A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
Electrostar | |
Electrostar | |
Általános adatok | |
Gyártó | ADtranz Derby Litchurch Lane Works (most Bombardier Transportation) |
Gyártásban | 1999- napjainkig |
Darabszám | 486 szerelvény db |
Műszaki adatok | |
Tengelyelrendezés | Bo'Bo' |
Nyomtávolság | 1435 mm |
Engedélyezett legnagyobb sebesség | 160 km/h |
Hossz | Class 357: DMSO: 20 750 mm mindegyik, MSO és PTOSL: 20 100 mm mindegyik Class 376 és 377 DMSO: 20 400 mm mindegyik, MSO és PTOSL: 19 990 mm mindegyik |
Magasság | 3 780 mm |
Szélesség | 2 800 mm |
Üres tömeg | Class 357: 157,6 t Class 375/3 és 377/3: 133,1 t Class 375/6, 375/7, 377/1, 377/2: 173,6 t |
Villamos vontatás | |
Áramnem |
25 kV 50 Hz AC felsővezeték 750 V DC harmadik sín |
Áramellátás | felsővezeték, harmadik sín |
Teljesítmény | |
Állandó |
2x373 = 746 kW (csak a 377/3) 3x373 = 1 119 kW (egyéb, három sínes rendszer) 3x560 = 1 680 kW (AC mód) kW |
A Wikimédia Commons tartalmaz Electrostar témájú médiaállományokat. | |
Sablon • Wikidata • Segítség |
Az Electrostar a Bombardier Transportation villamos motorvonat családja. A díjnyertes motorvonat jól bevált termék, amelyből több mint 1600 közlekedik hat Nagy-Britanniai üzemeltetőnél. 2006-ban a Transport for London is Electrostar motorvonatokat rendelt a londoni felszíni (Overground) vonalaira. Az új építésű Gautrain vonalon Dél-Afrikában szintén Electrostar-ok közlekednek majd.
A Bombardier Transportation 30, négykocsis Bombardier Electrostar típusú villamos motorvonat szállítására, valamint ezek 3 éves karbantartására vonatkozó szerződést írt alá a Lloyds TSB-vel és a National Express leányvállalatával, a London Eastern Railways-szel. A megrendelés értéke mintegy 188 millió euró. Az új motorvonatok a Stansted Express vonalán közlekednek majd a Stansted repülőtér és London belvárosa között. A szerződés odaítélése a Közlekedési Minisztérium (DfT) dél-angliai vasútvonalak túlzsúfoltságának csökkentését célzó kampányának részeként történt.
Az új Electrostar motorvonatokat 160 km/h sebességre tervezték, ellátták nagyméretű poggyásztartókkal, utastéri légkondicionálóval, zártláncú kamerahálózattal az utasok biztonságérzetének növelése érdekében, továbbá Wi-Fi rendszerrel az utastájékoztatás valamint a jármű információcseréjének javítása céljából. A járművekbe beépítésre került a nagyvasúti üzemben már bizonyított és kifinomult működésű Electrostar MITRAC hajtás és vezérlési rendszer, amely lehetővé teszi a fékezés közben felszabaduló energia visszatáplálását a hálózatba.
A motorvonatok szállítására 2011. március és június között kerül sor. Az új Electrostar flotta a régebbi Class 317-eseket váltja fel. A Bombardier fogja karbantartani a járműveket az üzemeltető cég ilfordi telephelyén.
A megrendelés kapcsán Colin Walton, a Bombardier Transportation UK elnöke és főképviselője elmondta: “Rendkívül örülünk annak, hogy az Electrostar motorvonatunk köszöntheti a Nagy-Britanniába a Stansted repülőtéren keresztül érkező látogatókat. A díjnyertes Electrostar jármű bizonyítottan magas rendelkezésre állásával, alacsony karbantartás-igényességével és általában a teljesítményével ideális motorvonat választást jelent a nagy-britanniai megrendelők számára. Ez a megrendelés pedig tovább szilárdítja sikeres, hosszú távú kapcsolatunkat a megrendelőnkkel, a National Express-szel.”
Üzemeltetők
Típusok
Sorozat | Kép | Üzemeltető | Forgalomba állás | Darabszám | Áramnem | Kocsik száma | Ajtó konfiguráció | Csatolt szerelvények átjárhatósága |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
357 Electrostar | c2c | 1999 | 72 | váltakozó áram | 4 | "Plug" stílus | ||
375 Electrostar |
Southeastern | 1999 | 112 | egyenáram | 3 vagy 4 | "Plug" stílus | ||
376 Electrostar | Southeastern | 2004 | 36 | egyenáram | 5 | Wider "metro" stílus | ||
377 Electrostar | Southern First Capital Connect |
2002 | 182 | egyenáram | 3 vagy 4 | "Plug" stílus | ||
378 Capitalstar |
London Overground | 2009 | 54 | Két áramnem | 4 | Wider "metro" stílus | ||
379 Electrostar II | National Express East Anglia | 2011 | 30 | váltakozó áram | 4 | "Plug" stílus |
Class 357, c2c
Class 375, Southeastern
Class 376, Southeastern
Class 377, Southern
Class 378, London Overground
Gautrain
További információk
- Southern Electric fleet review - Electrostars (angolul)
- Bombardier website - the manufacturer of the Electrostars (angolul)
Electrostar üzemeltetők
- c2c website (Class 357) (angolul)
- Southern website (Class 377) (angolul)
- Southeastern website (Classes 375/376) (angolul)
- First Capital Connect website (Class 377) (angolul)
- Transport for London website for London Overground (Class 378) (angolul)
Jövőbeli Electrostar üzemeltetők
- National Express East Anglia (Class 379) (angolul)
Források
- Hírek a vasút világából - A Bombardier 120 Electrostar típusú motorvonati jármű szállítására és karbantartására vonatkozó megrendelést nyert el Nagy-Britanniában
Kapcsolódó szócikkek
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
1981
1984
1995 típusú szerelvény
2009 típusú szerelvény
Advanced Passenger Train
Anglia
Billenőszekrényes járművek
British Rail 300 sorozat
British Rail 302 sorozat
British Rail 303 sorozat
British Rail 304 sorozat
British Rail 305 sorozat
British Rail 306 sorozat
British Rail 307 sorozat
British Rail 308 sorozat
British Rail 309 sorozat
British Rail 310 sorozat
British Rail 311 sorozat
British Rail 312 sorozat
British Rail 313 sorozat
British Rail 314 sorozat
British Rail 315 sorozat
British Rail 317 sorozat
British Rail 318 sorozat
British Rail 319 sorozat
British Rail 320 sorozat
British Rail 321 sorozat
British Rail 323 sorozat
British Rail 332 sorozat
British Rail 333 sorozat
British Rail 370 sorozat
British Rail 373 sorozat
British Rail 378 sorozat
British Rail 380 sorozat
British Rail 390 sorozat
British Rail 395 sorozat
British Rail 444 sorozat
British Rail 450 sorozat
British Rail 455 sorozat
British Rail 458 sorozat
CTRL
D78 típusú szerelvény
DVD
Egyenáram
Egyesült Királyság
Electrostar
Eurostar
Fájl:APT at Crewe.jpg
Fájl:P transport-lightblue.png
Felsővezeték
Fiat Ferroviaria
Franciaország
InterCity 125
Japán
Motorvonat
Mozdony
Nagysebességű vasút
Nyomtávolság
Pendolino
Portál:Vasút
Prototípus
Sablon:Villamos motorvonatok Angliában
Sablonvita:Villamos motorvonatok Angliában
Siemens Desiro
Sinkanszen
Southern Railway (Nagy-Britannia)
Speciális:Könyvforrások/0199269092
Speciális:Könyvforrások/0711014744
Speciális:Könyvforrások/085059412X
Speciális:Könyvforrások/086187580X
Speciális:Könyvforrások/0905466373
Személykocsi
Szerkesztő:B.Zsolt/nygma
TGV
Váltakozó áram
Virgin Trains
West Coast Main Line
Wikimédia Commons
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.