A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
Ivan Capelli | |
Ivan Capelli 1991-ben | |
Életrajzi adatai | |
Született | 1963. május 24. (60 éves) Milánó |
Nemzetisége | olasz |
Pályafutása | |
Kategória | Formula–1-es világbajnokság |
Aktív évei | 1985 – 1993 |
Csapata | Tyrrell, AGS, March, Leyton House, Ferrari, Jordan |
Nagydíjak száma | 98 (93 rajt) |
Világbajnoki címek | 0 |
Győzelmek | 0 |
Dobogós helyezések | 3 |
Első rajtkockák | 0 |
Leggyorsabb körök | 0 |
Első nagydíj | 1985-ös európai nagydíj |
Legutolsó nagydíj | 1993-as brazil nagydíj |
A Wikimédia Commons tartalmaz Ivan Capelli témájú médiaállományokat. |
Ivan Franco Capelli (Milánó, 1963. május 24. –) olasz autóversenyző, az 1983-as olasz, majd az 1984-es európai Formula–3-as bajnokság, valamint az 1986-os nemzetközi Formula–3000-es sorozat bajnoka.
Pályafutása
Tizenöt évesen kezdett gokart-versenyeken indulni, majd négy évvel később áttért az olasz Formula–3-as bajnokságra, ahol 1982-től 1983-ig versenyzett. Az 1983-as szezon tizenkét futamából kilencet megnyert, és végül hatalmas előnnyel lett bajnok;[1] míg Capelli-nek 91, addig az összetett második helyén zárt Stefano Livio-nak mindössze 33 pontja volt az idény végén.
1984-ben az európai Formula–3-as sorozat bajnoka volt. Ivan a brit Johnny Dumfries, valamint a később sikeres Formula–1-es pályafutást teljesítő Gerhard Berger előtt szerezte meg az összetett elsőséget.[2] Ebben az évben a Formula–3-as monacói nagydíjon is győzött.
1985-ben és 1986-ban a nemzetközi Formula–3000-es szériában versenyzett, de részt vett a Formula–1-es világbajnokság több futamán is. Két futamgyőzelmet szerzett az 1986-os Formula–3000-es szezonban, és végül megnyerte a bajnoki címet Pierluigi Martini és Emanuele Pirro előtt.
Formula–1
1985-ben csak néhány Formula-3000-es versenyen indult, de győzött az Österreichringen, így bekerült a Tyrrell Formula–1-es csapatába, és az idény végén néhányszor rajthoz is állt. Második versenyén, az ausztrál nagydíjon negyedik lett, mégsem kapott ajánlatot a következő szezonra, ezért visszatért a Formula-3000-hez, és bajnoki címet szerzett a Geona Racing-nek. 1987-ben a March-hoz igazolt, és Monacóban pontot szerzett. 1988-ban már hat alkalommal szerzett pontot, a portugál nagydíjon pedig végig Alain Prost mögött autózott, és végül második lett. 1989-es idényét folyamatos műszaki hibák jellemezték. A következő szezon jobban sikerült: a francia nagydíjon 46 körön keresztül vezetett Alain Prost előtt, a Ferrarival versenyző francia azonban három körrel a verseny vége előtt megelőzte. A következő versenyen már úgy tűnt, hogy harmadik lesz, amikor tönkrement az egyik üzemanyag-vezetéke, s ki kellett állnia. Az 1991-es évad nem volt sikeres számára, majd 1992-ben a Ferrarihoz szerződött, de kevés pontot szerzett. 1993-ban a Jordanhez igazolt, két futam erejéig.
Formula–1 után
Formula–1-es pályafutását követően különböző nemzeti és nemzetközi túraautó-bajnokságokban versenyez, valamint az olasz Rai 1 televíziós csatorna Formula–1-es közvetítéseinek kommentátora.[3]
Eredményei
Teljes eredménylistája a nemzetközi Formula–3000-es sorozaton
(Táblázat értelmezése)
(Félkövér: pole-pozícióból indult; dőlt: leggyorsabb kört futott)
Év | Csapat | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | Helyezés | Pont |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1985 | Genoa Racing | SIL |
THR |
EST |
VAL Ki |
PAU Ni |
SPA Ki |
DIJ Ki |
PER Ki |
ZEL 1 |
ZAN Ni |
DON 3 |
7. | 13 |
1986 | Genoa Racing | SIL Ki |
VAL 1 |
PAU Ki |
SPA 3 |
IMO 2 |
MUG 3 |
PER Ki |
ZEL 1 |
BIR Ki |
BUG 4 |
JAR 3 |
1. | 39 |
Teljes Formula–1-es eredménysorozata
(Táblázat értelmezése)
(Félkövér: pole-pozícióból indult; dőlt: leggyorsabb kört futott)
Le Mans-i 24 órás autóverseny
Év | Csapat | Autó | Csapattárs | Csapattárs | Helyezés | Kiesés oka |
---|---|---|---|---|---|---|
1995 | Honda Motor Co. Ltd. | Honda NSX GTI | Armin Hahne | Bertrand Gachot | Kiesett | Kuplunghiba |
Források
- ↑ Az 1983-as olasz Formula–3-as bajnokság végeredménye. driverdb.com. (Hozzáférés: 2011. március 5.)
- ↑ Az 1984-es európai Formula–3-as bajnokság végeredménye. driverdb.com. (Hozzáférés: 2011. március 5.)
- ↑ Vályi István: Szerencse? Az, hogy túléltem. totalcar.hu, 2013. július 11. (Hozzáférés: 2013. július 11.)
További információk
- Profilja a grandprix.com honlapon (angolul)
- Profilja a statsf1.com honlapon (angolul)
- Profilja a driverdatabase.com honlapon (angolul)
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
Analóg multiméterek túlterhelés elleni védelme
Egyenáram
Egyenáram mérése
Egyenirányítós lengőtekercses műszer
Elektromágnes (fizika)
Elektromos feszültség
Elektromos térerősség
Fáziseltolódás
Fázismutató
Fajlagos ellenállás
Feszültséggenerátor
Feszültségváltó
Forgó mágneses tér
Háromfázisú hálózat
Hőelektromosság
Hatásos ellenállás
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.