Figyelmeztetés: Az oldal megtekintése csak a 18 éven felüli látogatók számára szól!
Honlapunk cookie-kat használ az Ön számára elérhető szolgáltatások és beállítások biztosításához, valamint honlapunk látogatottságának figyelemmel kíséréséhez. Igen, Elfogadom

Electronica.hu | Az elektrotechnika alapfogalmai : Elektrotechnika | Elektronika



...


...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Kovács Nikolett (motorversenyző)
 
Kovács Nikolett
Született1982augusztus 30. (41 éves)
Budapest
Állampolgárságamagyar
Nemzetiségemagyar
Foglalkozásagyorsasági motorversenyző, sportújságíró, MotoGP-szakértő, kommunikációs szakértő

A Wikimédia Commons tartalmaz Kovács Nikolett témájú médiaállományokat.
SablonWikidataSegítség

Kovács Nikolett (Budapest, 1982. augusztus 30. –) gyorsasági motorversenyző, sportújságíró, MotoGP-szakértő. Szülei raliversenyzők voltak, 1978-ban magyar bajnoki címet nyertek. A legeredményesebb magyar női motorversenyző. Női Európa-bajnoki harmadik, férfiak között többszörös Európa-bajnoki pontszerző, nemzetközi Alpok-Adria bajnoki futamon, katari nemzetközi bajnokságban dobogós.

Pályafutása

A magyarországi minimotorozás egyik alapító tagja. Első motorját, ami egy elektromos Vespa volt, másfél éves korában kapta. 1986-ban, négyévesen kezdett benzines motorral motorozni. Első benzines motorja egy Romet volt, ám ekkor még nem érte el a kuplungot, így egy automata Babettára ült át.[1]

1991-2002 között két szakágban (gyorsasági és szlalom), öt kategóriában (50 cm³ automata, 50 cm³ váltós, 80 cm³ félautomata, 80 cm³ váltós, robogó) 29 magyar bajnoki címet és 6 kupasorozatot nyert. 1998 őszén mutatkozott be a 125 GP kategóriában.

2000-ben gerinctörést szenvedett a magyar bajnokság Mostban rendezett fordulójának időmérő edzésén. Nyolc hónapos kihagyás után, 2001 tavaszán úgy döntött, folytatja sportolói karrierjét. 2003-ban indult először Európa-bajnoki futamon Rijekában, ahol széria motorjával rögtön kvalifikálta magát a versenyre.

2004-ben a 9. helyen végzett az Alpok-Adria Bajnokságban.[2]

2005-ben első magyar nőként végzett dobogón nemzetközi versenyen, amikor az Alpok-Adria Bajnokság 125 GP kategóriájában a májusi rijekai versenyen harmadik lett, négy századdal lecsúszva a második helyről. 2005-ben egy bokatörést követően, első magyar nőként pontszertő helyen végzett az Európa-bajnokság portugál futamán.

2007-ben első magyar nőként kapott lehetőséget a MotoGP 125GP kategóriájában való bemutatkozásra.

2008-ban anyagi okok miatt kategóriát váltott, Stock600-ban folytatta a versenyzést. Debütáló évében rögtön a harmadik helyen végzett a Női Európa-bajnokságban.

Ugyanebben az évben a Magyar Motorsport Szövetség az Év motorversenyzőjének választotta.

Kovács Niki 2012-ben a Magyar Bajnokság Pannónia-ringi fordulóján

2011-ben egy női csapat tagjaként részt vett az Endurance Világbajnokság utolsó futamán Losailban,[3] ahol a 8 órás versenyen 6. helyen értek célba a Stock1000-es kategóriában.[4]

Ugyanebben az évben 3. lett a Magyar Köztársaság Országos Bajnokságában (férfiak között) a Superstock600-as géposztályban, illetve másodjára is megnyerte a MAMS Női Kupát.

2012-ben a Stock600-as kiírásban Katarban is dobogóra állhatott,[5] egy évvel később pedig egy ponttal lemaradva az év végi bronz éremről, az összetett negyedik helyen végzett.[6]

Két év kihagyás után[7] 2017-ben az Alpok-Adria Bajnokság néhány futamán állt rajthoz, ahol négy alkalommal pontszerző helyen végzett a férfi mezőnyben.

Rekordok

  • Első és egyetlen magyar női dobogós nemzetközi motorversenyen (Alpok-Adria bajnoki futam Fiume 2005.)
  • Első magyar női Európa-bajnoki pontszerző (2005. Braga 125GP)
  • Egyedüli magyar női világbajnoki résztvevő (MotoGP 2007. Isztambul)
  • Az első, kimondottan nőknek kiírt magyarországi versenysorozat (I. Dunlop Trophy for Ladies) győztese 2009-ben
  • Egyedüli magyar női résztvevő a Supersport világbajnokságon (2010. Misano)
  • Egyedüli magyar női induló és pontszerző (!) az Endurance világbajnokságon (2011. Losail), 6. hely
  • Női pályacsúcs tartója a Hungaroringen egy Stock600-as Yamaha R6-ossal (1:56.914)
  • Női pályacsúcs tartója a Pannónia-Ringen egy Stock600-as Yamaha R6-ossal (2:00.416)

Díjak, kitüntetések

Kovács Niki és Jorge Lorenzo a 2012-es Bridgestone MotoGP-fotópályázat eredményhirdetésén a győztes képpel a háttérben.
  • 1992 Fair Play-díj a Magyar Olimpiai Bizottságtól
  • 1995-2003 A Magyar Köztársaság „Jó Tanulója – Jó Sportolója” nyolc alkalommal
  • 2005 Legeredményesebb női motorversenyző (Magyar Motorsport Szövetség által)
  • 2005 Köztársasági ösztöndíj (Oktatási Minisztérium)
  • 2008 Az év motorversenyzője (Magyar Motorsport Szövetség által)
  • 2009 Miniszteri Elismerő Oklevél (a sportot felügyelő minisztertől)
  • 2009 Polgármesteri Kitüntetés lakóhelyének (Budapest, XIII. kerület) vezetőjétől kimagasló sportteljesítményéért
  • 2010 Nívódíj a Magyar Sportújságírók Szövetségétől
  • 2012 Bridgestone MotoGP-fotópályázat győztese
  • 2013 Bridgestone MotoGP-fotópályázat második helyezettje

Érdekességek

Kovács Niki interjú közben Maverick Vinales-szel Misanóban
Kovács Niki újságíró Marc Márquezzel és a Nemzeti Sportban megjelent cikkel 2019-ben
  • Első szava a „motoj” volt.
  • Háromévesen szerepelt a T.I.R. című olasz-magyar filmsorozat egyik epizódjában és a főcímben.
  • 1989-ben, hétévesen egyedül vezette Krasznai János kamionversenyző 1700 lóerős Mercedes kamionját a Hungaroringen.[8]
  • Általános iskolás évei alatt versenyszerűen ritmikus sportgimnasztikázott is. Legjobb eredménye egy második hely a Budapest Csapatbajnokságban.
  • 2005 szeptemberében a Magyarországon egyéves Penthouse magazin jubileumi címlaplánya.
  • 2008-ban a Red Bull Formula Una választás magyarországi fordulójának egyik zsűritagja.
  • 2009-ben a VIII. Budapesti Motor Kiállítás háziasszonya.
  • A Verda Napok rendezvénysorozat 2009-es állomásainak háziasszonya.
  • 2007 óta logóját, 2008-tól rajtszámát és nevét is Swarovski kristályok díszítik a motorján.
  • Két könyvet is jegyez társszerzőként és szerkesztőként: A-Z igazi Vale (2008) – az egyetlen magyar nyelvű könyv Valentino Rossiról –, MotoGP A-tól Z-ig (2010).
  • 2007-től vesz részt akkreditált újságíróként a fotósként a MotoGP-n, 2011-től éves akkreditációval. Több mint 100 futamot követett már végig a helyszínen MotoGP-szakértőként.
  • 2009-2011 között a Sztár Sport újságírója.
  • 2015-től a Nemzeti Sport Online MotoGP-tudósítója.
  • 2017-2018-ban a SpílerTV helyszíni riportere, állandó szakértő stúdióvendége a MotoGP-közvetítések során.
  • 2019-ben elindította saját, MotoGP-vel foglalkozó YouTube-csatornáját, magyar és angol nyelvű háttéranyagokkal és interjúkkal.

Jegyzetek

  1. Kovács Niki motorversenyzővel kötetlenül - Interjú (magyar nyelven). Alapjárat. (Hozzáférés: 2019. február 18.)
  2. Szponzoráltak. www.superzone.hu. (Hozzáférés: 2019. február 18.)
  3. Digi Sport - Reggeli Start interjú. (Hozzáférés: 2011. október 26.)
  4. Tesztmotor.hu. (Hozzáférés: 2011. november 15.)
  5. MTI: Kovács Nikolett dobogóra állhatott Katarban (magyar nyelven). index.hu, 2012. május 28. (Hozzáférés: 2019. február 18.)
  6. MTI: Motorsport: Kovács Nikolett egy ponttal lemaradt a dobogóról - NSO (magyar nyelven). NSO.hu, 2013. június 26. (Hozzáférés: 2020. július 2.)
  7. Szerencse Híradó interjú. (Hozzáférés: 2017. június 1.)
  8. NapTV riport. (Hozzáférés: 1990. augusztus 1.)

Források

Hivatkozások

  • Sport Sportportál • összefoglaló, színes tartalomajánló lap
Információ forrás: https://hu.wikipedia.org/wiki/Kovács_Nikolett_(motorversenyző)
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.






A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.