,599 | 1:27,262 | +0,294 | 56 | |
8. | Lucas di Grassi | Venturi–Mercedes | 1:27,270 | 1:28,216 | +0,302 | 45 | |
9. | Edoardo Mortara | Venturi–Mercedes | 1:27,415 | 1:27,890 | +0,447 | 50 | |
10. | Jake Dennis | Andretti–BMW | 1:27,602 | 1:27,459 | +0,491 | 48 | |
11. | Oliver Rowland | Mahindra | 1:27,577 | 1:28,619 | +0,609 | 42 | |
12. | Nyck de Vries | Mercedes | 1:27,608 | 1:31,434 | +0,640 | 60 | |
13. | Stoffel Vandoorne | Mercedes | 1:27,623 | 1:30,983 | +0,655 | 61 | |
14. | Sébastien Buemi | e.dams–Nissan | 1:27,690 | 1:27,658 | +0,690 | 52 | |
15. | Maximilian Günther | e.dams–Nissan | 1:27,690 | 1:27,681 | +0,713 | 62 | |
16. | Pascal Wehrlein | Porsche | 1:28,145 | 1:27,839 | +0,871 | 49 | |
17. | Alexander Sims | Mahindra | 1:28,099 | 1:27,903 | +0,935 | 48 | |
18. | Sérgio Sette Câmara | Dragon–Penske | 1:27,942 | 1:28,758 | +0,974 | 46 | |
19. | Oliver Turvey | NIO 333 | 1:28,179 | 1:29,267 | +1,211 | 47 | |
20. | Oliver Askew | Andretti–BMW | 1:28,399 | 1:28,340 | +1,372 | 50 | |
21. | Antonio Giovinazzi | Dragon–Penske | 1:28,602 | 1:30,106 | +1,634 | 56 | |
22. | Dan Ticktum | NIO 333 | 1:28,834 | 1:29,260 | +1,866 | 46 | |
Dátum | Hely. | Versenyző | Csapat | T3[10] | T4[11] | Kül. | Kör |
november 30. | 1. | Stoffel Vandoorne | Mercedes | 1:27,386 | 1:26,045 | – | 87 |
2. | Edoardo Mortara | Venturi–Mercedes | 1:29,142 | 1:26,089 | +0,049 | 88 | |
3. | Jake Dennis | Andretti–BMW | 1:26,816 | 1:26,100 | +0,055 | 77 | |
4. | Nyck de Vries | Mercedes | 1:26,921 | 1:26,159 | +0,114 | 88 | |
5. | Pascal Wehrlein | Porsche | 1:28,903 | 1:26,176 | +0,131 | 85 | |
6. | Mitch Evans | Jaguar | 1:27,011 | 1:26,302 | +0,257 | 86 | |
7. | Lucas di Grassi | Venturi–Mercedes | 1:29,333 | 1:26,342 | +0,297 | 84 | |
8. | Oliver Rowland | Mahindra | 1:26,849 | 1:26,363 | +0,318 | 85 | |
9. | Alexander Sims | Mahindra | 1:27,855 | 1:26,456 | +0,411 | 94 | |
10. | André Lotterer | Porsche | 1:28,769 | 1:26,481 | +0,436 | 74 | |
11. | Oliver Askew | Andretti–BMW | 1:28,203 | 1:26,562 | +0,517 | 73 | |
12. | Sérgio Sette Câmara | Dragon–Penske | 1:30,319 | 1:26,577 | +0,532 | 86 | |
13. | Sébastien Buemi | e.dams–Nissan | 1:30,240 | 1:26,634 | +0,589 | 72 | |
14. | Sam Bird | Jaguar | 1:27,138 | 1:26,673 | +0,628 | 88 | |
15. | Nick Cassidy | Envision–Audi | 1:26,776 | 1:26,710 | +0,665 | 71 | |
16. | António Félix da Costa | Techeetah–DS | 1:26,769 | 1:30,488 | +0,724 | 84 | |
17. | Maximilian Günther | e.dams–Nissan | 1:30,335 | 1:26,816 | +0,772 | 75 | |
18. | Antonio Giovinazzi | Dragon–Penske | 1:29,281 | 1:26,894 | +0,849 | 91 | |
19. | Oliver Turvey | NIO 333 | 1:27,347 | 1:27,138 | +1,093 | 82 | |
20. | Dan Ticktum | NIO 333 | 1:31,883 | 1:28,791 | +2,746 | 76 | |
21. | Jean-Éric Vergne | Techeetah–DS | 1:29,392 | 1:29,141 | +3,096 | 84 | |
22. | Alice Powell | Envision–Audi | 1:31,432 | 1:29,724 | +3,679 | 78 | |
Dátum | Hely. | Versenyző | Csapat | T5[12] | Kül. | Kör | |
december 2. | 1. | Edoardo Mortara | Venturi–Mercedes | 1:25,763 | – | 62 | |
2. | Jean-Éric Vergne | Techeetah–DS | 1:25,804 | +0,041 | 80 | ||
3. | Stoffel Vandoorne | Mercedes | 1:25,861 | +0,098 | 78 | ||
4. | Mitch Evans | Jaguar | 1:25,884 | +0,121 | 75 | ||
5. | Pascal Wehrlein | Porsche | 1:25,895 | +0,132 | 66 | ||
6. | Nyck de Vries | Mercedes | 1:25,901 | +0,138 | 78 | ||
7. | Nick Cassidy | Envision–Audi | 1:25,913 | +0,150 | 33 | ||
8. | Robin Frijns | Envision–Audi | 1:25,918 | +0,155 | 62 | ||
9. | António Félix da Costa | Techeetah–DS | 1:26,061 | +0,298 | 80 | ||
10. | Alexander Sims | Mahindra | 1:26,107 | +0,344 | 75 | ||
11. | Sam Bird | Jaguar | 1:26,162 | +0,399 | 74 | ||
12. | Jake Dennis | Andretti–BMW | 1:26,197 | +0,434 | 77 | ||
13. | Oliver Rowland | Mahindra | 1:26,197 | +0,434 | 60 | ||
14. | Lucas di Grassi | Venturi–Mercedes | 1:26,256 | +0,493 | 75 | ||
15. | André Lotterer | Porsche | 1:26,419 | +0,656 | 55 | ||
16. | Sébastien Buemi | e.dams–Nissan | 1:26,472 | +0,709 | 57 | ||
17. | Oliver Askew | Andretti–BMW | 1:26,519 | +0,756 | 73 | ||
18. | Maximilian Günther | e.dams–Nissan | 1:26,765 | +1,002 | 60 | ||
19. | Sérgio Sette Câmara | Dragon–Penske | 1:26,859 | +1,096 | 83 | ||
20. | Oliver Turvey | NIO 333 | 1:26,882 | +1,119 | 60 | ||
21. | Adam Carroll | NIO 333 | 1:28,192 | +2,429 | 59 | ||
22. | Antonio Giovinazzi | Dragon–Penske | idő nélkül |
Csapatok és versenyzők
Átigazolások
Csapatváltások
- Lucas di Grassi; Audi Sport ABT Schaeffler versenyző → ROKiT Venturi Racing versenyző[27]
- Maximilian Günther; BMW i Andretti Motorsport versenyző → Nissan e.dams versenyző[32]
- Oliver Rowland; Nissan e.dams versenyző → Mahindra Racing versenyző[39]
Újonc versenyzők
- Antonio Giovinazzi; Formula–1, Alfa Romeo versenyző → Dragon / Penske Autosport versenyző[22]
- Dan Ticktum; Formula–2, Carlin versenyző → NIO 333 FE Team versenyző[15]
- Oliver Askew; IndyCar, Rahal Letterman Lanigan Racing versenyző → Avalanche Andretti Formula E versenyző[36]
Távozó versenyzők
- Norman Nato; ROKiT Venturi Racing versenyző → Jaguar TCS Racing tesztversenyző[42]
- René Rast; Audi Sport ABT Schaeffler versenyző → DTM, Team Abt Sportsline versenyző[43][44] Információ forrás: https://hu.wikipedia.org/wiki/2021–2022-es_Formula–E_világbajnokság
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
2015–2016-os Formula–E bajnokság
2016–2017-es Formula–E bajnokság
2017–2018-as Formula–E bajnokság
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.