Figyelmeztetés: Az oldal megtekintése csak a 18 éven felüli látogatók számára szól!
Honlapunk cookie-kat használ az Ön számára elérhető szolgáltatások és beállítások biztosításához, valamint honlapunk látogatottságának figyelemmel kíséréséhez. Igen, Elfogadom

Electronica.hu | Az elektrotechnika alapfogalmai : Elektrotechnika | Elektronika



...


...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Electrostar
Electrostar
357036 at Southend Central.jpg
Electrostar
Általános adatok
Gyártó ADtranz Derby Litchurch Lane Works (most Bombardier Transportation)
Gyártásban 1999- napjainkig
Darabszám486 szerelvény db
Műszaki adatok
Tengelyelrendezés Bo'Bo'
Nyomtávolság 1435 mm
Engedélyezett legnagyobb sebesség160 km/h
Hossz Class 357: DMSO: 20 750 mm mindegyik, MSO és PTOSL: 20 100 mm mindegyik Class 376 és 377 DMSO: 20 400 mm mindegyik, MSO és PTOSL: 19 990 mm mindegyik
Magasság 3 780 mm
Szélesség 2 800 mm
Üres tömegClass 357: 157,6 t
Class 375/3 és 377/3: 133,1 t
Class 375/6, 375/7, 377/1, 377/2: 173,6 t
Villamos vontatás
Áramnem 25 kV 50 Hz AC felsővezeték
750 V DC harmadik sín
Áramellátás felsővezeték, harmadik sín
Teljesítmény
Állandó 2x373 = 746 kW (csak a 377/3)
3x373 = 1 119 kW (egyéb, három sínes rendszer)
3x560 = 1 680 kW (AC mód) kW
A Wikimédia Commons tartalmaz Electrostar témájú médiaállományokat.
SablonWikidataSegítség

Az Electrostar a Bombardier Transportation villamos motorvonat családja. A díjnyertes motorvonat jól bevált termék, amelyből több mint 1600 közlekedik hat Nagy-Britanniai üzemeltetőnél. 2006-ban a Transport for London is Electrostar motorvonatokat rendelt a londoni felszíni (Overground) vonalaira. Az új építésű Gautrain vonalon Dél-Afrikában szintén Electrostar-ok közlekednek majd.

A Bombardier Transportation 30, négykocsis Bombardier Electrostar típusú villamos motorvonat szállítására, valamint ezek 3 éves karbantartására vonatkozó szerződést írt alá a Lloyds TSB-vel és a National Express leányvállalatával, a London Eastern Railways-szel. A megrendelés értéke mintegy 188 millió euró. Az új motorvonatok a Stansted Express vonalán közlekednek majd a Stansted repülőtér és London belvárosa között. A szerződés odaítélése a Közlekedési Minisztérium (DfT) dél-angliai vasútvonalak túlzsúfoltságának csökkentését célzó kampányának részeként történt.

Az új Electrostar motorvonatokat 160 km/h sebességre tervezték, ellátták nagyméretű poggyásztartókkal, utastéri légkondicionálóval, zártláncú kamerahálózattal az utasok biztonságérzetének növelése érdekében, továbbá Wi-Fi rendszerrel az utastájékoztatás valamint a jármű információcseréjének javítása céljából. A járművekbe beépítésre került a nagyvasúti üzemben már bizonyított és kifinomult működésű Electrostar MITRAC hajtás és vezérlési rendszer, amely lehetővé teszi a fékezés közben felszabaduló energia visszatáplálását a hálózatba.

A motorvonatok szállítására 2011. március és június között kerül sor. Az új Electrostar flotta a régebbi Class 317-eseket váltja fel. A Bombardier fogja karbantartani a járműveket az üzemeltető cég ilfordi telephelyén.

A megrendelés kapcsán Colin Walton, a Bombardier Transportation UK elnöke és főképviselője elmondta: “Rendkívül örülünk annak, hogy az Electrostar motorvonatunk köszöntheti a Nagy-Britanniába a Stansted repülőtéren keresztül érkező látogatókat. A díjnyertes Electrostar jármű bizonyítottan magas rendelkezésre állásával, alacsony karbantartás-igényességével és általában a teljesítményével ideális motorvonat választást jelent a nagy-britanniai megrendelők számára. Ez a megrendelés pedig tovább szilárdítja sikeres, hosszú távú kapcsolatunkat a megrendelőnkkel, a National Express-szel.”

Üzemeltetők

Típusok

Sorozat Kép Üzemeltető Forgalomba állás Darabszám Áramnem Kocsik száma Ajtó konfiguráció Csatolt
szerelvények
átjárhatósága
357 Electrostar 357036 at Southend Central.jpg c2c 1999 72 váltakozó áram 4 "Plug" stílus
Nem
375 Electrostar
NewCross-375913-01crop.jpg Southeastern 1999 112 egyenáram 3 vagy 4 "Plug" stílus
Igen
376 Electrostar Class376londonbridge.jpg Southeastern 2004 36 egyenáram 5 Wider "metro" stílus
Nem
377 Electrostar Southern 377203 at Kensington Olympia 03.jpg Southern
First Capital Connect
2002 182 egyenáram 3 vagy 4 "Plug" stílus
Igen
378 Capitalstar
Unit 378138 at Hoxton.jpg London Overground 2009 54 Két áramnem 4 Wider "metro" stílus
Nem
379 Electrostar II 379001 at Norwich 8 January 2011.jpg National Express East Anglia 2011 30 váltakozó áram 4 "Plug" stílus
Igen

Class 357, c2c

Class 357 c2c Diagram.PNG

Class 375, Southeastern

Southeastern Class 375 Diagram.PNG

Class 376, Southeastern

Class 376 Southeastern Diagram.PNG

Class 377, Southern

Southern Class 377 Diagram.PNG

Class 378, London Overground

Class 378 London Overground Diagram.PNG

Gautrain

Gautrain Electrostar.PNG

További információk

Electrostar üzemeltetők

Jövőbeli Electrostar üzemeltetők

Források

  • Hírek a vasút világából - A Bombardier 120 Electrostar típusú motorvonati jármű szállítására és karbantartására vonatkozó megrendelést nyert el Nagy-Britanniában

Kapcsolódó szócikkek

Információ forrás: https://hu.wikipedia.org/wiki/Electrostar
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
Zdroj: Wikipedia.org - čítajte viac o Electrostar





A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.