A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
5-ös jelzésű autóbuszvonal | |||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||
Történeti adatok | |||||||||||||||||||||||||
Státusz: | aktív | ||||||||||||||||||||||||
Első üzemnap: | 1960-as évek | ||||||||||||||||||||||||
Üzemi adatok | |||||||||||||||||||||||||
Jellege: | hurokjárat | ||||||||||||||||||||||||
Település: | Kecskemét | ||||||||||||||||||||||||
Üzemeltető: | Inter Tan-Ker Zrt. | ||||||||||||||||||||||||
Járműtelep: | Paul Lechler utcai telephely | ||||||||||||||||||||||||
Végállomások | |||||||||||||||||||||||||
Végállomás: | Széchenyi tér | ||||||||||||||||||||||||
Útvonaladatok | |||||||||||||||||||||||||
Vonalhossz: | 7,3 km | ||||||||||||||||||||||||
Megállóhelyek: | 15 db | ||||||||||||||||||||||||
Menetidő: | 20 perc | ||||||||||||||||||||||||
Járatadatok | |||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||
Kapcsolódó vonalak | |||||||||||||||||||||||||
Hálózat: | Kecskemét tömegközlekedése |
Hasonló nevű viszonylatok | ||
5-ös busz | ||
Útvonaldiagram | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
A kecskeméti 5-ös jelzésű autóbusz a Széchenyi tér és Máriaváros között közlekedik. Az 1960-as években létrehozott vonal egykor a Kecskemét-Máriaváros vasútállomást, később a Noszlopy Gáspár park autóbusz-állomást is érintette. A viszonylatot a Kecskeméti Közlekedési Központ megrendelésére az Inter Tan-Ker Zrt. üzemelteti.
Története
Tanácsháza – Máriavárosi pályaudvar – Tanácsháza
Az 1960-as években az 5-ös buszok a Tanácsháza és a Máriavárosi pályaudvar nevű megállóhely között közlekedtek,[1] kapcsolatot teremtve a Belváros és a Budapest–Lajosmizse–Kecskemét-vasútvonal között.
Ekkor az alábbi megállóhelyeket érintette az autóbuszvonal:[1]
Tanácsháza – Kodály tér – Máriavárosi Pályaudvar – Kodály tér – Tanácsháza | |||
---|---|---|---|
|
|
|
|
A járatok tehát a máriavárosi hurkot[2] – a maihoz képest – az ellenkező irányban járták be, Kecskemét-Máriaváros vasútállomás érintésével. A Hétvezér utca helyett a buszok a Puskin (ma Szent Miklós) utcán közlekedtek.
A Tanácsháza végállomás 1977-ben, a főtér területrendezése során – az országban először itt alakítottak ki forgalomcsillapított övezetet – megszűnt.[3] Az új végállomása az 1976-ban átadott Felszabadulás park (a mai Noszlopy Gáspár park) lett,[4] ezzel az útvonal hossza mintegy 1,5–2 kilométerrel nőtt.
Ezzel egyidőben megszüntették a Máriavárosi pályaudvar buszmegállóhelyet, mivel – figyelembe véve, hogy az új végállomást a Kecskemét vasútállomás közelében alakították ki – ez a vasúti kapcsolat indokolatlanná vált. A járatok a továbbiakban hurokjáratként közlekedtek (a Máriavárosban nem álltak ki a forgalomból).
Noszlopy Gáspár park – Máriaváros – Noszlopy Gáspár park
2004-ben a Noszlopy Gáspár parkból – a 15 óra 30 perces üzemidő alatt – munkanapokon 23 járatot indítottak. Az ekkor 9,8 kilométer hosszú útvonalon 21 megállóhelyet érintő járatok menetideje 27–30 perc volt, így a járatok 20,6 kilométer/órás[5] átlagsebességgel haladtak.[6]
2008 tavaszán – a 9-es buszhoz hasonlóan – jelentős mértékben megritkították.[7]
2008. március 1. és június 13. között iskolai előadási napokon – a Noszlopy Gáspár parkból 6.45, 7.15, 7.45, 13.45 és 14.45 órakor induló járatok kivételével – a járatokat megszüntették, míg tanszünetben munkanapokon csak a Noszlopy Gáspár parkból 6.45, 7.45, 13.45 és 14.45 órakor induló járatok közlekedtek. Szabad- és munkaszüneti napokon egyáltalán nem indítottak autóbuszokat Máriavárosba.[7]
Széchenyi tér – Máriaváros – Széchenyi tér
2008. június 14-étől az autóbuszjáratok rövidített (5,7 kilométer hosszú, 10 megállóhelyet érintő)[8] útvonalon, lényegében – a máriavárosi végállomást és az egy szakaszon ellenkező haladási irányt nem számítva – az 1977 előtti állapothoz hasonlóan közlekednek (a Széchenyi tér – Máriaváros – Széchenyi tér viszonylatban).
A 2008-as év második felében a Széchenyi térről munkanapokon 6.55, 7.10, 7.55, 8.55, 10.55, 12.55, 13.55, 14.55, 15.55 és 17.55 órakor, míg szabad- és munkaszüneti napokon 6.55, 7.55, 8.55, 11.55, 13.55, 17.55, 18.55 és 19.55 órakor indultak járatok.[9] 2009. január 1-jén megszűnt a korábban iskolai előadási napokon közlekedő, a Széchenyi térről 7.25-kor induló járat.[10]
Útvonala
Megállóhelyei
5 (Széchenyi tér ► Máriaváros ► Széchenyi tér) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Perc (↓) | Megállóhely | Átszállási kapcsolatok | |||||
0 | Széchenyi tér végállomás |
||||||
3 | Honvéd Kórház | 3, 20, 20H | |||||
4 | Bányai Gimnázium | 14D, 21, 22, 350 Helyközi buszok | |||||
5 | Akácfa utca | 350 | |||||
6 | Hétvezér utca | 350 | |||||
7 | Tatár sor | S210 (Kecskemét-Máriaváros) 350 | |||||
9 | Kodály Iskola | 1, 11, 11A, 15, 19, 22 Helyközi buszok S210 (Kecskemét-Máriaváros) | |||||
11 | Egyetem (GAMF) | 1, 11, 11A, 15, 19, 22 Helyközi buszok | |||||
12 | Kecskeméti Fürdő | 22 | |||||
13 | Széktó-Park | ||||||
14 | Fürdő utca | 350 | |||||
15 | Cserép utca | 350 | |||||
16 | Táncsics kollégium | 350 | |||||
17 | Honvéd Kórház | 3, 20, 20H | |||||
20 | Széchenyi tér végállomás |
2, 2A, 2D, 2S, 3, 3A, 4, 4A, 4C, 6, 7, 7C, 9, 10, 11, 11A, 12, 13, 13D, 13K, 14, 16, 18, 20, 20H, 23, 23A, 28, 29, 34A, 169, 916 |
Jegyzetek
- ↑ a b Menetrendi tájékoztató, AKÖV, 1967.
- ↑ napjainkban: Nyíri út – Hétvezér utca – Tatár sor – Jász utca
- ↑ Mező Mihály: Kecskemét közlekedésfejlesztési terve a megvalósulás útján – Irsa Ernő-Toma László: Kecskemét tömegközlekedésének helyzete és fejlesztése, Városi Közlekedés, 1979. 6. szám
- ↑ Kunság Volán: Múltunk – a társaság története, 2000.
- ↑ számított érték, KTI-Transorg, 2004 december
- ↑ KTI-Transorg: Kecskemét MJV közlekedési, tömegközlekedési koncepciója, 51. oldal, 1. számú táblázat, Budapest, 2004 december
- ↑ a b Kecskemét MJV Közgyűlésének 5/2008. (I. 31.) KH számú határozata
- ↑ Menetrendi tájékoztató, Kunság Volán, 2008. április 1. (a 2008 júniusában kiadott jegyzékkel)
- ↑ Kecskemét MJV Közgyűlésének 2008. V. 28-i határozata
- ↑ Kecskemét MJV Közgyűlésének 537/2008. (XII. 18.) KH számú határozata
Források
- Az 5-ös busz menetrendje. Kecskeméti Közlekedési Központ Kft.. (Hozzáférés: 2021. szeptember 8.)
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
Analóg multiméterek túlterhelés elleni védelme
Egyenáram
Egyenáram mérése
Egyenirányítós lengőtekercses műszer
Elektromágnes (fizika)
Elektromos feszültség
Elektromos térerősség
Fáziseltolódás
Fázismutató
Fajlagos ellenállás
Feszültséggenerátor
Feszültségváltó
Forgó mágneses tér
Háromfázisú hálózat
Hőelektromosság
Hatásos ellenállás
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.