Figyelmeztetés: Az oldal megtekintése csak a 18 éven felüli látogatók számára szól!
Honlapunk cookie-kat használ az Ön számára elérhető szolgáltatások és beállítások biztosításához, valamint honlapunk látogatottságának figyelemmel kíséréséhez. Igen, Elfogadom

Electronica.hu | Az elektrotechnika alapfogalmai : Elektrotechnika | Elektronika



...


...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Őrjárat az égen
Őrjárat az égen
televíziós sorozat

Huszti Péter mint Létai Géza
Huszti Péter mint Létai Géza
Rendező Mihályfi Imre
Forgatókönyvíró Molnár Géza (írta)
Dramaturg Deme Gábor
Főszerepben Huszti Péter
Balázsovits Lajos
Zene Zsedényi Erzsébet (összeállító)
Operatőr Biró Miklós
Tóth Rezső (kameraman)
Vágó Zákonyi Sándor
Hangmérnök Wechter Ernő
Jelmeztervező Csengey Emőke
Melisek Imre őrnagy
Díszlettervező Mátay Lívia
Gyártásvezető Öreg György
Baji Tibor (főgyártásvezető)
Gyártás
Gyártó Mafilm Katonai Stúdió
Magyar Filmlaboratórium V.
Nyelv magyar
Játékidő 52 perc (1. rész)
51 perc (2. rész)
67 perc (3. rész)
95 perc (4. rész)
Forgalmazás
Forgalmazó Magyar Televízió
Bemutató1970. március 15.
Korhatár12
További információk
SablonWikidataSegítség

Az Őrjárat az égen 1969-ben készült négyrészes fekete-fehér magyar filmsorozat, amely a Magyar Néphadsereg vadászrepülő-növendékeiről és oktatóiról szól. A filmsorozat a Honvédelmi Minisztérium hathatós támogatásával készült (annak megbízásából), a felvételek többsége a szolnoki katonai repülőtéren lett felvéve, több, akkor még hadrendben álló katonai repülőgép felhasználásával (pl. Li–2, L–29 Delfín, MiG–15bisz, MiG–19PM és MiG–21F–13). A sorozat katonai szakértője Pillér József alezredes volt. A sorozat főcímzene A Jó, a Rossz és a Csúf Ennio Morricone által írt főcímzenéjéből adaptált.

Cselekmény

A sorozat az MHSZ egyik repülőszakosztályán kezdődik, ahol a szakosztály tagjai, köztük a főhősök közül néhányan, sikeres repülővizsgát tesznek, majd a vadászpilótának jelentkezők a nyári vakáció alatt a kecskeméti Repülőorvosi Intézetbe (ROVI) kapnak behívót. A pszichológusi és orvosi alkalmasságon megfeleltek a szolnoki Kilián György Repülő Műszaki Főiskolára nyernek felvételt. A mérnöknek készülő Dávid Gyula a nyáron megismerkedik a sportejtőernyőzéssel is, majd az első évfolyam elméleti záróvizsgáit jeles eredménnyel zárja. Egy tragédia után eláll a sportejtőernyőzéstől. A katonai ejtőernyős alapkiképzést sikeresen teljesítik (109-es Li–2).

A második részben a másodéves növendékek L–29 Delfíneken hajtják végre kiképző repüléseiket (osz.: 253, 368, 365, 371, 373, 379). Létai hadnagy az első a növendékek között, akinek engedélyezik az egyedülrepülést (253-as Delfinnel). Dávid az otthonról hozott pszichés terhei miatt nehezen tudja a rábízott gyakorlatokat végrehajtani, Varga őrnagy mégis kiáll mellette. Barna Tamás növendéket a kiképzés során alkalmatlanság miatt menesztik. Az oktatás végére a növendékraj felkészült a típusátképzésre és elvégezi a MiG–15-tel való kötelékrepülést (oldalszámok: 826, 809, 350, 060, 818; a gépek az 1968-as csehszlovák bevonuláskor felfestett vörös dupla törzsgyűrűvel festettek voltak). Hadnagyi rendfokozatot kaptak.

A harmadik részben a volt növendékek már főhadnagyi rendfokozatúak, elfoglalják első szolgálati helyüket és beosztásukat, új szolgálati lakásaikat. Először repülnek MiG–21F–13-assal éjszakai gyakorlaton és hajtanak végre bonyolult időjárási körülmények közötti éles elfogást (osz.: 817, 216, 909, 810) azonosítatlan célra (magyar MiG–19PM-re). Találkoznak régi tanárukkal, Beckkel is. Egy éjszakai repülést követően Juhász Péter a futópálya mellett gépével önkezűleg a földbe csapódott. Nejével való fokozódó problémáit csak így tudta levezetni. Létai Géza, noha tudott pilótatársa gondjairól, mégsem próbálta meg társa pszichés terhelését megosztani. Bajtársai utólag megtudják ezt.

A negyedik, utolsó és leghosszabb rész hírszerzőtalálkozóval nyit (a magyar 305-ös F–13-ast M20 kódnéven nevezik, az 1514-es PF-et pedig MX50-nek). A hajózók ebben a részben már századosok. A teljes rész egy kémtörténet szövevényes szálait bogozza. Hermann katonai kémelhárító és csapata a vadászpilóták közé beépült kémet akarja lefülelni. A nyomozás során Létaira terelődik a gyanú, akit egy közúti balesete után Beck megzsarol, ügynöknek beszervezi, az MX50-ről akar több információt megtudni. Létai lelepleződik, Hermann a felderítési akció végén letartóztatja. Dávidé lesz a megtiszteltetés, immár őrnagyként, hogy szolgálatra átvegye az MX50 altípust (MiG–21PF).

Szereplők

Források

További információk

Információ forrás: https://hu.wikipedia.org/wiki/Őrjárat az égen
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
Zdroj: Wikipedia.org - čítajte viac o Őrjárat az égen





A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.