A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
Ez a szócikk nem tünteti fel a független forrásokat, amelyeket felhasználtak a készítése során. Emiatt nem tudjuk közvetlenül ellenőrizni, hogy a szócikkben szereplő állítások helytállóak-e. Segíts megbízható forrásokat találni az állításokhoz! Lásd még: A Wikipédia nem az első közlés helye. |
ÉNYKK Északnyugat-magyarországi Közlekedési Központ Zrt. | |
Típus | Zártkörűen Működő Részvénytársaság |
Jogelőd | |
Alapítva | 2012. november 19. |
Megszűnt | 2019. szeptember 30. |
Jogutód | Volánbusz |
Székhely | Magyarország 9700 Szombathely, Körmendi út 92. |
Vezetők | Papp László |
Iparág | Személyszállítás |
Forma | részvénytársaság |
Szolgáltatások | Helyi, helyközi és távolsági autóbuszos személyszállítás |
Magyar cégjegyzékszám | 18-10-100701 |
Az ÉNYKK Északnyugat-magyarországi Közlekedési Központ Zrt. weboldala | |
A Wikimédia Commons tartalmaz ÉNYKK Északnyugat-magyarországi Közlekedési Központ Zrt. témájú médiaállományokat. | |
Sablon • Wikidata • Segítség |
Az ÉNYKK Északnyugat-magyarországi Közlekedési Központ Vas, Győr-Moson-Sopron, Zala és Veszprém megye autóbuszos közlekedését látta el el 2015. január 1-jétől 2019. szeptember 30-ig a Vasi Volán, a Kisalföld Volán, a Zala Volán, a Balaton Volán, a Bakony Volán és a Somló Volán jogutódjaként.
Története
A kormány 2012-ben döntött a 24 Volán-társaság régiós közlekedési vállalatokba szervezéséről a szolgáltatás színvonalának emelése érdekében.[1] Ennek előkészítésére 2012. november 19-én létrehoztak hat új közlekedési vállalatot, köztük az Északnyugat-magyarországi Közlekedési Központot is.[2] Ezek a vállalatok kezdetben nem végeztek személyszállítást, hanem azt 2014. december 31-ig a leánytársaságokká alakított Volán-társaságok folytatták, az ÉNYKK esetében a Vasi, a Kisalföld, a Zala, a Balaton, a Bakony és a Somló Volán.[3] A Volán vállalatok 2015. január 1-jén olvadtak be anyavállalatukba, ezzel együtt a közlekedési központok átvették a Volánok korábbi feladatait is.[3]
2019-ben ismét döntés született az állami közlekedési vállalatok átszervezéséről: június 20-án aláírták a hat közlekedési központ beleolvasztását a Volánbuszba, ezzel egy állami közlekedési cég maradna. Az összeolvadást 2019. október 1-jével valósították meg felkészülve a 2017. év végéről 2020 végére módosított autóbuszos piacnyitásra.[3][4][5]
Díjszabás
Helyi
Az ÉNYKK által üzemeltetett helyi járatok díjszabásait a megrendelő, azaz az adott város önkormányzata határozta meg.[6]
Helyközi
Az ÉNYKK - más közlekedési központokhoz hasonlóan - a megtett út alapján számolta a menetjegyek és bérletek árát.[7][8]
Jegyzetek
- ↑ Csak 7 marad meg a 24 Volánból. Népszava, 2014. június 22. (Hozzáférés: 2019. július 15.)
- ↑ ÉNYKK ZRT.. ceginformacio.hu. (Hozzáférés: 2019. július 15.)
- ↑ a b c Ludányi József: Döntött a kormány, egy társaságba szervezik a regionális közlekedési központokat. Magyarbusz , 2019. június 24. (Hozzáférés: 2019. július 15.)
- ↑ Egyetlen nagy buszcéggel fordulunk rá a piacnyitásra. Magyar Nemzet, 2019. március 1. (Hozzáférés: 2019. július 15.)
- ↑ Gulyás Erika: Egy állami busztársaság marad. Népszava, 2019. július 2. (Hozzáférés: 2019. július 15.)
- ↑ Díjszabási tájékoztató. Északnyugat-magyarországi Közlekedési Központ. (Hozzáférés: 2018. április 2.)
- ↑ Díjszabási tájékoztató (magyar nyelven). Volán EGYESÜLÉS. . (Hozzáférés: 2018. április 2.)
- ↑ Díjszabási tájékoztató. Északnyugat-magyarországi Közlekedési Központ. (Hozzáférés: 2018. április 2.)
Források
- Díjszabási tájékoztató (magyar nyelven) (PDF). Északnyugat-magyarországi Közlekedési Központ. (Hozzáférés: 2017. június 17.)
- ÉNYKK Zrt.
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
Analóg multiméterek túlterhelés elleni védelme
Egyenáram
Egyenáram mérése
Egyenirányítós lengőtekercses műszer
Elektromágnes (fizika)
Elektromos feszültség
Elektromos térerősség
Fáziseltolódás
Fázismutató
Fajlagos ellenállás
Feszültséggenerátor
Feszültségváltó
Forgó mágneses tér
Háromfázisú hálózat
Hőelektromosság
Hatásos ellenállás
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.