A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
Élie Bayol | |
Életrajzi adatai | |
Született | 1914. február 28. Marseille |
Elhunyt | 1995. május 25. (81 évesen)[1] La Ciotat[1] |
Nemzetisége | francia |
Pályafutása | |
Kategória | Formula–1-es világbajnokság |
Aktív évei | 1952 - 1956 |
Csapata | O.S.C.A., Gordini |
Nagydíjak száma | 8 (7 rajt) |
Világbajnoki címek | 0 |
Győzelmek | 0 |
Dobogós helyezések | 0 |
Első rajtkockák | 0 |
Leggyorsabb körök | 0 |
Első nagydíj | 1952-es olasz nagydíj |
Legutolsó nagydíj | 1956-os monacói nagydíj |
A Wikimédia Commons tartalmaz Élie Bayol témájú médiaállományokat. |
Élie Bayol (Marseille, 1914. február 28. – La Ciotat, 1995. május 25.) francia autóversenyző.
Pályafutása
1952-ben debütált a Formula–1-ben. Első versenyén, Monzában a tizedik rajthelyet szerezte meg, ám sebességváltó-hiba miatt nem ért célba a futamon. Az 53-as szezon két futamán vett részt.
Az 1954-es argentin nagydíjon elért ötödik helyezésével megszerezte pályafutása egyetlen Formula–1-es pontjait.
1950 és 1954 között minden évben rajthoz állt a Le Mans-i 24 órás autóversenyen. Négy alkalommal René Bonnet, egy alkalommal pedig Louis Rosier társaként indult.
Eredményei
Teljes Formula–1-es eredménysorozata
(Táblázat értelmezése)
(Félkövér: pole-pozícióból indult; dőlt: leggyorsabb kört futott)
Év | Csapat | Modell | Motor | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | Helyezés | Pont |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1952 | Élie Bayol | O.S.C.A. 20 | O.S.C.A. Straight-6 | SUI |
500 |
BEL |
FRA |
GBR |
GER |
NED |
ITA Ki |
0 | ||
1953 | Élie Bayol | O.S.C.A. 20 | O.S.C.A. Straight-6 | ARG |
500 |
NED |
BEL |
FRA Ki |
GBR |
GER |
SUI Ni |
0 | ||
O.S.C.A. | ITA Ki | |||||||||||||
1954 | Equipe Gordini | Gordini Type 16 | Gordini Straight-6 | ARG 5 |
500 |
BEL |
FRA |
GBR |
GER |
SUI |
ITA |
ESP |
19. | 2 |
1955 | Equipe Gordini | Gordini Type 16 | Gordini Straight-6 | ARG Ki |
MON Ki |
500 |
BEL |
NED |
GBR |
ITA |
0 | |||
1956 | Gordini | Gordini Type 32 | Gordini Straight-8 | ARG |
MON 6* |
500 |
BEL |
FRA |
GBR |
GER |
ITA |
0 |
- * André Pilette-vel közösen
Le Mans-i 24 órás autóverseny
Év | Csapat | Autó | Csapattárs | Helyezés |
---|---|---|---|---|
1950 | Automobiles Deutsch et Bonnet | DB Tank | René Bonnet | 23. |
1951 | Automobiles Deutsch et Bonnet | DB Tank | René Bonnet | 21. |
1952 | Automobiles Deutsch et Bonnet | DB Tank | René Bonnet | Kiesett |
1953 | Automobiles Talbot-Darraq | Talbot T26GS | Louis Rosier | Kiesett |
1954 | Automobiles Deutsch et Bonnet | DB HBR | René Bonnet | 10. |
Jegyzetek
- ↑ a b Fichier des personnes décédées. (Hozzáférés: 2021. május 26.)
További információk
- Profilja a grandprix.com honlapon (angolul)
- Profilja a statsf1.com honlapon (angolul)
- Profilja az 500race.org honlapon (angolul)
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
Analóg multiméterek túlterhelés elleni védelme
Egyenáram
Egyenáram mérése
Egyenirányítós lengőtekercses műszer
Elektromágnes (fizika)
Elektromos feszültség
Elektromos térerősség
Fáziseltolódás
Fázismutató
Fajlagos ellenállás
Feszültséggenerátor
Feszültségváltó
Forgó mágneses tér
Háromfázisú hálózat
Hőelektromosság
Hatásos ellenállás
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.